Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acceptable background level
Acceptable background noise level
Acoustic level
Ambient sound level
Average sound level
Background level
Background noise level
Background sound level
Equivalent Sound Level
Equivalent continuous level
Equivalent continuous noise level
Equivalent continuous sound level
Equivalent continuous sound pressure level
Leq
Maximum permitted noise level
Noise level
Noise-level test
PNDB
PNL
Perceived noise decibels
Perceived noise level
SPL
Sound perceived level
Time average sound pressure level
Tolerable noise level
Upper limit of tolerable noise

Traduction de «noise-level test » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






tolerable noise level [ acceptable background level | acceptable background noise level ]

niveau acoustique acceptable [ niveau acoustique tolérable | niveau de bruit admissible | niveau de bruit tolérable ]


background sound level [ background level | background noise level | ambient sound level ]

niveau de bruit de fond [ niveau du bruit de fond ]


equivalent continuous noise level | equivalent continuous sound level | equivalent continuous sound pressure level | Equivalent Sound Level | time average sound pressure level | Leq [Abbr.]

niveau de bruit continu équivalent | niveau de pression acoustique continu équivalent | niveau équivalent continu de pression acoustique | Leq [Abbr.]




perceived noise level | PNL | perceived noise decibels | PNDB | sound perceived level | SPL

niveau de bruit perçu


equivalent continuous noise level | equivalent continuous level | average sound level | Leq

niveau continu équivalent | Leq | niveau de bruit équivalent


maximum permitted noise level | upper limit of tolerable noise

niveau sonore maximum acceptable
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
5. Every truck or bus with a GVWR of more than 4 536 kg shall be so constructed that, where tested in accordance with section 4 of Test Method 1106 — Noise Emission Tests (August 2005), the interior sound level at the driver’s seating position does not exceed 90 dBA when a value of 2 dBA is subtracted from the average sound level obtained in accordance with the test.

5. Les camions et autobus d’un PNBV supérieur à 4 536 kg doivent être construits de façon que, lorsqu’ils sont soumis aux essais prévus à l’article 4 de la Méthode d’essai 1106 — Essais relatifs à l’émission de bruit (août 2005), le niveau sonore intérieur à la place assise du conducteur soit d’au plus 90 dBA après soustraction d’une valeur de 2 dBA du niveau sonore moyen obtenu selon l’essai.


(i) section 3 of Test Method 1106 — Noise Emission Tests (August 2005), the exterior sound level does not exceed 83 dBA when a value of 2 dBA is subtracted from the highest average sound level recorded during the test, in the case of a bus with a GVWR of more than 4 536 kg,

(i) aux essais prévus à l’article 3 de la Méthode d’essai 1106 — Essais relatifs à l’émission de bruit (août 2005), le niveau sonore extérieur est d’au plus 83 dBA après soustraction d’une valeur de 2 dBA du niveau sonore moyen le plus élevé enregistré au cours des essais, dans le cas d’un autobus d’un PNBV supérieur à 4 536 kg,


Since the early 1990s, we have cut test firings in half and reduced noise levels.

Depuis le début des années 1990, nous avons réduit de moitié les tirs d'essai et avons également réduit le niveau de bruit.


The noise test of the silencing system and the replacement silencing system has to be executed with the same ‘normal’ tyres (as defined in paragraph 2.8. of UNECE Regulation No 117 (OJ L231, 29.8.2008 p. 19). The tests are not allowed to be done with ‘special use’ tyres or ‘snow’ tyres as defined in paragraphs 2.9. and 2.10. of UNECE Regulation No 117. Such tyres could increase the noise level of the vehicle or would have a masking effect on the noise reduction performance comparison. The tyres may be of used condition but shall satisfy legal requirements for in-traffic use.

L’essai de bruit du silencieux et du silencieux de remplacement doit être effectué avec les mêmes pneumatiques «normaux» [comme définis au paragraphe 2.8 du règlement CEE-ONU n° 117 (JO L 231 du 29.8.2008, p. 19]. Les essais ne peuvent pas être effectués avec des pneumatiques «à usage spécial» ou «neige», comme définis aux paragraphes 2.9 et 2.10 du règlement CEE-ONU n° 117. Ces pneumatiques pourraient augmenter le niveau de bruit du véhicule ou auraient un effet masquant dans la comparaison de l’efficacité de la réduction de bruit. Les pneumatiques peuvent avoir déjà été utilisés mais ils doivent satisfaire aux prescriptions légales concernant leur utilisat ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
If the difference between the ambient noise and the measured noise is between 10 and 15 dB(A), the appropriate correction must be subtracted from the readings on the noise-level meter in order to calculate the test results, as in the following table:

Si la différence entre le bruit ambiant et le bruit mesuré se situe entre 10 et 15 dB (A), on soustraira la correction appropriée des valeurs indiquées par le sonomètre pour calculer les résultats de l’essai, selon le tableau suivant:


If under these conditions the noise level of the test vehicle becomes higher than the conformity of production (COP) values, the technical service will decide on the representativeness of the test vehicle.

Si, dans ces conditions, le niveau de bruit du véhicule d’essai dépasse les valeurs de conformité de la production (COP), le service technique se prononcera sur la représentativité du véhicule d’essai.


The reported noise level is that result which is related to the test with the highest engine speed obtained during the test from AA' to BB'.

On consignera le niveau sonore correspondant à l’essai durant lequel on aura obtenu le régime moteur le plus élevé entre les lignes AA’ et BB’.


Furthermore, in order to overcome the shortcomings inherent in the previous test method, the Commission should, within 24 months of the entry into force of this Regulation, submit an impact assessment to the European Parliament and to the Council on the effective contribution of tyre rolling equipment in reducing the noise level of vehicles, focussing on the road surface impact, and the research needs in this specific field, in view of adopting a new European test method which also takes into account road surface behaviour .

En outre, afin de pallier les insuffisances inhérentes à la méthode d'essai précédente, la Commission devrait, dans un délai de 24 mois à compter de l'entrée en vigueur du présent règlement, remettre au Parlement européen et au Conseil une évaluation d'impact sur la contribution réelle des équipements de roulement des pneumatiques à la réduction du niveau de bruit des véhicules. Cette évaluation devrait être axée sur l'incidence du revêtement routier et sur les besoins de recherche dans ce domaine, dans l'optique d'adopter une nouvelle méthode d'essai européenne qui tiendrait également compte du comportement du revêtement routier.


At that point, we had just recently completed the installation of a noise attenuation device, which is essentially a large muffler covering the gun and firing site for large calibre testing, which effectively reduced the noise levels.

Nous venions d'achever l'installation d'un dispositif d'atténuation du bruit, essentiellement un silencieux surdimensionné qui couvre le canon et la zone de tir pour les essais de gros calibre, qui ont effectivement permis de réduire le bruit.


Subsequently, we've installed noise monitoring stations at strategic points near our test range, and this equipment allows us to measure in real time the noise levels to ensure we are conforming to provincial standards.

Nous avons ensuite installé des postes de surveillance du bruit à des points stratégiques près de notre terrain d'essais; ce matériel nous a permis de mesurer les niveaux de bruit en temps réel pour nous assurer que nous respectons les normes provinciales.


w