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APR
APRC
Ad valorem percentage rule
Agree shreds sizes percentage in cigarettes
Annual percentage rate
Annual percentage rate of charge
Determine shreds size percentages in cigarettes
Determine shreds sizes percentage in cigarettes
Dress-out percentage
Dressed-out percentage
Dressout percentage
Employment hours
Level of employment
Net income ratio
Net income to sales ratio
Net margin percentage
Net margin ratio
Net profit margin
Net profit percentage
Net profit ratio
Operating profit margin
Operating profit to sales ratio
Percentage input controller
Percentage input temperature controller
Percentage net profit margin
Percentage of deafness
Percentage of hearing impairment
Percentage of hearing loss
Percentage of persons with a criminal record
Percentage of persons with previous convictions
Percentage temperature controller
Percentage value added rule
Percentage value added rule of origin
Percentage-type controller
Petit beurre
Petit beurre biscuits
Petit beurre cookies
ROS
Return on sales
Sort shreds sizes percentage in cigarettes
Work-time percentage
X% value added rule

Traduction de «percentage petitions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
percentage input controller [ percentage input temperature controller | percentage-type controller | percentage temperature controller ]

régulateur à pourcentage [ régulateur de température à commande d'entrée en pourcentage | régulateur de température à pourcentage | contrôleur d'entrée en pourcentage ]


agree shreds sizes percentage in cigarettes | sort shreds sizes percentage in cigarettes | determine shreds size percentages in cigarettes | determine shreds sizes percentage in cigarettes

déterminer le pourcentage de largeurs de coupe dans des cigarettes


net profit ratio [ net income ratio | net income to sales ratio | percentage net profit margin | net margin percentage | net margin ratio | net profit margin | net profit percentage | operating profit margin | operating profit to sales ratio | return on sales | ROS ]

ratio de la marge d'exploitation [ ratio de la marge nette | pourcentage de marge nette | marge opérationnelle ]


dress-out percentage [ dressout percentage | dressed-out percentage ]

pourcentage après éviscération


percentage of deafness | percentage of hearing impairment | percentage of hearing loss

Indice de Perte Auditive | pourcentage de perte auditive | IPA [Abbr.]


ad valorem percentage rule | percentage value added rule | percentage value added rule of origin | X% value added rule

critère du pourcentage ad valorem | règle de la valeur ajoutée de X % | règle du pourcentage ad valorem


percentage of persons with previous convictions | percentage of persons with a criminal record

taux de personnes ayant des antécédents pénaux


annual percentage rate | annual percentage rate of charge | APR [Abbr.] | APRC [Abbr.]

taux annuel effectif global | TAEG [Abbr.]


petit beurre | petit beurre biscuits | petit beurre cookies

petit-beurre


level of employment | work-time percentage | employment hours

taux d'occupation | taux d'activité | degré d'occupation | degré d'activité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Although the percentage of inadmissible petitions remains relatively stable (with a slight rise of 3.2% in 2014), as does the percentage of admissible petitions (with a slight fall of 4.6 % in 2014), there is a clear difference in the decisions taken by members of the Committee on Petitions during these two years (2013 and 2014): there was a definite rise compared to 2013 (11.3%) in the number of decisions to send information to petitioners and close the petition at an early stage of the procedure.

Il est à noter que bien que le pourcentage de pétitions déclarées irrecevables soit stable (avec une légère augmentation de 3,2 % en 2014), tout comme l'est le pourcentage des pétitions recevables (avec une légère diminution de 4,6 % en 2014), la différence de traitement entre ces deux années (2013 et 2014) est claire quant aux décisions prises par les membres de la commission des pétitions: la décision d'envoyer des informations aux pétitionnaires et de clore la pétition dans les premières instances de la procédure est en nette augme ...[+++]


(i) the percentage of electors of that First Nation who must sign that petition, and

(i) le pourcentage nécessaire d’électeurs de cette première nation qui doivent signer la pétition,


Each municipality should set aside a percentage of its budget for the arts and culture, but this flows out of the Estates General. I think this is just the beginning in Petit-Rocher, and I am sure that this can go much further.

Chaque municipalité devrait avoir un pourcentage de leur budget pour les arts et la culture, mais cela retombe des États généraux; je pense qu'à Petit-Rocher, ce n'est qu'un début et je suis sûr que ça peut aller plus loin.


