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Alcoholic hallucinosis
Central Library Services
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Development of new media services
Disorder of personality and behaviour
High-technology service industry
ICT
IT service industry sector
Information Technology service industry sector
Information and communication technologies
Information and communications technologies
Information technology service industry
Jealousy
Mobility and New Solutions Service
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New Brunswick Public Library Service
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New information and communications technologies
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Paranoia
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Psychosis NOS
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Service New Brunswick
Service New Brunswick Act
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Traveler information
Traveler information user service
Traveller information
Traveller information user service

Vertaling van "new information services " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Mobility and New Solutions Service

Service Mobilité et nouvelles solutions


Green Paper on the development of the new audiovisual services

Livre vert sur le développement des nouveaux services audiovisuels


development of new media services

développement de nouveaux services de médias


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


information and communication technologies | ICT | information and communications technologies | new information and communication technologies | NICT | new information and communications technologies | new information technologies | NIT

technologies de l'information et de la communication | TIC | technologies de l'information et des communications | nouvelles technologies de l'information et de la communication | NTIC | nouvelles technologies de l'information et des communications | nouvelles technologies de l'information | NTI


Service New Brunswick [ SNB | New Brunswick Geographic Information Corporation ]

Service Nouveau-Brunswick [ SNB | Services Nouveau-Brunswick | Corporation d'information géographique du Nouveau-Brunswick ]


Service New Brunswick Act [ New Brunswick Geographic Information Corporation Act ]

Loi portant sur Services Nouveau-Brunswick [ Loi sur la Corporation d'information géographique du Nouveau-Brunswick ]


New Brunswick Public Library Service [ NBPLS | New Brunswick Library Service | Central Library Services | New Brunswick Public Library Commission ]

Service des bibliothèques publiques du Nouveau-Brunswick [ SBPNB | Service des bibliothèques du Nouveau-Brunswick | Services de la bibliothèque centrale | New Brunswick Public Library Commission ]


technology service industry | high-technology service industry | Information Technology service industry sector | IT service industry sector | information technology service industry

secteur tertiaire technologique


traveller information user service | traveler information user service | traveller information | traveler information

service d'information aux voyageurs | information à l'intention des voyageurs | information aux voyageurs | service d'information à l'intention des voyageurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is revolutionising the operation of, and access to, wholesale markets; it is transforming cross-border service provision; and acting as a catalyst for the creation of new financial services and new business models, often triggering new alliances involving telecommunications, information technology, retail, and financial services providers.

Elles ont révolutionné les modes de fonctionnement des marchés de gros et les moyens d'y accéder, transformé les prestations transfrontalières de services et agi comme un catalyseur favorisant l'émergence de nouveaux services financiers et de nouveaux modèles entrepreneuriaux, ce qui a souvent stimulé la formation de nouvelles alliances unissant les télécommunications, technologies de l'information et prestataires de services financiers de détail.


These services reflect the convergence now taking place between electronic communications services, information society services and broadcasting services and the emergence of new content services resulting therefrom.

Ces services reflètent la convergence intervenant maintenant entre les services de communications électroniques, ceux de la société de l’information et les services diffusés, et en conséquence, l’émergence de services à nouveaux contenus.


In order to facilitate cross-border account-opening, the consumer should be allowed to ask the new payment service provider to set up on the new payment account all or part of standing orders for credit transfers, accept direct debits from the date specified by the consumer, and provide the consumer with information giving details of the new payment account, preferably within a single meeting with the new payment service provider.

Afin de faciliter l’ouverture transfrontalière de comptes, le consommateur devrait avoir la possibilité, de préférence au cours d’un même rendez-vous, de charger le nouveau prestataire de services de paiement de programmer sur le nouveau compte de paiement tout ou partie des ordres permanents de virement, d’accepter les prélèvements à partir de la date spécifiée par le consommateur et de lui fournir des informations détaillées sur le nouveau compte de paiement.


(32) In order to facilitate cross-border account opening, the consumer should be allowed to ask the new payment service provider to set up on the new account all or part of standing orders for credit transfers, accept the direct debits from the date specified by the consumer, and provide the consumer with information providing details of the new bank account, preferably within a single meeting with the new payment service provider.

(32) Afin de faciliter l'ouverture transfrontière de comptes, le consommateur devrait avoir la possibilité, de préférence au cours d'un même rendez-vous, de charger le nouveau prestataire de services de paiement de programmer sur le nouveau compte tout ou partie des ordres permanents de virement, d'accepter les prélèvements à partir de la date spécifiée par le consommateur et de lui fournir les données du nouveau compte bancaire.


