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Annual Northern Expenditure Program System
Capital development program
Capital development programme
Capital expenditure program
Capital expenditure programme
Capital investment program
Capital investment programme
Capital program
Capital programme
Expenditure by program or function
Expenditure program
Financial perspectives
Investment plan
Investment program
Investment programme
MFF
Multiannual financial framework
Non-expenditure program
Non-expenditure programme
Non-interactive program
Non-linear programming
Noninteractive program
Nonlinear optimization
Nonlinear programming
PEFA
PEFA Program
Program expenditures
Program spending
Programming of Community expenditure
Public Expenditure and Financial Accountability

Vertaling van "non-expenditure program " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
non-expenditure program [ non-expenditure programme ]

programme non subventionné


capital development program | capital development programme | capital expenditure program | capital expenditure programme | capital investment program | capital investment programme | capital program | capital programme | investment plan | investment program | investment programme

programme d'investissements


program expenditures [ program spending ]

dépenses de programme [ dépenses de programmes ]




Annual Northern Expenditure Program System

Système du Programme annuel des dépenses dans le Nord


Public Expenditure and Financial Accountability | Public Expenditure and Financial Accountability Program | PEFA [Abbr.] | PEFA Program [Abbr.]

Initiative relative aux dépenses publiques et à la responsabilité financière


multiannual financial framework [ financial perspectives | MFF | programming of Community expenditure ]

cadre financier pluriannuel [ CFP | perspectives financières | programmation des dépenses communautaires ]


expenditure by program or function

dépense par programme ou par fonction


noninteractive program | non-interactive program

programme non interactif


nonlinear programming | non-linear programming | nonlinear optimization

programmation non linéaire | programmation linéaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It makes available to the public the data on expenditure programmed and implemented in the 1994-99 programming period, by area of assistance, country and region.

Elle rend accessibles au public les données relatives aux dépenses programmées et aux dépenses effectuées pour la période de programmation 1994-1999, par domaine d'intervention, par pays et par région.


Given the interdependence between Member States’ budgets and the Union’s budget, in order to support Member States in preparing their budgetary forecasts, the Commission should provide forecasts for the Union’s expenditure based on the level of expenditure programmed within the multiannual financial framework.

Étant donné l’interdépendance qui existe entre les budgets des États membres et le budget de l’Union, la Commission devrait fournir des prévisions des dépenses de l’Union fondées sur le niveau de dépenses programmé à l’intérieur du cadre financier pluriannuel afin d’aider les États membres à préparer leurs prévisions budgétaires.


3. In order to support Member States in preparing their budgetary forecasts, the Commission shall provide forecasts for the expenditure of the Union based on the level of expenditure programmed within the multiannual financial framework.

3. Pour aider les États membres à préparer leurs prévisions budgétaires, la Commission fournit des prévisions des dépenses de l’Union fondées sur le niveau de dépenses programmé à l’intérieur du cadre financier pluriannuel.


(10b) Given the interdependence between Member States' budgets and the Union's budget, in order to support Member States in preparing their budgetary forecasts, the Commission should provide forecasts for EU expenditure based on the level of expenditure programmed within the multiannual financial framework.

(10 ter) Étant donné l'interdépendance qui existe entre les budgets des États membres et le budget de l'Union, pour aider les États membres à préparer leurs prévisions budgétaires, la Commission devrait fournir des prévisions des dépenses de l'UE fondées sur le niveau de dépenses programmé à l'intérieur du cadre financier pluriannuel.


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(10b) Given the interdependence between Member States' budgets and the Union's budget, in order to support Member States in preparing their budgetary forecasts, the Commission should provide forecasts for EU expenditure based on the level of expenditure programmed within the multiannual financial framework.

(10 ter) Étant donné l'interdépendance qui existe entre les budgets des États membres et le budget de l'Union, pour aider les États membres à préparer leurs prévisions budgétaires, la Commission devrait fournir des prévisions des dépenses de l'UE fondées sur le niveau de dépenses programmé à l'intérieur du cadre financier pluriannuel.


1b. In order to support Member States in preparing their budgetary forecasts, the Commission shall provide forecasts for EU expenditure based on the level of expenditure programmed within the multiannual financial framework.

1 ter. Pour aider les États membres à préparer leurs prévisions budgétaires, la Commission fournit des prévisions des dépenses de l'UE fondées sur le niveau de dépenses programmé à l'intérieur du cadre financier pluriannuel.


C. whereas the multiannual financial framework (MFF), which translates the Union's political priorities into expenditure programmed over a number of years and places a ceiling on Union expenditure over a given period, becomes in the Lisbon Treaty a legally binding act based on a new specific legal basis for the adoption of the regulation setting out the MFF,

C. considérant que le cadre financier pluriannuel (CFP), qui constitue la programmation sur plusieurs années des dépenses traduisant les priorités politiques de l'Union en termes financiers et qui plafonne les dépenses de l'Union pendant une période déterminée, devient dans le traité de Lisbonne un acte juridiquement contraignant, fondé sur une nouvelle base juridique spécifique pour l'adoption du règlement contenant le CFP,


C. whereas the multiannual financial framework (MFF), which translates the Union’s political priorities into expenditure programmed over a number of years and places a ceiling on Union expenditure over a given period, becomes in the Lisbon Treaty a legally binding act based on a new specific legal basis for the adoption of the regulation setting out the framework,

C. considérant que le cadre financier pluriannuel (CFP), qui constitue la programmation sur plusieurs années des dépenses traduisant les priorités politiques de l’Union en termes financiers et qui plafonne les dépenses de l’Union pendant une période déterminée, devient dans le traité de Lisbonne un acte juridiquement contraignant, fondé sur une nouvelle base juridique spécifique pour l'adoption du règlement contenant ce cadre,


With regard to compliance with Community standards in accordance with Article 33l(2a) and (2b) of Regulation (EC) No 1257/1999, expenditure relating to payments outstanding in respect of commitments to beneficiaries undertaken by the final date of eligibility for expenditure of the current programming period shall be eligible under the EAFRD in the new programming period, provided that the rural development programme for the new programming period makes a provision for such expenditure.

En matière de respect des normes communautaires conformément à l’article 33 quaterdecies, paragraphes 2 bis et 2 ter, du règlement (CE) no 1257/1999, les dépenses relatives aux paiements restant à effectuer au titre d’engagements pris vis-à-vis des bénéficiaires jusqu’à la date limite d’admissibilité des dépenses pour la période de programmation actuelle sont éligibles au titre du Feader dans le cadre de la nouvelle période de programmation dès lors qu’elles ont été prévues dans le programme de développement rural relevant de la nouvelle période de programmation.


By 31 December 2002, the financing decisions adopted at national level and financial execution accounted respectively for 49.3% and 23.5% of the total volume of the CSF and 47,5% of public expenditure programmed for the first three years of the programming period.

Au 31 décembre 2002, les décisions de financement adoptées au niveau national et l'exécution financière représentaient respectivement 49,3 % et 23,5 % du coût total du CCA et 47,5 % des dépenses programmées, en termes de dépense publique, pour les trois premières années de la période.


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