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Absence from school
Assistant superintendent of schools
Associate superintendent of schools
Attendance at school
Chairman of the Parish Assembly
Chairwoman of the Parish Assembly
Class attendance
Compensatory education
Demonstration school
Deputy Chairman of the Parish Assembly
Deputy superintendent of schools
Education for highly gifted children
Educational institution
Experimental school
Laboratory school
Northampton Parish
Observation school
Parish of Northampton
Parish of Peel
Peel Parish
Practice school
President of the Parish Assembly
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Schools associate superintendent
Schools deputy superintendent
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy
Vice President of the Parish Assembly

Vertaling van "parish and school " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


President of the Parish Assembly | Chairman of the Parish Assembly

président de paroisse (1) | président de la paroisse (2) | président du Conseil de paroisse (3) | président de l'assemblée générale de paroisse (4) | président de l'assemblée de paroisse (5) | président du conseil paroissial (6)


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


Northampton Parish [ Parish of Northampton ]

paroisse de Northampton


President of the Parish Assembly | Chairwoman of the Parish Assembly

présidente de paroisse (1) | présidente de la paroisse (2) | présidente du Conseil de paroisse (3) | présidente de l'assemblée générale de paroisse (4) | présidente de l'assemblée de paroisse (5) | présidente du conseil paroissial (6)


Vice President of the Parish Assembly | Deputy Chairman of the Parish Assembly

vice-président de paroisse (1) | vice-président de la paroisse (2) | vice-président du Conseil de paroisse (3) | vice-président de l'assemblée de paroisse (4) | vice-président du conseil paroissial (5)


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


assistant superintendent of schools [ schools associate superintendent | associate superintendent of schools | schools deputy superintendent | deputy superintendent of schools ]

surintendant adjoint d'écoles [ surintendante adjointe d'écoles ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
That is the idea of partnering, not only in this kind of not-for-profit structure but also on a neighbourhood-to-neighbourhood, parish-to-parish, rural school-to-urban school basis.

C'est l'idée du partenariat, non seulement dans ce genre de structure sans but lucratif mais également sur la base de quartier à quartier, de paroisse à paroisse, d'école rurale à école urbaine.


In studying the physical layout of our parish and schools, one wonders how it could possibly be conceived that these schools could become what is so euphemistically described as " interdenominational neighbourhood schools," which could possibly be another term for a public school.

Quand on regarde l'organisation de notre paroisse et de nos écoles, on se demande comment on a pu concevoir que ces écoles pourraient devenir ce que l'on appelle, en utilisant un euphémisme, des «écoles de quartier interconfessionnelles», autrement dit des écoles publiques.


Approximately 85 per cent of Roman Catholic parents also stated that schools have a major responsibility for the education of children in the Catholic faith, and approximately 88 per cent indicated that it is not possible to have truly Catholic schools without the active participation of home, parish and school.

Environ 85 p. 100 des parents catholiques ont également dit que les écoles avaient une responsabilité de première importance dans l'éducation catholique des enfants. Selon environ 88 p. 100 d'entre eux, il n'est pas possible d'avoir des écoles vraiment catholiques sans la participation active des familles, de la paroisse et de l'école.


Approximately 80 per cent of the teachers said they were firmly committed to Catholic education, 92 per cent said that it is not possible to have truly Catholic schools without the active participation of home, parish and school, and 87 per cent described the partnership between family, church and state as an appropriate way to educate children.

Environ 80 p. 100 des enseignants ont dit qu'ils étaient fermement engagés à l'égard de l'éducation catholique, 92 p. 100 qu'il n'est pas possible d'avoir des écoles vraiment catholiques s'il n'y a pas une participation active des familles, de la paroisse et de l'école, et 87 p. 100 ont décrit le partenariat réunissant la famille, l'Église et l'État comme un bon moyen d'éduquer les enfants.


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The mass media campaign, running in newspapers, magazines, radio, TV, on bus shelters and billboards is supported by specific actions towards selected target groups: in parishes a 'eurocentre' was set up to answer questions of the village people, a kit was developed for trainers of vulnerable groups and for the business sector and a school competition on the euro has been launched for secondary schools.

La campagne menée dans les médias, notamment les journaux, les magazines, la radio et la télévision, ainsi que l'affichage dans les abribus et sur des panneaux, est soutenue par des actions spécifiques à l'égard de groupes cibles sélectionnés: un "eurocentre" a été installé dans les communes pour répondre aux questions des habitants, un kit a été élaboré pour les formateurs des groupes vulnérables et pour les entreprises et un concours sur l'euro a été organisé dans les écoles secondaires.


It provided a mix of mass media activities (4 750 TV spots, 20 125 radio spots and 1 465 newspaper and magazine adverts) and person-to-person communication activities (a euro telephone line, contacts with the press, NGOs, local councils and parishes, consumer and business organisations, schools and vulnerable groups).

Cette campagne comprenait un ensemble d'activités dans les médias (4 750 messages télévisés, 20 125 messages en radio et 1 465 messages dans les quotidiens et les magazines) et des activités de communication individuelle (une ligne téléphonique sur l'euro, des contacts avec la presse, les ONG, les administrations locales et les paroisses, les organisations de consommateurs et d'entreprises, les écoles et les groupes vulnérables).


Will the Commission indicate the extent to which it is aware of the work of CAMSAT, a parish/community organisation representing over 600 families in Banado Tacumba in Paraguay which has 11 years’ experience in caring for the poorest and most destitute people in this area, will it explain how expenditure of almost EUR 1 million can be justified on designing programmes and equipment when, for example, no funding has been provided for a school for children for wh ...[+++]

La Commission pourrait-elle indiquer ce qu’elle sait des activités menées par la CAMSAT, organisation paroissiale/communautaire représentant plus de 600 familles à Banado Tacumba (Paraguay) qui s’occupe depuis 11 ans des personnes les plus pauvres et les moins secourues de cette région ? Pourrait-elle également expliquer comment elle justifie que près d’un million d’euros aient été consacrés à l’élaboration de programmes et d’équipements alors qu’aucune subvention n’a été prévue pour les écoles pour enfants non-scolarisés, les médecins et les dentistes, par exemple, et que l’alimentation et la distribution de repas n’ont bénéficié que de ...[+++]


If the bishops had clearly stated that the amendment to section 93 threatened Catholic schools, it would then have been possible to reach the Catholic population through the parishes, Catholic schools, Catholic groups, religious instruction and religious orders and to sensitize them to the subject.

Si les évêques avaient dit clairement que l'amendement de l'article 93 menaçait les écoles catholiques, il aurait alors été possible, par le biais des paroisses, des écoles catholiques, des groupes catholiques, des instructions religieuses et des ordres religieux, de rejoindre la population catholique et de la sensibiliser à ce sujet.


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