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Parking operators and/or service providers shall inform the users about the launch of any new information service for safe and secure parking by any communication means they find appropriate.

Les exploitants d’aires de stationnement ou les prestataires de services informent les utilisateurs de tout nouveau service d’information concernant les aires de stationnement sûres et sécurisées par tout moyen de communication qu’ils jugent approprié.


Geographical information: the programme will encourage the aggregation of existing national databases in this area in order to create from them cross-border databases to which new information services and products can refer. eContentplus will thus further the setting up of information services at EU level based on data drawn from the transport, navigation, emergency services and environmental management sectors.

Information géographique: le programme stimulera ici l'agrégation des bases de données nationales existantes pour en faire des bases de données transfrontalières, qui serviront de références aux nouveaux services et produits d'information. eContentplus favorisera ainsi la mise en place de services d'information à l'échelle de l'UE reposant sur des données issues des secteurs des transports, de la navigation, de l'intervention d'urgence et de la gestion de l'environnement.


23. Notes that to promote cultural diversity in the digital age, it is important that public service broadcasting content reaches audiences through as many distribution networks and systems as possible; it is therefore crucial for public-service broadcasters to develop new media services; also notes that the Amsterdam Protocol reserves for Member States the power of defining the mission of public service broadcasters and that the abovementioned Commission Communication of 15 November 2001 states that 'the public service remit might include certain services that are not "programmes" in the traditional sense, such as on-line ...[+++]

23. observe que, pour promouvoir la diversité culturelle à l'ère numérique, il est important que les contenus des médias de service public atteignent leur public par le biais d'un nombre de systèmes et de réseaux de distribution aussi large que possible; qu'il est dès lors déterminant pour les médias du service public de mettre au point de nouveaux services médiatiques; observe également que le protocole d'Amsterdam réserve aux États membres le pouvoir de définir la mission des médias de services publics et que la communication de la Commission précitée du 15 novembre 2001 dispose que "la mission de service public peut englober certain ...[+++]


23. Notes that to promote cultural diversity in the digital age, it is important that public service broadcasting content reaches audiences through as many distribution networks and systems as possible; it is therefore crucial for public-service broadcasters to develop new media services; also notes that the Amsterdam Protocol reserves for Member States the power of defining the mission of public service broadcasters and that the abovementioned Commission Communication of 15 November 2001 states that 'the public service remit might include certain services that are not "programmes" in the traditional sense, such as on-line ...[+++]

23. observe que, pour promouvoir la diversité culturelle à l'ère numérique, il est important que les contenus des médias de service public atteignent leur public par le biais d'un nombre de systèmes et de réseaux de distribution aussi large que possible; qu'il est dès lors déterminant pour les médias du service public de mettre au point de nouveaux services médiatiques; observe également que le protocole d'Amsterdam réserve aux États membres le pouvoir de définir la mission des médias de services publics et que la communication de la Commission précitée du 15 novembre 2001 dispose que "la mission de service public peut englober certain ...[+++]


23. Notes that to promote cultural diversity in the digital age, it is important that public service broadcasting content reaches audiences through as many distribution networks and systems as possible. It is therefore crucial for public-service broadcasters to develop new media services. Also notes that the Amsterdam Protocol reserves for Member States the power of defining the mission of public service broadcasters and that the Communication from the Commission on the application of State aid rules to public service broadcasting of 15 November 2001 states that 'the public service remit might include certain services that are not "progr ...[+++]

23. observe que, pour promouvoir la diversité culturelle à l'ère numérique, il est important que les contenus des médias de service public atteignent leur public par le biais d'un nombre de systèmes et de réseaux de distribution aussi large que possible; qu'il est dès lors déterminant pour les médias du service public de mettre au point de nouveaux services médiatiques; observe également que le protocole d'Amsterdam réserve aux États membres le pouvoir de définir la mission des médias de services publics et que la communication de la Commission sur l'application aux services publics de radiodiffusion des règles relatives aux aides d'Ét ...[+++]


21. Calls again on the Commission to initiate a consultation process to assess the development of new technologies and new communication services, the impact of mergers, alliances and joint ventures on the internal market and pluralism in the media and on the right to freedom of expression and public access to information society services, and to look into the coherence of the relevant national and European legal provisions;

21. demande à nouveau à la Commission de lancer un processus de consultation, afin d’évaluer l’évolution de nouvelles technologies et de nouveaux services de communication, les répercussions de fusions, d’alliances et de joint ventures sur le marché intérieur et le pluralisme des médias ainsi que le droit à la liberté d’expression et à l’accès de tous aux services de la société de l’information, et de contrôler la cohérence des législations nationales et européennes en la matière;


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