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Abnormal Papanicolaou smear
Abnormal chromosomal findings
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Chronic sources of oil
Delirium tremens
Dietary fats and oils origins
Disorder of personality and behaviour
Government of Canada Maritime Pollution Claims Fund
Government of Canada Ship-source Oil Pollution Fund
Jealousy
Maritime Pollution Claims Fund
Origin of dietary fats and oils
Origins of dietary fats and oils
Paranoia
Positive culture findings
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Quasar
Quasi-stellar object
SOPF
Ship-Source Oil Pollution Fund Annual Report
Ship-source Oil Pollution Fund
Source of dietary fats and oils
Source of lubricating oil pressure

Traduction de «other sources oil » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Ship-source Oil Pollution Fund [ SOPF | Government of Canada Ship-source Oil Pollution Fund | Maritime Pollution Claims Fund | Government of Canada Maritime Pollution Claims Fund ]

Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires [ CIDPHN | Gouvernement du Canada Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires | Caisse des réclamations de la pollution maritime | Gouvernement du Canada Caisse des réclamations de la pollution maritime ]


Ship-Source Oil Pollution Fund: Annual Report

Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires : rapport annuel


Office of the Administrator of the Ship-source Oil Pollution Fund

Bureau de l'Administrateur de la Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes ...[+++]


dietary fats and oils origins | source of dietary fats and oils | origin of dietary fats and oils | origins of dietary fats and oils

origine des graisses et huiles alimentaires


Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories R83-R89: Code Title .0 Abnormal level of enzymes .1 Abnormal level of hormones .2 Abnormal level of other drugs, medicaments and biological substances .3 Abnormal level of substances chiefly nonmedicinal as to source .4 Abnormal immunological findings .5 Abnormal microbiological findings Positive culture findings .6 Abnormal cytological findings Abnormal Papanicolaou smear .7 Abnormal histological findings .8 Other abnormal findings Abnormal chromosomal ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les catégories R83-R89: Code Titre .0 Taux anormal d'enzymes .1 Taux anormal d'hormones .2 Taux anormal d'autres substances médicamenteuses et biologiques .3 Taux anormal de substances d'origine principalement non médicinale .4 Résultats immunologiques anormaux .5 Résultats microbiologiques anormaux Cultures positives .6 Résultats cytologiques anormaux Frottis de Papanicolaou anormal .7 Résultats histologiques anormaux .8 Autres résultats anormaux Résultats chromosomiques anormaux .9 Résultat anormal, sans précision | Cultures positives | Frottis ...[+++]


terms of arrangements for access to major sources of crude oil

conditions des arrangements donnant accès aux principales sources de pétrole brut


quasar | quasi-stellar object (QSO) | quasi-star a compact source of light and other radiation which can look like a star but has some of the properties of galaxies, including a large red-shift.Some astronomers consider some or all of the red-shift of certain quasars to be the result of some other phenomenon besides the expansion of the universe

quasar: tend actuellement à désigner tout objet d'apparence stellaire dont le spectre présente un fort décalage vers le rouge


source of lubricating oil pressure

source d'huile de graissage sous pression


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Unless specific measures are taken to disengage the oil sector, especially in transport, oil dependence could reach 90% by 2020. Intensive efforts are needed to replace oil with other alternative sources of energy and to curb consumption, in the road transport sector where oil consumption has risen from 18% in 1973 to 50% in 2000.

L'intensification de l'effort visant à la substitution du pétrole par des sources alternatives d'énergie et la maîtrise de la consommation s'avère indispensable notamment dans le secteur des transports routiers dont la part dans la consommation de pétrole est passée de 18% à 50% entre 1973 et 2000.


Nevertheless, the results for other than road transport sources presented in the technical report would seem to indicate that, on the basis of current trends and policy, the share of overall emissions attributable to road transport will have fallen substantially between 1990 and 2010 for the six Auto-Oil II pollutants (excluding CO2), and the relative importance of other sectors will have correspondingly risen.

Néanmoins, les résultats pour les sources autres que le transport routier présentés dans le rapport technique sembleraient indiquer que, compte tenu de l'évolution et de la politique actuelles, la part des émissions globales imputables aux transports routiers aura baissé sensiblement entre 1990 et 2010 pour les six polluants couverts par le programme Auto-Oil II (à l'exclusion du CO2) et que l'importance relative des autres secteurs aura augmenté en conséquence.


Apart from individual source categories such as large combustion plants and waste incinerators, the process of setting mandatory, quantitative emission standards for the six Auto-Oil II pollutants in the road transport sector has not really been paralleled by similar developments in other sectors.

En dehors de certaines catégories de sources d'émissions telles que les grandes installations de combustion et les incinérateurs de déchets, la fixation de normes d'émissions quantitatives obligatoires pour les six polluants couverts par le programme Auto-Oil II dans le secteur des transports routiers n'a pas été réellement accompagnée d'évolutions similaires dans d'autres secteurs.


