21. Notes the fact that in international forums the need to protect consumers through information and the regulation of the financial markets has been recognised, the complexity of such markets entailing that any consumer can potentia
lly be vulnerable; notes that such complexity may lead consumers into excessive debt; notes that, according to a recent survey by the Commission, 70 % of financial institutions' and companies' websites were making basic errors in their advertisements and in the basic required information on the products on offer, while the cost was presented in a misleading way; stresses that more should be done by the fi
...[+++]nancial services industry to provide clear and simple explanations about the nature of the products and services they provide, and calls on all stakeholders to develop effective financial literacy programmes; 21. rappelle qu'il a été reconnu, dans les instances internationales, qu'il était nécessaire de protéger le consommateur au moyen d'informations et de réglementations des marchés financiers, dont la complexité entraîne la plupart du temps la vulnérabilité de tous les consommateurs, ce qui a souvent pour effet de les conduire au surendettement; fait observer que d'après une récente enquête de la Commission, des irrégularités fondamentales ont été obs
ervées sur 70 % des sites Internet d'établissements et entreprises financiers, portant sur la publicité et les informations essentielles requises sur l'offre, alors que le coût était présenté
...[+++] de manière trompeuse; souligne que les sociétés de services financiers peuvent agir davantage pour fournir des explications claires et simples sur la nature des produits et des services qu'elles proposent; et demande à l'ensemble des parties prenantes d'élaborer des programmes efficaces d'alphabétisation financière;