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Antisocial
Asocial
Incorporation of directives into national law
Kick directly into the goal
Lavatory directly into stack
Offer
Offer to enter into a contract
Personality
Psychopathic
Sink directly into stack
Sociopathic
To extend an offer to enter into a contract
To make an offer to enter into a contract
To revoke the offer to enter into a contract
To transfer the results directly into practice

Vertaling van "offering directly into " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
incorporation of directives into national law

transposition des directives


failure to communicate any measures incorporating Directives into national law

non-communication des mesures nationales d'exécution des directives


to transfer the results directly into practice

transfert industriel des résultats


sink directly into stack

évier à raccordement direct sur la colonne


lavatory directly into stack

lavabo à raccordement direct sur la colonne


kick directly into the goal

tirer directement vers le but


to make an offer to enter into a contract (1) | to extend an offer to enter into a contract (2)

proposer la conclusion d'un contrat (1) | faire une proposition de contrat (2)


offer | offer to enter into a contract

offre de contracter | offre | pollicitation | proposition | proposition de contrat


Definition: Personality disorder characterized by disregard for social obligations, and callous unconcern for the feelings of others. There is gross disparity between behaviour and the prevailing social norms. Behaviour is not readily modifiable by adverse experience, including punishment. There is a low tolerance to frustration and a low threshold for discharge of aggression, including violence; there is a tendency to blame others, or to offer plausible rationalizations for the behaviour bringing the patient into conflict with socie ...[+++]

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par un mépris des obligations sociales et une indifférence froide pour autrui. Il y a un écart considérable entre le comportement et les normes sociales établies. Le comportement n'est guère modifié par les expériences vécues, y compris par les sanctions. Il existe une faible tolérance à la frustration et un abaissement du seuil de décharge de l'agressivité y compris de la violence; il y a une tendance à blâmer autrui ou à justifier un comportement amenant le sujet à entrer en conflit avec la société par des rationalisations plausibles. | Personnalité:amorale | antisociale | asociale | ...[+++]


to revoke the offer to enter into a contract

révoquer l'offre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
offer to incorporate certain benefits of the intra-corporate transfers (ICT) directive into trade and investment agreements in exchange for the reciprocal treatment of European professionals by partners.

proposera d’intégrer certains avantages découlant de la directive sur les transferts temporaires intragroupe dans les accords de commerce et d’investissement moyennant la réciprocité de traitement pour les professionnels européens.


1. National Regulatory Authorities shall consider the proportionality of imposing on providers of electronic communications services designated in accordance with article 16 of Directive 2002/21/EC (Framework Directive) as having significant market power in a relevant market relating to the provision of wholesale high-quality electronic communications services an obligation to publish a wholesale reference offer taking into account the BEREC guidelines referred to in paragraph 2.

1. Les autorités réglementaires nationales examinent si le fait d'imposer aux fournisseurs de services de communications électroniques reconnus, conformément à l'article 16 de la directive 2002/21/CE (directive-cadre), comme puissants sur un marché pertinent pour la fourniture de gros de services de communications électroniques de haute qualité une obligation de publier une offre de référence de gros prenant en considération les orientations de l'ORECE visées au paragraphe 2 est conforme au principe de proportionnalité.


for all issuers of securities incorporated in a third country which are not mentioned in point (ii), the Member State where the securities are intended to be offered to the public for the first time after the date of entry into force of Directive 2013/50/EU of the European Parliament and of the Council of 22 October 2013 amending Directive 2004/109/EC of the European Parliament and of the Council on the harmonisation of transparency requirements in relation to information about issuers whose securities are admitte ...[+++]

pour tous les émetteurs de valeurs mobilières non mentionnées au point ii), qui ont leur siège statutaire dans un pays tiers, l’État membre où les valeurs mobilières doivent être offertes pour la première fois au public après la date d’entrée en vigueur de la directive 2013/50/UE du Parlement européen et du Conseil du 22 octobre 2013 modifiant la directive 2004/109/CE du Parlement européen et du Conseil sur l’harmonisation des obligations de transparence concernant l’information sur les émetteurs dont les valeurs mobilières sont admis ...[+++]


These rules have been reduced from 14 different Directives into one much simplified text which offers more flexibility to food operators for defining the "in house" measures to be taken to ensure safe food.

