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Absence from school
Attendance at school
CONCORD
Class attendance
Committee on NGOs
Compensatory education
Education for highly gifted children
Educational institution
European NGO Confederation for Relief and Development
European confederation of relief and development NGOs
Liaison Committee of Development NGOs to the EU
Liaison Committee of Non-Governmental Organisations
NGDO-EU Liaison Committee
NGDO-LC
NGO Committee
NGO Liaison Committee
NGO-EC
NGO-EC Liaison Committee
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy

Traduction de «ngos in schools » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Liaison Committee of Development NGOs to the European Communities [ NGO-EC | NGO-EC Liaison Committee | Liaison Committee of EC/NGOs ]

Comité de liaison des ONG pour le développement auprès des Communautés européennes [ ONG-EC | Comité de liaison ONG-EC ]


Liaison Committee of Development NGOs to the EU | Liaison Committee of Development Non Governmental Organisations to the European Union | Liaison Committee of Non-Governmental Development Organisations | NGDO-EU Liaison Committee | NGO Liaison Committee | NGDO-LC [Abbr.]

comité de liaison des ONG | Comité de liaison des organisations non gouvernementales de développement auprès de l'Union européenne | Comité de liaison ONGD-UE | CLONG [Abbr.]


European confederation of relief and development NGOs | European NGO Confederation for Relief and Development | CONCORD [Abbr.]

Confédération européenne des ONG d'urgence et de développement | CONCORD [Abbr.]


Liaison Committee of Development NGOs to the European Communities | Liaison Committee of Non-Governmental Organisations | NGO-EC [Abbr.]

Comité de liaison avec les organisations non gouvernementales | Comité de liaison des ONG pour le développement auprès des Communautés européennes | ONG-EC [Abbr.]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


Committee on International Non-Governmental Organizations [ NGO Committee | Committee on NGOs ]

Comité sur les organisations internationales non gouvernementales [ Comité sur les ONG ]


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


Muslim and Christian NGO's: A Dialogue on Relief, Development and Co-operation [ Muslim and Christian NGO's: A Dialogue on Relief, Development and Cooperation ]

Les ONG chrétiennes et musulmanes : dialogue sur les secours d'urgence, le développement et la coopération


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

promouvoir un site culturel dans les écoles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
effective partnerships and cross-sectoral cooperation between schools and external stakeholders, including a variety of professionals, NGOs, businesses, associations, youth workers, local authorities and services, and other representatives from the community at large in accordance with local contexts.

des partenariats et une coopération intersectorielle effectifs entre les écoles et les acteurs extérieurs, y compris tout un éventail de professionnels, d'ONG, d'entreprises, d'associations, d'animateurs de jeunesse, d'autorités et de services locaux, et d'autres représentants de la communauté au sens large, en fonction de la situation locale.


As the EESC has already stated in one of its previous opinions, ‘the mobilisation of all stakeholders and support for creating “learning partnerships” in society, involving schools, businesses, town councils, social partners, civil society organisations, youth NGOs, youth and other community workers, parents and school students in the design and implementation of “curricula” is crucial [.] for paradigm change in education’

Comme le CESE l’a déjà indiqué dans un de ses précédents avis, «la mobilisation de tous les acteurs et le soutien à la création de “partenariats d’apprentissage” au sein de la société, associant les écoles, les entreprises, les municipalités, les partenaires sociaux, les organisations de la société civile, les ONG liées à la jeunesse, les animateurs de jeunesse ou d’autres animateurs sociaux communautaires, les parents et les élèves à la conception et la mise en œuvre des “programmes” sont essentiels pour [.] un changement de paradigme éducationnel»


An open dialogue will be established between NGOs, industry, the scientific community, religions, cultural groups, philosophical schools and other interested groups, stimulating an exchange of views and ideas on a range of critical issues, such as the ethical impact of new technologies on future generations, human dignity and integrity, 'infoethics' and sustainability.

