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Organising business documents
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Traduction de «organisations collecting consumer » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
collecting society | collection society | collective management organisation | collective management society | CMO [Abbr.]

société de gestion collective | société de gestion de droits | société de gestion des droits d'auteur


collective rights management organisation | collective management organisation | copyright collecting society | copyright collecting agency | copyright collective | collecting society [ CMO ]

société de gestion des droits d’auteur | société de gestion | société de droit d’auteur


International Organisation of Consumers Unions | IOCU [Abbr.]

Organisation internationale des Unions de consommateurs


International Organisation for Consumer Cooperative Distributive Trade | INTERCOOP [Abbr.]

Organisation internationale des coopératives de consommation pour la distribution | INTERCOOP [Abbr.]


consumer movement [ consumer association | consumer organisation | Consumer associations(ECLAS) ]

mouvement de consommateurs [ association de consommateurs | organisation de consommateurs ]


collect client data | gather customer information | collect customer data | gather consumer information

collecter des données sur des clients


organise the display of zoological collections | organize zoological exhibitions | coordinate zoological exhibitions | organise zoological exhibitions

organiser des expositions zoologiques


collect and sort business documents | organising business documents | collate business documents | organise business documents

classer des documents commerciaux


consumer organisation

organisation de défense des consommateurs


federal supervision of the collective rights management organisations

surveillance fédérale des sociétés de gestion
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
20. Notes that there are more than 700 third-party organisations collecting consumer complaints in the EU but the arrangements for doing so differ considerably and relatively few such organisations collect data about the nature of the complaint and the sector concerned; considers that, while this might be sufficient for purposes of offering advice or information, it is not at all adequate for identifying potential market failures from a consumer perspective; calls on all complaints bodies, therefore, to adopt a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and encourages them to report complaints data corresp ...[+++]

20. fait observer qu'il y a plus de 700 organisations tierces recueillant les réclamations des consommateurs dans l'Union européenne mais que les modalités d'enregistrement diffèrent considérablement et qu'un nombre relativement faible de ces organisations collecte des données relatives à la nature de la plainte et au secteur concerné; estime que, si ces données sont suffisantes pour fournir des conseils ou des informations, elles ...[+++]


20. Notes that there are more than 700 third-party organisations collecting consumer complaints in the EU but the arrangements for doing so differ considerably and relatively few such organisations collect data about the nature of the complaint and the sector concerned; considers that, while this might be sufficient for purposes of offering advice or information, it is not at all adequate for identifying potential market failures from a consumer perspective; calls on all complaints bodies, therefore, to adopt a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and encourages them to report complaints data corresp ...[+++]

20. fait observer qu'il y a plus de 700 organisations tierces recueillant les réclamations des consommateurs dans l'Union européenne mais que les modalités d'enregistrement diffèrent considérablement et qu'un nombre relativement faible de ces organisations collecte des données relatives à la nature de la plainte et au secteur concerné; estime que, si ces données sont suffisantes pour fournir des conseils ou des informations, elles ...[+++]


20. Notes that there are more than 700 third-party organisations collecting consumer complaints in the EU but the arrangements for doing so differ considerably and relatively few such organisations collect data about the nature of the complaint and the sector concerned; considers that, while this might be sufficient for purposes of offering advice or information, it is not at all adequate for identifying potential market failures from a consumer perspective; calls on all complaints bodies, therefore, to adopt a harmonised methodology for classifying and reporting consumer complaints and encourages them to report complaints data corresp ...[+++]

20. fait observer qu'il y a plus de 700 organisations tierces recueillant les réclamations des consommateurs dans l'Union européenne mais que les modalités d'enregistrement diffèrent considérablement et qu'un nombre relativement faible de ces organisations collecte des données relatives à la nature de la plainte et au secteur concerné; estime que, si ces données sont suffisantes pour fournir des conseils ou des informations, elles ...[+++]


(24) The Commission has identified over 700 third-party organisations collecting consumer complaints.

(24) La Commission a recensé plus de 700 organisations tierces enregistrant les réclamations de consommateurs.


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(20) The Commission has set up an informal expert group of representatives from key third-party organisations collecting consumer complaints, to assist it in developing a harmonised methodology.

(20) La Commission a mis en place un groupe d'experts informel constitué de représentants de grandes organisations tierces qui enregistrent les réclamations des consommateurs, afin qu'il l'assiste dans l'élaboration d'une méthode harmonisée.


To this end, the Commission believes that all third-party organisations collecting consumer complaints in the EU should voluntarily adopt a harmonised methodology to classify and report the resulting data.

Dans ce contexte, la Commission estime que l'ensemble des organismes tiers recevant les réclamations des consommateurs dans l'Union européenne devraient volontairement adopter une méthode harmonisée de classification et de communication des données y afférentes.


(9) The collection and monitoring of complaints has the power to shape dialogue between public authorities and business, as has been shown for example in Denmark, France and the UK, where third-party organisations collect and monitor consumer complaints for a wide range of policy purposes.

(9) L'enregistrement et le suivi des réclamations peuvent façonner le dialogue entre les pouvoirs publics et les entreprises, comme l'ont montré les exemples du Danemark, de la France et du Royaume-Uni, où des organismes tiers enregistrent les réclamations des consommateurs et assurent leur suivi à des fins stratégiques multiples.


ICANN collects a levy on every generic domain name that is registered worldwide, including all such registrations for companies, organisations and consumers throughout the Member States and the European Economic Area.

L’ICANN prélève une taxe sur chaque nom de domaine générique enregistré n’importe où dans le monde, notamment par les entreprises, les organisations et les consommateurs de l’ensemble des États membres de l’Union et de l’Espace économique européen.


ICANN collects a levy on every generic domain name that is registered worldwide, including all such registrations for companies, organisations and consumers throughout the Member States and the European Economic Area.

L'ICANN prélève une taxe sur chaque nom de domaine générique enregistré n'importe où dans le monde, notamment par les entreprises, les organisations et les consommateurs de l'ensemble des États membres de l'Union et de l'Espace économique européen.


- foster the exchange and dissemination of good practices cases identified with the help of Member State and candidate countries experts, SME representative organisations, business support organisations and consumer organisations (e.g. through publications, on-line collection of good practices etc.);

- promouvoir l'échange et la diffusion des bonnes pratiques identifiées par les experts des États membres et des pays candidats, les organisations représentatives des PME, les structures d'aide aux entreprises et les associations de consommateurs (par le biais de publications, de bibliothèques en ligne de bonnes pratiques, etc.);


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