Ces règles émanant de 14 directives différentes ont été condensées en un seul texte beaucoup plus simple qui offre davantage de souplesse aux opérateurs du secteur alimentaire lorsqu'ils établissent les mesures "maison" destinées à assurer la sécurité alimentaire.


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These rules have been reduced from 14 different Directives into one much simplified text which offers more flexibility to food operators for defining the "in house" measures to be taken to ensure safe food.

Ces règles émanant de 14 directives différentes ont été condensées en un seul texte beaucoup plus simple qui offre davantage de souplesse aux opérateurs du secteur alimentaire lorsqu'ils établissent les mesures "maison" destinées à assurer la sécurité alimentaire.


These rules have been reduced from 14 different Directives into one much simplified text which offers more flexibility to food operators for defining the "in house" measures to be taken to ensure safe food.

Ces règles émanant de 14 directives différentes ont été condensées en un seul texte beaucoup plus simple qui offre davantage de souplesse aux opérateurs du secteur alimentaire lorsqu'ils établissent les mesures "maison" destinées à assurer la sécurité alimentaire.


(iii)for all issuers of securities incorporated in a third country which are not mentioned in point (ii), the Member State where the securities are intended to be offered to the public for the first time after the date of entry into force of Directive 2013/50/EU of the European Parliament and of the Council of 22 October 2013 amending Directive 2004/109/EC of the European Parliament and of the Council on the harmonisation of transparency requirements in relation to information about issuers whose securities are ad ...[+++]

iii)pour tous les émetteurs de valeurs mobilières non mentionnées au point ii), qui ont leur siège statutaire dans un pays tiers, l’État membre où les valeurs mobilières doivent être offertes pour la première fois au public après la date d’entrée en vigueur de la directive 2013/50/UE du Parlement européen et du Conseil du 22 octobre 2013 modifiant la directive 2004/109/CE du Parlement européen et du Conseil sur l’harmonisation des obligations de transparence concernant l’information sur les émetteurs dont les valeurs mobilières sont a ...[+++]


(iii)for all issuers of securities incorporated in a third country which are not mentioned in point (ii), the Member State where the securities are intended to be offered to the public for the first time after the date of entry into force of Directive 2013/50/EU of the European Parliament and of the Council of 22 October 2013 amending Directive 2004/109/EC of the European Parliament and of the Council on the harmonisation of transparency requirements in relation to information about issuers whose securities are ad ...[+++]

iii)pour tous les émetteurs de valeurs mobilières non mentionnées au point ii), qui ont leur siège statutaire dans un pays tiers, l’État membre où les valeurs mobilières doivent être offertes pour la première fois au public après la date d’entrée en vigueur de la directive 2013/50/UE du Parlement européen et du Conseil du 22 octobre 2013 modifiant la directive 2004/109/CE du Parlement européen et du Conseil sur l’harmonisation des obligations de transparence concernant l’information sur les émetteurs dont les valeurs mobilières sont a ...[+++]


2. By way of derogation from Article 3, Member States which have used the exemption in Article 5(a) of Directive 89/298/EEC may continue to allow credit institutions or other financial institutions equivalent to credit institutions which are not covered by Article 1(2)(j) of this Directive to offer debt securities or other transferable securities equivalent to debt securities issued in a continuous or repeated manner within their territory for five years following the date of entry into ...[+++]

2. Par dérogation à l'article 3, les États membres qui ont fait usage de la dispense prévue à l'article 5, premier alinéa, point a), de la directive 89/298/CEE peuvent continuer à autoriser les établissements de crédit ou autres établissements financiers équivalents à des établissements de crédit qui ne sont pas couverts par les dispositions de l'article 1er, paragraphe 2, point j), de la présente directive à offrir des titres de créance ou d'autres titres transférables équivalents à des titres de créances, émis de manière continue ou ...[+++]


– (SV) Mr President, I want to begin by expressing my hope that the heads of government in Nice will turn the Charter of Fundamental Rights, that is to say the package as a whole, into one which offers direct protection to citizens as individuals.

- (SV) Monsieur le Président, je commencerai par exprimer l'espoir que les chefs des gouvernements réunis à Nice fassent de la Charte des droits fondamentaux, je veux dire du dossier dans son ensemble, un texte visant directement à la protection individuelle des citoyens.




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Date index: 2024-02-16
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