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Anti-organized crime policy
Fight against organized crime
Fighting organized crime
International crime
Organised crime
Organized crime
Organized crime control
Organized crime group
Organized crime policy
Organized criminal group
Palermo Convention
Palermo Protocol
Policy on organized crime
The Fight Against Organized Crime in Quebec
VSupO
Victim Support Ordinance

Traduction de «organized crime provisions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
organised crime [ international crime | organized crime ]

criminalité organisée [ crime organisé | criminalité internationale | grand banditisme ]


organized crime group | organized criminal group

groupe criminel organisé


The Fight Against Organized Crime in Quebec: Report of the Commission of Inquiry on Organized Crime and Recommendations [ The Fight Against Organized Crime in Quebec | Report of the Commission of Inquiry on Organized Crime and Recommendations ]

La lutte au crime organisé au Québec: Rapport d'enquête sur le crime organisé et recommandations [ La lutte au crime organisé au Québec | Rapport d'enquête sur le crime organisé et recommandations ]


organized crime policy [ anti-organized crime policy | policy on organized crime ]

politique de lutte contre le crime organisé


fight against organized crime [ organized crime control | fighting organized crime ]

lutte contre le crime organisé


Palermo Protocol | Protocol against the Smuggling of Migrants by Land, Sea and Air, supplementing the United Nations Convention against Transnational Organized Crime | UN Protocol on Smuggling of Migrants by Land, Sea and Air

Protocole contre le trafic illicite de migrants par terre, air et mer, additionnel à la Convention des Nations unies contre la criminalité transnationale organisée


directory of specialised competences, skills and expertise in the matter of the fight against international organized crime

Répertoire des compétences et des connaissances spécialisées en matière de lutte contre la criminalité organisée internationale


organised crime | organized crime

crime organisé | criminalité organisée


United Nations Convention against Transnational Organized Crime | Palermo Convention

Convention des Nations Unies contre la criminalité transnationale organisée | Convention de l'ONU contre la criminalité transnationale organisée | Convention de Palerme


Ordinance of 27 February 2008 on the Provision of Support to Victims of Crime | Victim Support Ordinance [ VSupO ]

Ordonnance du 27 février 2008 sur l'aide aux victimes d'infractions | Ordonnance sur l'aide aux victimes [ OAVI ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The fact that these offences are considered serious offences in the organized crime provisions of the Criminal Code will give us an additional suite of tools through which we can pursue organized crime.

Le fait que ces infractions soient considérées comme des infractions graves faisant partie des dispositions du Code criminel en matière de crime organisé va nous donner toute une série d'outils qui nous permettront de mieux lutter contre le crime organisé.


Mr. Oliver: Recognizing the divergence in criminal profiles across the country and the different types of crime that we see, as I understand the legislation, the specific offence dedicated to motor vehicle theft and its maximum 10-year sentence would provide law enforcement with additional tools with it being a serious offence under the organized crime provisions of the Criminal Code.

M. Oliver : Compte tenu des différences que nous constatons sur le plan des profils des criminels d'une région à l'autre et des différents types de crimes qui se commettent, si j'ai bien compris le projet de loi, l'infraction spéciale de vol de véhicules et la peine maximale de 10 ans d'emprisonnement donneront aux organismes d'application de la loi des outils supplémentaires, étant donné que cela constitue une infraction grave aux ...[+++]


For example, you have, from 2008, Bill C-2, which created mandatory minimum penalties for serious gun crimes involving organized crime; Bill C-14 in 2009, which deems murder committed on behalf of criminal organizations to be automatically first degree murder, and creates a new offence targeting drive-by shootings; the enactment of a serious offence regulation in 2010 for the purposes of organized crime provisions in the Criminal Code; and most recently, Bill C-10, the Safe Streets and Communities Act, which proposes mandatory minimum penalties for drug crimes committed for the benefit of, at the direction of, or in association with, ...[+++]

Par exemple, le projet de loi C-2 adopté en 2008 prévoit des peines minimales obligatoires pour les infractions graves qui mettent en jeu des armes à feu et qui sont liées au crime organisé; le projet de loi C-14, adopté en 2009, prévoit quant à lui que les meurtres liés à une organisation criminelle sont automatiquement des meurtres au premier degré, et érige en infraction les fusillades au volant d'une voiture; de plus, un règlement sur les infractions graves a été adopté en 2010 concernant les dispositions du Code criminel su ...[+++]


Do you see this amendment capturing any situation that isn't already covered by the organized crime provisions, or is it just the provision in and of itself that it's illegal to produce?

