Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Anticipate logistics requirements for port operations
Calculate optimal time for insemination
Charges for use of infrastructure
Control the speed of ships in ports
Control the speed of vessels in ports
Dissemination and optimization of results
Dissemination and optimization of the results
Dock due
Embarkation tax
Envisage logistics requirements for port operations
Harbor due
Harbor fee
Harbour
Harbour due
Harbour fee
Harbour installation
Identify best time for insemination
Identify ideal insemination periods
Paretian optimality
Pareto optimality
Perceive port logistical resources and requirements
Port
Port arch
Port cap
Port charge
Port cover
Port crown
Port development
Port due
Port management
Port roof
Port tax
Ports
Ports policy
Regulate the speed of ships in ports
Regulate the velocity of ships in port
River port
Seaport
Understand port logistical resources and requirements
Uptake crown
Yacht harbour

Traduction de «optimizing our port » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
identify best time for insemination | identify optimal insemination time through behaviour monitoring | calculate optimal time for insemination | identify ideal insemination periods

calculer la période optimale pour une insémination


Dissemination and optimization of results | dissemination and optimization of the results

Diffusion et valorisation des résultats


Paretian optimality | Pareto optimality

optimum de Pareto | optimum économique parétien


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


port arch | port cap | port cover | port crown | port roof | uptake crown

voûte de brûleur


control the speed of ships in ports | regulate the velocity of ships in port | control the speed of vessels in ports | regulate the speed of ships in ports

réguler la vitesse des navires dans les ports


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This calls for optimal interconnection of modes – for example, through hinterland connections of maritime and inland waterway ports or through railway connections to airports – and the inclusion of major projects in intelligent transport systems.

Cela demande l’interconnexion optimale des modes, par exemple grâce à des liaisons entre les ports maritimes et fluviaux et leur arrière-pays ou grâce à des liaisons ferroviaires vers les aéroports, ainsi que l’application des systèmes de transport intelligents aux grands projets.


I believe that Bill C-23 goes even further in terms of optimizing our port regime in order to compete in today's global economy and putting Canada's major ports on a more competitive footing with their international counterparts.

Selon moi, le projet de loi C-23 va même beaucoup plus loin, en ce qu'il optimise notre régime d'administration portuaire de sorte que nous puissions soutenir la concurrence au sein de l'économie mondiale et place les principaux ports du Canada dans une position plus concurrentielle face aux autres installations internationales.


The Commission, together with the sector, has identified three issues that may prevent port services from being organised in an optimal way: (1) many of the port services are subject to a weak competitive pressure due to market access restrictions; (2) monopolistic or oligopolistic, although justified in a number of situations, may lead to market abuses and (3) in some ports users are faced with too much administrative burden due to a lack of coordination within ports.

La Commission et le secteur ont recensé trois problèmes qui pourraient empêcher que les services portuaires soient organisés de manière optimale: 1) de nombreux services portuaires sont soumis à une faible pression concurrentielle en raison de restrictions d'accès au marché; 2) les situations monopolistiques ou oligopolistiques, bien que justifiées dans un certain nombre de cas, peuvent entraîner des abus de marché et 3) dans certains ports, les utilisateurs sont confrontés à trop de lourdeurs administratives par manque de coordinati ...[+++]


High performing ports cannot optimally develop their maritime connections with other EU ports, increasesing the risk of congestion in their hinterland, in particular road congestion, to the detriment of citizens living there.

Les ports très performants n’ont pas la possibilité de développer de façon optimale leurs liaisons maritimes avec d’autres ports de l’Union, aggravant le risque de congestion – notamment routière – dans leur arrière-pays, au détriment de ses habitants.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Calls on the Commission and Member States to integrate green corridors, rail freight networks, European Rail Traffic Management System (ERTMS) corridors, maritime "highways", such as short sea shipping, existing inland waterways with limited capacity or locks with insufficient capacity, dry ports, logistics platforms, and urban mobility nodes, as well as the projected extension of the TEN-T to the countries of the European Neighbourhood Policy, and Eastern and Mediterranean countries into an intermodal TEN-T concept, based on planned actions in favour of more e ...[+++]

17. invite la Commission et les États membres à intégrer les corridors verts, les réseaux de fret ferroviaire, les corridors du système européen de gestion de trafic ferroviaire (ERTMS), les "autoroutes de la mer", comme le transport maritime à courte distance, les actuelles voies navigables d'un gabarit limité ou comportant des écluses d'une capacité insuffisante, les ports à sec, les plateformes logistiques et les centres de mobilité urbaine, ainsi que l'extension envisagée du RTE-T aux pays relevant de la politique européenne de voisinage et aux pays de l'Est et de la Méditerranée, dans un schéma RTE-T intermodal, sur la base d'action ...[+++]


This calls for optimal interconnection of modes – for example, through hinterland connections of maritime and inland waterway ports or through railway connections to airports – and the inclusion of major projects in intelligent transport systems.

Cela demande l’interconnexion optimale des modes, par exemple grâce à des liaisons entre les ports maritimes et fluviaux et leur arrière-pays ou grâce à des liaisons ferroviaires vers les aéroports, ainsi que l’application des systèmes de transport intelligents aux grands projets.


The aim of this project (12) was to develop and carry out practical tests of algorithms to calculate the optimal utilisation of a fleet of ships, given the obligations to load cargoes for several customers, the requirements as to when cargoes must be loaded and discharged in the destination port, the possibility of carrying joint cargoes of a limited number of bulk goods on each voyage, as well as limitations that mean that not all the vessels involved are suitable for serving all customers or all ports.

Le but de ce projet (12) consistait dans l’élaboration et la mise à l’essai pratique d’algorithmes permettant de déterminer l’utilisation optimale d’une flotte de navires, compte tenu de l’obligation d’embarquer des cargaisons pour plusieurs clients, des exigences concernant les dates de chargement et de déchargement des cargaisons dans le port de destination, de la possibilité de transporter des cargaisons groupées d’un nombre lim ...[+++]


Although ports in general already address security issues, they do this in a hitherto uncoordinated way which inevitably leads to a less-than-best use of resources and experience. In a number of cases, security measures might be less than optimal.

Bien que les problèmes de sûreté aient en général déjà fait l'objet de mesures prises par les autorités portuaires, celles-ci agissaient jusqu'à présent d'une manière non coordonnée, ce qui conduit inévitablement à une utilisation non optimale des ressources et de l'expérience acquise.


Whereas of goods from a port in another Member State or in a third country to a continental port in Spain where they are transhipped on a vessel of the same company to be carried on the other mainland ports in Spain or vice versa (feeder services) should, however, not benefit from any such derogation, in order not to hinder an optimal operation of deep sea services by Community carriers between Spain and other countries, and should be completely free for other Member States' shipowners as defined in Article 1 of Regulation (EEC) No 35 ...[+++]

considérant que le transport de marchandises d'un port d'un autre État membre ou d'un pays tiers vers un port continental espagnol où elles sont transbordées sur un navire de la même compagnie pour être acheminées vers d'autres ports continentaux espagnols ou vice versa (services de rabattement) ne devrait toutefois pas bénéficier d'une telle dérogation afin de ne pas faire obstacle à une exploitation optimale des services maritime ...[+++]


Notably short sea shipping, that is, shipping between ports on Europe's coastline or linking those ports to neighbouring countries, and inland waterway transport are not yet optimally used.

Le transport maritime à courte distance, à savoir le transport maritime entre différents ports du littoral européen ou entre ces ports et des pays voisins, et le transport par voies navigables, notamment, ne sont pas encore utilisés de manière optimale.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'optimizing our port' ->

Date index: 2021-09-29
w