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ABB
Activity-based budgeting
Assess performance of rail operations
Assess performance of railroad operations
BFOR
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Budget focused on results
Clean particular area manually
Clean particular areas manually
Clean specific areas manually
Cleaning particular areas manually
Conduct performance assessments of rail operations
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
EPBD
EU Directive on the Energy Performance of Buildings
Energy Performance of Buildings Directive
European Energy Performance of Buildings Directive
FPA
Free from particular average
Free of Particular Average
Good regulatory practice
Outcome-based regulation
PBB
PPBS
Particular performance obligation
Perform rail operations performance evaluations
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Performance-based regulation
Programme budgeting
RBB
REFIT
Rationalisation of budget choices
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Result-based budgeting
Sense the emotional dimension of a performance
Smart regulation
Understand a performance from an emotional dimension
Understand a performance's emotional dimension
Understand the emotional dimension of a performance

Vertaling van "performance was particularly " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
the application of such rules does not obstruct the performance in law or in fact of the particular tasks assigned to them

l'application de ces règles ne fait pas échec à l'accomplissement en droit ou en fait de la mission particulière qui leur a été impartie


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec ...[+++]


clean particular area manually | cleaning particular areas manually | clean particular areas manually | clean specific areas manually

nettoyer manuellement des zones particulières


assess performance of railroad operations | conduct performance assessments of rail operations | assess performance of rail operations | perform rail operations performance evaluations

évaluer les performances d’opérations ferroviaires


sense the emotional dimension of a performance | understand a performance from an emotional dimension | understand a performance's emotional dimension | understand the emotional dimension of a performance

comprendre la dimension émotionnelle d'une représentation


Energy Performance of Buildings Directive | EU Directive on the Energy Performance of Buildings | European Directive on the Energy Performance of Buildings | European Energy Performance of Buildings Directive | EPBD [Abbr.]

Directive 2002/91/CE du Parlement européen et du Conseil du 16 décembre 2002 sur la performance énergétique des bâtiments


free from particular average | Free of Particular Average | FPA [Abbr.]

franc d'avaries particulières


particular performance obligation

obligation particulière d'exécution


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

politique réglementaire [ amélioration de la législation | bonnes pratiques réglementaires | gouvernance réglementaire | meilleure réglementation | programme pour une réglementation affûtée et performante | qualité de la réglementation | REFIT | réforme réglementaire | réglementation adéquate | règlementation axée sur la performance | règlementation axée sur les résultats | réglementation intelligente ]


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. The CFI points out, however, that Article 86(2) of the Treaty contains a derogation for firms entrusted with the operation of services of general economic interest, " so that the grant of state aid may escape the prohibition laid down in Article 87 of that Treaty provided that the sole purpose of the aid in question is to offset the additional costs incurred in performing the particular task assigned to the undertaking entrusted with the operation of a service of general economic interest and that the grant of the aid is necessary in order for that undertaking to be able to perform its public service obligations u ...[+++]

5. Le TPI souligne toutefois que l'article 86 paragraphe 2 du traité prévoit une dérogation en faveur des entreprises chargées d'exploiter des SIEG, « de sorte que le versement d'une aide d'Etat est susceptible, d'échapper à l'interdiction de l'article 87 dudit traité, à condition que l'aide en question ne vise qu'à compenser les surcoûts engendrés par l'accomplissement de la mission particulière incombant à l'entreprise chargée de la gestion d'un service d'intérêt économique général, et que l'octroi de l'aide s'avère nécessaire pour que ladite entreprise puisse assurer ses obligations de service public ...[+++]


The Network Manager should be involved with aspects of Member State or functional airspace blocks air traffic management (ATM) plans, actions and performance, in particular when it can be expected that it has, or is likely to have, a material effect on the performance of the network.

Le gestionnaire de réseau devrait être associé à certains aspects relatifs aux plans, aux mesures et aux performances des États membres ou des blocs d’espace aérien fonctionnels en matière de gestion du trafic aérien (ATM), notamment lorsqu’ils risquent d’avoir des répercussions concrètes sur les performances du réseau.


Priority should be given to actions that will make the biggest contribution to performance, in particular the performance scheme (starting early in 2012), the FABs (to be operational by end 2012), the network functions (already in place) and the deployment of the SESAR programme (to start in 2014), 2012 being a pivotal year for implementation of the SES.

Priorité devrait être donnée aux actions qui contribuent le plus à l'amélioration des performances, en particulier le «système de performance» (qui débutera au début de 2012), les blocs d'espace aérien fonctionnels (qui seront opérationnels d'ici à fin 2012), les fonctions de réseau (déjà en place) et le déploiement du programme SESAR (à partir de 2014), 2012 étant une année charnière pour la mise en œuvre du ciel unique européen.


