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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Anchor ships to the port
Anchor vessels to the port
Anticipate logistics requirements for port operations
Charges for use of infrastructure
Control the speed of ships in ports
Control the speed of vessels in ports
Discharging port
Dock due
Embarkation tax
Envisage logistics requirements for port operations
Harbor due
Harbor fee
Harbour
Harbour due
Harbour fee
Harbour installation
Paving
Perceive port logistical resources and requirements
Port
Port arch
Port bottom
Port cap
Port charge
Port cover
Port crown
Port development
Port due
Port floor
Port management
Port of discharge
Port of disembarkation
Port of unloading
Port paving
Port roof
Port sill
Port tax
Ports
Ports policy
Regulate the speed of ships in ports
Regulate the velocity of ships in port
River port
Seaport
Secure ships in port
Sill
Understand port logistical resources and requirements
Uptake crown
Utilise anchor to secure ship in port
Yacht harbour

Vertaling van "our ports " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire


port arch | port cap | port cover | port crown | port roof | uptake crown

voûte de brûleur


anchor vessels to the port | secure ships in port | anchor ships to the port | utilise anchor to secure ship in port

ancrer des navires au port | jeter l'ancre dans un port


control the speed of ships in ports | regulate the velocity of ships in port | control the speed of vessels in ports | regulate the speed of ships in ports

réguler la vitesse des navires dans les ports


paving | port bottom | port floor | port paving | port sill | sill

banquette de brûleur


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires


discharging port | port of discharge | port of disembarkation | port of unloading

port de débarquement | port de déchargement


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


Part of our Past, Building our Future [ Citizenship and Immigration - Part of Our Past, Building our Future ]

Une tradition qui bâtit l'avenir [ Citoyenneté et Immigration - Une tradition qui bâtit l'avenir ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(1) projects in the ports sector: port of Piraeus, (project No 93/09/65/005 port of Piraeus ring road, project No 94/09/65/005 Ikonio-II container terminal in the port of Piraeus, project No 99/09/65/001, Palataki, construction of quays for cruise ships in the port of Piraeus), port of Iraklio (project No 93/09/65/032, linking of quays IV and V for the loading and unloading of goods in the port of Iraklio), port of Igoumenitsa, (project No 93/09/65/004, construction of new port at Igoumenitsa).

(1) projets du secteur « ports »: port du Pirée, (projet n° 93.09.65.005 boulevard périphérique du Port du Pirée, projet n° 94.09.65.005 container terminal Ikonio-II du port du Pirée, 99.09.65.001 , Palataki, construction des quais pour les paquebots au Port du Pirée), port de Iraklio (projet n° 93.09.65.032, unification des quais IV et V pour le chargement/déchargement des marchandises au port de Iraklio), port de Igoumenitsa, (projet n° 93.09.65.004, Construction du nouveau port de Igoumenitsa)


[3] EU related means CO2 emitted on routes from the last port of call to an EU port and from an EU port to the next port of call, including emissions within EU ports.

[3] Par «au niveau de l'UE», il faut entendre le CO2 émis lors d'un voyage effectué entre le dernier port d'escale et un port de l'UE et entre un port de l'UE et le premier port d'escale, y compris le CO2 émis lors des liaisons effectuées entre des ports de l'UE.


If an Australian vessel were on the way in to our port, for instance, and if our port were at a higher level of security, then we would inform that vessel before it would be allowed to come all the way to port, or, if it were already in port, we would find out from them what their intentions were.

Si un navire australien se dirige vers l'un de nos ports, par exemple, et que ce port se trouve à un niveau de sécurité plus élevé, nous devrons informer ce navire avant qu'il n'entre véritablement dans le port ou, s'il s'y trouve déjà, nous devrons nous renseigner sur ses intentions.


There was much ado, and maybe, as I believe you said in the House, too much has been said as we watched the Canadian media shortly after the establishment of the new ports authorities and the ports police and the criticism that came through our television, our newspapers, and indeed from the United States, saying that our ports were a free and easy way because of the transition.

La mise sur pied des nouvelles administrations portuaires et le démantèlement de la police portuaire ont fait beaucoup de bruit, et peut-être, comme vous l'avez dit, je crois, à la Chambre, les médias canadiens en ont-ils trop parlé. Des critiques ont été faites à la télévision, dans nos journaux et même par les États- Unis, selon lesquelles à cause de la transition, l'accès par nos ports est devenu libre et facile.