101 (1) Subject to the other provisions of this Part, the Ship-source Oil Pollution Fund is liable for the matters referred to in sections 51, 71 and 77 in relation to oil, Article III of the Civil Liability Convention and Article 3 of the Bunkers Convention, if

101 (1) Sous réserve des autres dispositions de la présente partie, la Caisse d’indemnisation assume les responsabilités prévues aux articles 51, 71 et 77 en rapport avec les hydrocarbures, à l’article III de la Convention sur la responsabilité civile et à l’article 3 de la Convention sur les hydrocarbures de soute dans les cas suivants :


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However, the Ship-source Oil Pollution Fund does not have to assume the liability of ship owners for damage resulting from HNS pollution other than oil (amended section 101(1) of the MLA), nor does the Fund have to assume the liability of an owner for loss of life or personal injury on board or outside a ship carrying HNS that is caused by those substances (amended section 101(1) of the MLA).

Par contre, la Caisse d’indemnisation n’a pas à assumer la responsabilité des propriétaires d’un navire pour des dommages découlant de la pollution de SNPD autre que des hydrocarbures (par. 101(1) modifié de la LRMM). La Caisse d’indemnisation n’a pas non plus à assumer la responsabilité du propriétaire pour les décès et les lésions corporelles causés par des SNPD à bord ou à l’extérieur d’un navire transportant de telles substances (par. 101(1) modifié de la LRMM).


any other incident leading to fatalities or serious injury to five or more persons who are on the offshore installation where the source of danger occurs or who are engaged in an offshore oil and gas operation in connection with the installation or connected infrastructure; or

tout autre incident entraînant le décès de cinq personnes ou plus ou causant des blessures graves à cinq personnes ou plus, qui sont présentes sur l’installation en mer où se situe la source du danger ou qui participent à une opération pétrolière ou gazière en mer en rapport avec l’installation ou les infrastructures connectées; ou


As Minister, I have a number of other portfolio responsibilities that do not require any appropriations from Parliament and are therefore not displayed in the Estimates. They include: the Ship Source Oil Pollution Fund; the Great Lakes Pilotage Authority; the Pacific Pilotage Authority; the Atlantic Pilotage Authority; the Laurentian Pilotage Authority; the Blue Water Bridge Authority; Ridley Terminals Inc.; the Royal Canadian Mint and Subsidiaries; and, Canada Lands Company Ltd. Honourable Members, my limited time today does ...[+++]

En ma qualité de ministre, j'assume un certain nombre de responsabilités qui n'ont besoin d'aucun crédit du Parlement et, de ce fait, qui ne figurent pas dans le budget, notamment: la Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causés par les navires; l'Administration de pilotage des Grands Lacs; l'Administration de pilotage du Pacifique; l'Administration de pilotage de l'Atlantique; l'Administration de pilotage des Laurentides; l'Administration du pont Blue Water; Ridley Terminals Inc.; la Monnaie royale canadienne et ses filiales; la Société immobilière du Canada.


The Minister has a number of other portfolio responsibilities that do not require any appropriations from Parliament and are therefore not displayed in the estimates. They include the Ship Source Oil Pollution Fund, the Great Lakes Pilotage Authority, the Pacific Pilotage Authority, the Atlantic Pilotage Authority, the Laurentian Pilotage Authority, the Blue Water Bridge Authority, Ridley Terminals Inc., the Federal Bridge Corporation, the Royal Canadian Mint and Subsidiary, and Canada Lands Company Limited.

Le ministre assume également un certain nombre d'autres fonctions et responsabilités, dans le cadre de son portefeuille, qui ne requièrent pas de compte de crédits du Parlement et, donc, ne figurent pas dans ce budget des dépenses, notamment: la Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires; l'Administration de pilotage des Grands Lacs; l'Administration de pilotage du Pacifique; l'Administration de pilotage de l'Atlantique; l'Administration de pilotage des Laurentides; l'Administration du pont Blue Water; Ridley Terminals Inc.; la Société fédérale des ponts fédéraux Limitée; l ...[+++]


It includes gas produced by carbonisation (including gas produced by coke ovens and transferred to gasworks gas), by total gasification with or without enrichment with oil products (LPG, residual fuel oil, etc.), and by reforming and simple mixing of gases and/or air, reported under the rows ‘from other sources’.

Elle couvre aussi le gaz produit par carbonisation (y compris le gaz produit dans les fours à coke et transféré dans la catégorie du gaz d'usine à gaz), par gazéification totale avec ou sans enrichissement au moyen de produits pétroliers (gaz de pétrole liquéfiés, fuel-oil résiduel, etc.) et par reformage ou simple mélange avec d'autres gaz et/ou de l'air, figurant à la ligne «Apports d'autres sources».


Above the shipowners' capped liability, clean-up costs and other liabilities are funded through the International Oil Pollution Compensation Fund and the Canada Ship-source Oil Pollution Fund.

Tout ce qui dépasse la responsabilité maximale des propriétaires de navires, les coûts de nettoyage et autres sont financés par le Fonds international d'indemnisation des dommages dus à la pollution par des hydrocarbures et par la Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires, qui est une caisse canadienne.


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