Selon vous, cet amendement viserait-il les situations qui ne relèvent pas des dispositions sur le crime organisé? Serait-il simplement illégal de produire ces choses?


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Known as integrated response to organized crime teams, IROCs, for instance, in Alberta, and Combined Forces Special Enforcement Units, CFSEUs, across the country, these investigative teams are mandated to conduct strategic investigations into the activities of criminal organizations in their respective areas of jurisdiction. However, the use of the organized crime provision is not limited to investigations by these teams.

Appelées Équipes d'intervention intégrées contre le crime organisé (EIICO) en Alberta, par exemple, et Unités mixtes d'enquête sur le crime organisé (UMECO), ces équipes intégrées ont pour mandat de mener les enquêtes stratégiques sur les activités d'organisations criminelles dans leurs secteurs de compétence respectifs.


33. Points out that legal provisions restricting extradition can foster impunity for high-level crimes including crimes against humanity, violations of the laws or customs of war, trans-national organised crime, illicit trafficking and terrorism, and that such provisions are one of the main causes of the widely criticised yet continuing practice of holding trials in absentia ; supports the efforts of national prosecutors to overco ...[+++]

33. souligne que les dispositions juridiques qui restreignent l'extradition peuvent favoriser l'impunité pour des crimes particulièrement graves, y compris des crimes contre l'humanité, la violation des lois ou des usages de la guerre, la criminalité organisée transnationale, les trafics illicites et le terrorisme, et que ces dispositions sont l'une des principales causes de la pratique, largement critiquée mais qui perdure, consistant à organiser des procè ...[+++]


32. Points out that legal provisions restricting extradition can foster impunity for high-level crimes including crimes against humanity, violations of the laws or customs of war, trans-national organised crime, illicit trafficking, and terrorism, and that such provisions are one of the main causes of the widely criticised yet continuing practice of holding trials in absentia; supports the efforts of national prosecutors to overco ...[+++]

32. souligne que les dispositions juridiques qui restreignent l'extradition peuvent favoriser l'impunité pour des crimes particulièrement graves, y compris des crimes contre l'humanité, la violation des lois ou des usages de la guerre, la criminalité organisée transnationale, les trafics illicites et le terrorisme, et que ces dispositions sont l'une des principales causes de la pratique, largement critiquée mais qui perdure, consistant à organiser des procè ...[+++]


19. Stresses the importance of approximating criminal, substantive and procedural laws, as provided for in the recent action plan on organized crime adopted by the Council; calls in particular for provision to be made for joint indictments for some of the most serious crimes (as provided for in the common action on involvement in organized crime).

19. rappelle l'importance du processus de rapprochement des législations en matière pénale, substantielle et procédurale, notamment sur la base de ce qui a été prévu dans le récent plan d'action sur la criminalité organisée approuvé par le Conseil.


12. Regrets that the Action Plan makes no clear decision on the most important structural issue of all, namely whether organized crime should in future be combatted by harmonizing the definition of major criminal offences and the provisions relating to criminal procedure, or by improving cooperation between the Member States while retaining differences in the national criminal law systems;

12. déplore, enfin, que le programme d'action ne tranche pas clairement la question structurelle essentielle, celle de savoir si, à l'avenir, on cherchera à combattre la criminalité organisée en harmonisant les définitions des principales infractions et les principales dispositions de procédure pénale ou - tout en maintenant les différences entre les systèmes pénaux nationaux - en améliorant la coopération entre les États membres;


H. Considers that the protection of minors against offences and abuse should be strengthened in national legislation and that provision should be made for using the instruments of the third pillar of the Treaty on European Union to combat organized crime against minors.

H. estime que la protection des mineurs contre les délits et les abus à leur encontre devrait être renforcée dans les législations nationales et le recours aux instruments du troisième pilier du Traité sur l'Union européenne devrait être aussi prévu pour combattre les formes organisées de criminalité contre les mineurs.




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Date index: 2020-12-14
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