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Arrange objective assessments of calls
Banned objects
Banned substances
Do examinations for illegal substances
Illegal object
Illegal substances
Illicit substances
Nano-object
Nanometer-scale object
Nanometer-sized object
Nanoscale object
Nanosize object
Objection of illegality
Perform illegal substance tests
Perform test for illegal substances
Perform tests for illegal substances
Plea of illegality
Provide an objective assessment of a call
Provide objective assessments of calls
Providing objective assessments of calls

Vertaling van "objection illegality " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Convention on Stolen or Illegally Exported Cultural Objects | Unidroit Convention on Stolen or Illegally Exported Cultural Objects

Convention d'Unidroit sur le retour international des biens culturels volés ou illicitement exportés | Convention d'Unidroit sur les biens culturels volés ou illicitement exportés


objection of illegality | plea of illegality

exception d'illégalité


banned objects | banned substances | illegal substances | illicit substances

substances illégales




Directive on Illegally Exported Cultural Objects within the European Community

Directive concernant les objets culturels illicitement exportés au sein de la Communauté européenne




Convention on the International Return of Stolen or Illegally Exported Cultural Objects

Convention sur le retour international des biens culturels volés ou illicitement exportés


do examinations for illegal substances | perform test for illegal substances | perform illegal substance tests | perform tests for illegal substances

rechercher des traces de substances illicites


arrange objective assessments of calls | providing objective assessments of calls | provide an objective assessment of a call | provide objective assessments of calls

fournir des évaluations objectives sur les appels


nano-object | nanoscale object | nanosize object | nanometer-scale object | nanometer-sized object

nano-objet | objet nanométrique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Will the Council take the necessary steps, in cooperation with the UN, the ICOM International Observatory on Illicit Traffic in Cultural Goods, Europol and Interpol – in line with UN Security Council Resolution 2199 of 12 February 2015, which condemns the destruction of cultural heritage in Iraq and Syria – to block the trade in the EU Member States of cultural objects illegally removed from either country, as long as war conditions prevail, thereby preventing them from being used as a source of financing for criminal activities?

Le Conseil compte-t-il prendre les mesures nécessaires, en coopération avec les Nations unies, l'observatoire international du trafic illicite des biens culturels du Conseil international des musées (ICOM), Europol et Interpol – conformément à la résolution 2199 du Conseil de sécurité des Nations unies du 12 février 2015, qui condamne la destruction du patrimoine culturel en Iraq et en Syrie –, afin de bloquer le commerce dans les États membres de l'Union européenne d'objets culturels pris illégalement dans l'un de ces pays tant que d ...[+++]


Will the Commission take the necessary steps, in cooperation with the UN, the ICOM International Observatory on Illicit Traffic in Cultural Goods, Europol and Interpol – in line with UN Security Council Resolution 2199 of 12 February 2015, which condemns the destruction of cultural heritage in Iraq and Syria – to block the trade in the EU Member States of cultural objects illegally removed from either country, as long as war conditions prevail, thereby preventing them from being used as a source of financing for criminal activities?

La Commission compte-t-elle prendre les mesures nécessaires, en coopération avec les Nations unies, l'observatoire international du trafic illicite des biens culturels du Conseil international des musées (ICOM), Europol et Interpol – conformément à la résolution 2199 du Conseil de sécurité des Nations unies du 12 février 2015, qui condamne la destruction du patrimoine culturel en Iraq et en Syrie –, afin de bloquer le commerce dans les États membres de l'Union européenne d'objets culturels pris illégalement dans l'un de ces pays tant ...[+++]


Illicit trafficking of cultural objects, including EU import rules for cultural objects illegally exported from third countries.

Trafic d’objets culturels, y compris régime d’importation de l’Union européenne applicable aux biens culturels exportés illégalement de pays tiers.


In addition, Bulgaria and Italy highlight the problem of the unlawful traffic in archaeological objects taken from illegal excavations, given the difficulty in proving the origin of these goods and the date of their illegal removal.

