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Address problems critically
Addressing problems critically
Aim for optimal time-critical decision making
CMC
Control vessel critical systems
Controlling vessel-critical systems
Critical concentration for micelle formation
Critical concentration for micelles formation
Critical micellar concentration
Critical micelle concentration
Critical micellisation concentration
Criticality accident
Criticality excursion
Criticality incident
Critically address problems
FMECA
Failure mode effects and criticality analysis
HACCP
HACCP system
Hazard analysis and critical control point
Hazard analysis and critical control point system
Hazard analysis and critical control points
Hazard analysis critical control point
Hazard analysis critical control point system
Hazard analysis of critical control points
Make time-critical decisions
Making of time-critical decisions
Making time-critical decisions
Official document
Official publication
Operate vessel critical systems
Operate vessel-critical systems
Thinking about problems critically

Vertaling van "official critic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
critical concentration for micelle formation | critical concentration for micelles formation | critical micellar concentration | critical micelle concentration | critical micellisation concentration | CMC [Abbr.]

concentration critique pour la formation de micelles


critically address problems | thinking about problems critically | address problems critically | addressing problems critically

aborder des problèmes avec un esprit critique


controlling vessel-critical systems | operate vessel-critical systems | control vessel critical systems | operate vessel critical systems

faire fonctionner les systèmes critiques de navires


making of time-critical decisions | making time-critical decisions | aim for optimal time-critical decision making | make time-critical decisions

prendre des décisions critiques en termes de délais


Criticisms of Prison and the Principle of Restraint in Canada: An Analysis of Official Documents

Critiques de la prison et principe de modération au Canada : Une analyse des documents officiels


official document [ official publication ]

document officiel [ publication officielle ]


failure modes, effects and criticality analysis [ FMECA | failure mode effects and criticality analysis | fault mode, effect and criticality analysis | failure modes, effects and criticality analysis ]

analyse des modes de pannes, de leurs effets et de leur criticité [ AMPEC | analyse des modes de défaillance, de leurs effets et de leur criticité | analyse des modes d'incident, des répercussions et de la gravité ]


hazard analysis critical control point [ HACCP | hazard analysis critical control point system | hazard analysis and critical control point system | hazard analysis and critical control points ]

analyse des risques aux points critiques [ HACCP | système d'analyse des risques aux points critiques | système HACCP | méthode HACCP | analyse des risques et maîtrise des points critiques | système d'analyse des risques et de maîtrise des points critiques | système d’analyse des risques - points critiques pour l ]


HACCP system | hazard analysis and critical control point | hazard analysis critical control point system | hazard analysis of critical control points | HACCP [Abbr.]

système d’analyse des dangers et points critiques pour leur maîtrise | système d’analyse des risques — points critiques pour leur maîtrise | système d'analyse des risques et maîtrise des points critiques | système HACCP | ARMPC [Abbr.] | HACCP [Abbr.]


criticality accident | criticality excursion | criticality incident

accident de criticité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Proposal for a Council Decision of 27 October 2008 on a Critical Infrastructure Warning Information Network (CIWIN) [COM(2008) 676 final – Not published in the Official Journal].

Proposition de décision du Conseil du 27 octobre 2008 relative au réseau d'alerte pour les infrastructures critiques (CIWIN) [COM(2008) 676 final – Non publiée au Journal officiel].


Communication from the Commission of 12 December 2006 on a European Programme for Critical Infrastructure Protection [COM(2006) 786 final – Official Journal C 126 of 7.6.2007].

Communication de la Commission du 12 décembre 2006 sur un programme européen de protection des infrastructures critiques [COM(2006) 786 final – Journal officiel C 126 du 7.6.2007].


Proposal for a Council Decision of 27 October 2008 on a Critical Infrastructure Warning Information Network (CIWIN) [COM(2008) 676 final – Not published in the Official Journal].

Proposition de décision du Conseil du 27 octobre 2008 relative au réseau d'alerte pour les infrastructures critiques (CIWIN) [COM(2008) 676 final – Non publiée au Journal officiel].