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When we put that global commerce up the east and west coasts of Canada, our coastal communities and cities stand to gain, especially our ports, such as the Port of Vancouver; the Port of Prince Rupert; the Port of Saint John, New Brunswick; the Port of Halifax; and the Port of St. John's, Newfoundland.

Quand ce commerce international remontera le long de la côte Est ou de la côte Ouest, les populations et les villes côtières canadiennes en bénéficieront, surtout les ports, comme le port de Vancouver; le port de Prince-Rupert; le port de Saint John, au Nouveau-Brunswick; le port d'Halifax et le port de St. John's, à Terre-Neuve.


The volume of containerized freight in Canada is expected to double, some say even triple, by 2015, and before that happens we need to understand where containers using our ports are coming from, where containers go when they leave our ports, whether our transportation system will be able to handle the anticipated growth in the containerized traffic; and, most important, our communities across Canada can take part and add value to the logistics chain.

Le volume de fret conteneurisé devrait doubler au Canada — selon certains, il devrait même tripler — d'ici 2015. Avant que cela ne se concrétise, nous avons besoin de comprendre d'où viennent les conteneurs qui passent par nos ports et vers quelles destinations ils partent, de déterminer si notre système de transport pourra affronter la croissance anticipée du trafic du fret conteneurisé et, ce qui est encore plus important, de quelle façon nos collectivités peuvent participer et ajouter de la valeur à cette chaîne logistique.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52009XC1224(05) - EN - List of ports in EU Member States where landings and transhipment operations of fishery products are allowed and port services are accessible for third-country fishing vessels, in accordance with Article 5(2) of Council Regulation (EC) No 1005/2008 // List of ports in EU Member States where landings and transhipment operations of fishery products are allowed and port services are accessible for third-country fishing vessels, in accordance with Article 5(2) of Council Regulation (EC) No 1005/2008

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52009XC1224(05) - EN - Liste des ports des Etats Membres de l'UE où les opérations de débarquement et de transbordement de produits de la pêche sont autorisées et les services portuaires accessibles pour les navires de pêche de pays tiers, en conformité avec l'article 5(2) du Règlement (CE) n o 1005/2008 du Conseil


This directive on port security, together with Regulation (EC) No 725/2004 on ship and port facility security, provides the necessary framework for protecting the whole chain of maritime transport logistics (from the ship to the port via the ship/port interface and the whole port area) against the risk of unlawful attacks on EU territory.

La présente directive sur la sûreté des ports, associée avec le règlement (CE) n° 725/2004 concernant la sûreté maritime et de l’interface navire/port fournit le cadre nécessaire pour la protection de toute la chaîne logistique du transport maritime (du navire aux ports en passant par l’interface navire/port et toute la zone portuaire) contre les risques d’attaques illégales sur le territoire de l’UE.


The proposal for a Directive on market access to port services aims to establish more comprehensive rules regarding market access to port services through competition, in ports with international traffic, whilst taking on-shore safety and environmental protection requirements into consideration, public service obligations, and the diversity of the ports in question.

C'est pourquoi, la proposition de directive concernant l'accès au marché des services portuaires a pour but d'établir des règles plus exhaustives concernant l'accès au marché des services portuaires, selon un mode de fonctionnement concurrentiel, dans les ports au trafic international, tout en prenant en considération les exigences de sécurité maritime et de protection de l'environnement, voire les obligations de service public et la diversité des ports en question.


Senator Banks: Do you agree with the contention that, if our ports do not become part of security in every sense of that word — which is some considerable amount enhanced from the present circumstances on the one hand — and the United States ports make a great leap forward in terms of security in their ports, ours will be at a very considerable international disadvantage?

Le sénateur Banks: Êtes-vous d'accord pour reconnaître que si nos ports ne contribuent pas à assurer notre sécurité dans tous les sens du terme — notre sécurité étant déjà plus rigoureuse dans les circonstances actuelles — et que les ports américains améliorent de façon considérable la sécurité de leurs installations portuaires, les nôtres seront gravement défavorisées à l'échelle internationale?




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