En outre, la Bulgarie et l’Italie insistent sur la problématique du trafic illicite d'objets archéologiques issus des fouilles illégales étant donné les difficultés rencontrées pour prouver l’origine de ces biens et la date de leur sortie illicite.


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According to general principles of EU law, decisions taken under this Directive should be adopted on a case-by-case basis and based on objective criteria, implying that consideration should go beyond the mere fact of an illegal stay.

Conformément aux principes généraux du droit de l’Union européenne, les décisions prises en vertu de la présente directive devraient l’être au cas par cas et tenir compte de critères objectifs, ce qui implique que l’on prenne en considération d’autres facteurs que le simple fait du séjour irrégulier.


In this text, the Council also stressed the need to protect in an efficient way the cultural goods of Iraq and to return the objects illegally removed from museums or archaeological sites, without allowing them to become objects of trade ending up in foreign museums or private collections.

Le Conseil a, à cette occasion, souligné la nécessité de protéger efficacement les biens culturels de l’Irak et de restituer les objets illégalement emportés de musées ou de sites archéologiques, sans qu’ils puissent faire l’objet d’un commerce et finir dans des musées étrangers ou dans des collections privées.


These measures are the Regulation of 9 December 1992 on the export of cultural goods and the Directive of 15 March 1993 on the return of cultural objects illegally removed from the territory of a Member State .

Ces mesures sont le règlement du 9 décembre 1992 concernant l'exportation de biens culturels et la directive du 15 mars 1993 sur la restitution des biens culturels ayant quitté illicitement le territoire d'un État membre .


In its Communication to the European Parliament and to the Council of 3 June 2003 on the development of a Common policy on illegal immigration, smuggling and trafficking of human beings, external borders and the return of illegal residents the Commission puts forward the possibility of revising the ARGO programme for providing financial support to national projects in the area of external borders by addressing specific structural weaknesses at strategic border points that would be identified in agreement with the Member States on the basis of objective criteria. ...[+++]

Dans sa communication au Parlement européen et au Conseil du 3 juin 2003 sur le développement d’une politique commune en matière d’immigration clandestine, de trafic illicite et de traite des êtres humains, de frontières extérieures et de retour des personnes en séjour irrégulier, la Commission évoque la possibilité d’une révision du programme ARGO afin de permettre l’octroi d’une aide financière à des projets nationaux dans le domaine des frontières extérieures, qui visent à compenser certaines défaillances structurelles constatées à des points de passage frontaliers stratégiques, ces défaillances étant déterminées d’un commun accord av ...[+++]


The policy objective of combating organised crime, terrorism and illegal migration, which is in the proposal, has not been included in this report. This does not fall within the development objectives outlined in Art 177 of the Treaty and was not included among the six policy objectives of community development policy established by Council in 2000.

Quant à l'objectif politique, inscrit à la proposition, de lutte contre la criminalité organisée, le terrorisme et l'immigration clandestine, il ne figure pas dans le présent rapport: il ne fait pas partie, en effet, des objectifs de développement visés à l'article 177 du traité ni des six objectifs politiques de la politique communautaire de développement définis par le Conseil en 2000.


Considering that Member States reaffirm their common determination to put an end to illegal drug trafficking in order to protect society from its devastating effects and from the other deep-seated causes of the problem of drug abuse, in particular the illegal demand for drugs and the enormous profits from the illegal trade, and that an approximation of laws and practices designed to render cooperation more effective would be a positive contribution to that objective;

considérant que les États membres réaffirment leur détermination commune à éliminer le trafic illicite des stupéfiants, afin de protéger leurs sociétés contre les effets dévastateurs de ce trafic, ainsi que contre les autres causes profondes du problème de l'abus de stupéfiants, notamment la demande illicite de ces stupéfiants et les gains énormes tirés du trafic; qu'un rapprochement des législations et des pratiques, destiné à rendre la coopération plus efficace, serait une contribution positive à cet objectif;


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