Communication from the Commission of 12 December 2006 on a European Programme for Critical Infrastructure Protection [COM(2006) 786 final – Official Journal C 126 of 7.6.2007].

Communication de la Commission du 12 décembre 2006 sur un programme européen de protection des infrastructures critiques [COM(2006) 786 final – Journal officiel C 126 du 7.6.2007].


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Green Paper of 17 November 2005 on a European programme for critical infrastructure protection [COM(2005) 576 final – Not published in the Official Journal].

Livre vert du 17 novembre 2005 sur un programme européen de protection des infrastructures critiques [COM(2005) 576 final – Non publié au Journal officiel].


In a recent report, which has not yet been published, the Court of Auditors accuses EUROPOL - the European agency fighting organised crime - of financial irregularities and a lack of budget transparency. The report's criticism focuses on a sum of 279 000 euro representing 18 months' salary for the former Deputy Director of EUROPOL, Mr David Valls-Russell, which was paid to him despite the lack of any legal basis following the official's resignation in response to a financial scandal in his directorate.

Dans un rapport récent, non encore publié, la Cour des comptes accuse Europol, l'organisme européen de lutte contre le crime organisé, de malversations et de manque de transparence financière : au cœur des critiques, une somme de 279 000 € - correspondant à dix-huit mois de salaire de M. David Valls-Russell, ancien sous-directeur d'Europol - qui lui fut versée, en l'absence de toute base juridique, après que l'intéressé en fut venu à démissionner à cause d'un scandale financier mis au jour dans sa direction.


4. Does the Commission agree that, in the light of the above, it is extremely inadvisable to remove from their posts officials who criticise the management of finances or to restrict their opportunities for voicing criticism, including in cases in which it considers that it has very strong grounds for refuting the criticism, since this gives rise to the suspicion that unlawful practices are being concealed, remain unpunished and are continuing?

4. La Commission n'estime-t-elle pas non plus extrêmement déconseillé, eu égard aux considérations qui précèdent, de relever de leurs fonctions des fonctionnaires qui critiquent la gestion financière ou de restreindre leurs possibilités de formuler des critiques, en ce compris dans les cas où elle estime avoir de bons arguments pour réfuter valablement les critiques qui ont été exprimées, étant donné que ceci pourrait donner à penser que des pratiques illicites sont cachées, restent impunies et continuent à avoir cours?


3. Can the Commission guarantee that, in future, the response to criticism by officials of financial management and financial control will not be to transfer those concerned to another post or to dismiss them, but to hold a public debate for the purpose of assessing the actual facts and to actively invite critical officials, former officials and external experts to give their comments?

3. Peut-elle donner l'assurance qu'à l'avenir elle ne réagira plus aux critiques émises par des fonctionnaires à l'encontre de la gestion et du contrôle de ses finances à coups de mutations ou de licenciements, mais en engageant un débat public sur l'appréciation des faits réels, auquel elle invitera des fonctionnaires critiques à l'égard du système, d'anciens fonctionnaires et des experts extérieurs pour qu'ils y fassent part de leurs commentaires?


6. Would it not be advisable, in the view of the Commission, both in its capacity as manager of public affairs at EU level and in terms of protecting its own position, to present a positive image of an EU that counts among its ranks officials who take a critical attitude and that at all times allows independent experts to examine the way in which the Commission is organised?

6. La Commission n'estime-t-elle pas qu'il est souhaitable, tant en sa qualité de gestionnaire de la chose publique au niveau européen que pour protéger sa propre position, de donner l'image positive d'une UE qui compte dans ses rangs des fonctionnaires critiques à l'égard du système et qui autorise des experts indépendants à ausculter en permanence l'organisation de la Commission?


5. Does the Commission agree that recruiting and retaining officials who take a critical attitude is a necessary and inevitable counter to the enduring suspicions referred to in the first question, and that this is an essential means of refuting such suspicions?

5. La Commission ne pense-t-elle pas non plus que le recrutement et le maintien en fonction de fonctionnaires critiques à l'égard du système vont nécessairement et inévitablement faire contrepoids aux suspicions permanentes visées au premier paragraphe et que c'est là un moyen incontournable de réfuter ces suspicions?


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