(Return tabled) Question No. 129 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what is the government’s policy on requiring medical history on equine identity documents (EID) only for the last six months of a horse’s life, and not for an entire lifespan; (b) does the government have information on what happened to the meat from the racehorse Backstreet Bully, who had been administered several courses of a variety of banned medications throughout its lifetime, prior to being sold into the slaughter pipeline, and what are the details of Backstreet Bully’s EID and all other traceability documents and recor ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 129 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle est la politique du gouvernement relative au fait qu’il n’est pas nécessaire d’avoir un document d’information équine (DIE) sauf pour les derniers six mois de la vie d’un cheval et non depuis sa naissance; b) le gouvernement dispose-t-il d’information sur ce qui est advenu de la viande du cheval de course Backstreet Bully, auquel on a administré plusieurs séries de médicaments bannis tout au long de sa vie, avant d’être vendue à la chaîne d’abattage, et quels sont les détails du DIE de Backstreet Bully et tous les autres documents et registres de traçabilité; c) le gouvernement dispose-t-il d’informatio ...[+++]


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Slight changes can also be seen in the breakdown of petitions by language: in 2010, as in 2009, German and English remain the two main languages used by petitioners, followed by Spanish and Italian in third and fourth, although the latter are increasing in percentage and number.

On peut également observer de légers changements dans le classement des pétitions par langue: en 2010, comme en 2009, l'allemand et l'anglais restent les deux langues les plus employées par les pétitionnaires, et l'espagnol et l'italien viennent ensuite en troisième et quatrième positions, bien que ces dernières langues connaissent une augmentation en pourcentage et en nombre.


As already mentioned, once again the environment remains the main issue of concern for petitioners, with the number and percentage of petitions in this area having increased, followed by fundamental rights, the internal market and justice.

Comme nous l'avons déjà mentionné, cette année encore, l’environnement demeure le principal domaine de préoccupation dans les pétitions, dont le nombre et le pourcentage ont augmenté, suivi par les droits fondamentaux, le marché intérieur et la justice.


As the percentage of inadmissible petitions remains quite high (slightly over half of the petitions received), it is obvious that efforts should be stepped up to enforce previous and current recommendations aiming to better inform the citizens about EU competences.

Étant donné que le pourcentage de pétitions irrecevables demeure très élevé (légèrement plus de la moitié des pétitions reçues), il convient, à l'évidence, de redoubler d'efforts pour concrétiser les recommandations passées et actuelles visant à mieux informer les citoyens sur les compétences de l'Union européenne.


The Ombudsman's annual report shows that in 2006 the number of complaints lodged with the Ombudsman remained stable (3 830), as did the number of petitions submitted to the Committee on Petitions (1 016). In both cases, the percentage of complaints deemed to be outside the relevant remit was once again extremely high (75% in the case of the Ombudsman and 30% in the case of the Committee on Petitions), thus illustrating the continuing need for EU citizens to be properly informed of EU laws and policies and the responsibilities of the i ...[+++]

Il découle de l'analyse du rapport annuel d'activités du Médiateur européen qu'en 2006, le nombre de plaintes déposées auprès du Médiateur s'est maintenu à un niveau stable (3 830 plaintes), tout comme celles déposées auprès de la commission des pétitions (1 016 pétitions), et que le pourcentage de plaintes considérées dans les deux cas comme dépassant les compétences est resté très élevé (75 % des cas pour le Médiateur et 30 % pour la commission des pétitions), ce qui témoigne de la nécessité toujours actuelle de bien informer les citoyens de l'UE sur la ...[+++]


Because of this latter effect, the US law was also found inconsistent with the WTO provisions which require the investigating authorities to determine if the supporters of a petition represent a certain percentage of the total domestic production before initiating an investigation.

De ce fait, la loi américaine s'est également avérée en contradiction avec les dispositions de l'OMC qui exigent que les autorités chargées de l'enquête déterminent si les plaignants représentent un certain pourcentage de la production nationale totale avant l'ouverture d'une enquête.


Petitions can be an excellent resource, especially if one views them from a feedback point of view (1645) Specific issues raised in petitions may be described as isolated situations, exceptions to the rule or extremely small percentages of the whole and may not be seen as being very significant in relation to the overall effects of the law or policy.

Les pétitions peuvent être une excellente ressource, particulièrement si on les perçoit comme de la rétroaction (1645) Les questions précises soulevées dans les pétitions peuvent être décrites comme des situations isolées ou des exceptions à la règle et ne pas être considérées comme très importantes par rapport à l'impact global d'une loi ou d'une politique.


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