Un dialogue ouvert sera établi entre les ONG, l'industrie, la communauté scientifique, les religions, les groupes culturels, les écoles philosophiques et d'autres groupes intéressés, pour stimuler un échange de vues et d'idées sur toute une série de questions-clés, telles que l'impact éthique des nouvelles technologies sur les futures générations, la dignité humaine et l'intégrité, l'"info-éthique" et la durabilité.


These are NGO groups, schools, and not groups controlled by the governments.

Ce sont les groupes des ONG, les écoles, et ce ne sont pas des groupes contrôlés par les gouvernements.


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Stresses the role of external associations and NGOs in entering schools to provide children with additional skills and social competences, such as arts or manual activities, and in helping integration, better understanding of their environment, solidarity in learning and living, and easing up the learning competences of whole classes.

souligne le rôle des associations et ONG externes qui interviennent dans les écoles pour apporter aux enfants des aptitudes et compétences sociales supplémentaires, comme les arts ou les activités manuelles, et qui contribuent à l'intégration, à une meilleure compréhension de l'environnement, à la solidarité dans l'apprentissage et dans la vie, et à la facilitation des compétences d'apprentissage pour des classes entières.


Part of the Lifelong Learning Programme, which will be succeeded by 'Erasmus for All' from January 2014, Comenius allocates around €13 million a year to universities, teacher training institutions, NGOs and schools, to support the development of new teaching methods and materials.

Comenius relève du programme «Éducation et formation tout au long de la vie», lequel cédera la place à «Erasmus pour tous» à partir de janvier 2014, et alloue quelque 13 millions d’euros chaque année à des universités, à des établissements de formation d’enseignants, à des ONG, ainsi qu’à des écoles, pour soutenir l’élaboration de nouvelles méthodes pédagogiques et de nouveaux matériels didactiques.


Churches, synagogues, mosques, temples and their NGO's, schools and associations are bringing, at local level, persons together. They can, also therefore, play an important role in improving understanding and mutual learning between generations"

Les églises, les synagogues, les mosquées, les temples, ainsi que leurs écoles, associations et ONG, non seulement permettent de rapprocher et de réunir les citoyens au niveau local, mais peuvent aussi largement contribuer à améliorer la compréhension et l’apprentissage mutuels entre les générations».


The motion I am putting before the House is to ask the human resources committee to study best practices from around the world, to listen to community partners, provincial partners, municipal partners, NGOs, universities, schools, people who work with young people and young people themselves, all of these groups, and come up with a national service policy for youth in Canada.

Ils n'ont pas voix au chapitre pour la transformation d'un monde dont ils hériteront pourtant un jour. Par la motion que je propose à la Chambre, je demande au Comité des ressources humaines d'étudier des pratiques exemplaires dans diverses régions du monde, de se mettre à l'écoute des partenaires du monde communautaire, du monde provincial et du monde municipal, des ONG, des universités, des écoles, de personnes qui oeuvrent auprès des jeunes et des jeunes eux-mêmes, en vue d'élaborer une politique concernant un service national pour la jeunesse canadienne.


Colourful, joyful parade of hundreds participants representing NGO's, School Clubs, various other civil society organizations, politicians, parliamentarians, journalists, artists, scholars etc.

Une parade colorée et joyeuse de centaines de participants représentants les ONG, les clubs scolaires, plusieurs organisations de la société civile, les politiques, les parlementaires, les journalistes, les artistes, les professeurs, etc.


Comenius is aimed at players in the education community and civil society (local authorities, associations, NGOs, etc.) in order to carry out school projects (with a minimum of three establishments from three participating countries), linguistic projects (involving two establishments from two participating countries) and school development projects (with a minimum of three establishments from three participating countries); multilateral cooperation projects between different types of institutions.

Comenius s'adresse aux acteurs de la communauté éducative et de la société civile (autorités locales, associations, ONG, etc.) afin de réaliser des projets scolaires (au minimum avec trois établissements issus de trois pays participants), des projets linguistiques (concernant deux établissements de deux pays participants) et des projets de développement scolaire (au minimum avec trois établissements issus de trois pays participants) ; des projets de coopération multilatérale entre différents types d'institutions.


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