42. Notes that, under Regulation (EC) No 215/2008, the Council, following a proposal from the Commission, will undertake an overall performance review of the Tenth EDF in 2010; notes that, in this review, financial performance and qualitative performance, in particular results and impact, measures in terms of progress towards achieving the MDGs, will be assessed; requests that the discharge authority be informed about the results of the performance review;

42. relève que, au titre du règlement (CE) n° 215/2008, le Conseil, sur proposition de la Commission, entreprendra en 2010 un examen des résultats d'ensemble du dixième FED; note que cet examen portera sur la performance financière et la performance qualitative, notamment les effets directs et l'impact, et les mesures en termes de progrès vers la réalisation des OMD; demande que l'autorité de décharge soit informée des conclusions de l'examen des résultats;


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42. Notes that, under the above-mentioned proposal for a Council regulation on the Financial Regulation applicable to the 10th European Development Fund, the Council, following a proposal from the Commission, will undertake an overall performance review of the Tenth EDF in 2010; notes that, in this review, financial performance and qualitative performance, in particular results and impact, measures in terms of progress towards achieving the MDGs, will be assessed; requests that the discharge authority be informed about the results o ...[+++]

42. relève, selon la proposition de règlement du Conseil portant règlement financier applicable au dixième Fonds européen de développement, que le Conseil, sur proposition de la Commission, entreprendra en 2010 un examen des résultats d'ensemble du dixième FED; note que cet examen devra évaluer la performance financière et la performance qualitative, notamment effets directs et impact, mesures en termes de progrès vers l'achèvement des OMD; demande à ce que l'autorité de décharge soit informée des conclusions de la révision de performance;


These conditions shall be set with reference to the projected level of costs (including the cost of capital) over the period and may also stipulate financial modulations (either above or below the expected costs) based on particular aspects of the air navigation service providers’ performance which may include efficiency, quality of service, the performance of particular projects, milestones or competencies or a level of cooperation with other air navigation service providers in view of taking into account network effects.

Ces conditions sont fixées par référence au niveau de coût projeté (y compris les coûts du capital) au cours de cette période, et elles peuvent également fixer des modulations financières (au-dessus ou en dessous des coûts attendus) en fonction d’aspects particuliers des performances du prestataire de services de navigation aérienne, qui peuvent comprendre: efficacité, qualité de service, réalisation de certains projets, étapes ou compétences ou un niveau de coopération avec d’autres prestataires de services de navigation aérienne, pour tenir compte des effets de réseau.


3. Insists that there should be strong support for the protection of performers' rights, particularly in the audio-visual field where the lack of protection in many countries has a highly detrimental effect on the dissemination of European works at international level;

3. insiste pour que la protection des droits des artistes soit vivement encouragée, notamment dans le secteur de l'audiovisuel où l'absence de protection dans de nombreux pays a un effet extrêmement préjudiciable à la diffusion des œuvres européennes au niveau international;


In its Judgement in the FFSA case, the Court of First Instance held that: "the grant of State aid may, under Article 90(2) of the Treaty, escape the prohibition laid down in Article 92 of that Treaty provided that the sole purpose of the aid in question is to offset the additional costs incurred in performing the particular task assigned to the undertaking entrusted with the operation of a service of general economic interest and that the grant of the aid is necessary in order for that undertaking to be able to perform its public serv ...[+++]

Dans l'arrêt rendu dans l'affaire FFSA, le Tribunal de première instance a estimé que «le versement d'une aide d'État est susceptible, en vertu de l'article 90, paragraphe 2, du traité, d'échapper à l'interdiction de l'article 92 dudit traité, à condition que l'aide en question ne vise qu'à compenser les surcoûts engendrés par l'accomplissement de la mission particulière incombant à l'entreprise chargée de la gestion d'un service d'intérêt économique général et que l'octroi de l'aide s'avère nécessaire pour que ladite entreprise puisse assurer ses obligations de service publi ...[+++]


More active employment policies and reforms in labour markets - in line with the Broad Economic Policy Guidelines and the Employment Guidelines - have given rise to improved labour market performance. In particular, through a comprehensive, preventive approach to employment policies and through contributing to a progressive shift from passive spending to active spending measures, as mandated by the Florence European Council in 1996.

Des réformes et des politiques de l'emploi plus actives sur les marchés du travail - conformément aux grandes orientations de politique économique et aux lignes directrices pour l'emploi - ont donné lieu à de meilleures performances du marché du travail, en particulier grâce à une approche exhaustive et préventive des politiques de l'emploi et à la contribution à un passage progressif à partir de mesures de dépenses passives vers des mesures de dépenses actives, ainsi que le stipulait le mandat du Conseil européen de Florence de 1996.


If I can quote from a study carried out in the United Kingdom at our very well known Building Research Centre: "the production of performance standards, particularly for fluorescent lamp ballasts, appears from this study to be one of the most effective actions which the EC could take to reduce energy consumption for lighting in commercial buildings and is thus worth further consideration and development".

Permettez-moi de citer un passage des conclusions d’une enquête effectuée au Royaume-Uni dans les locaux de notre Building Research Centre : "la production de normes d’efficacité, en particulier pour les ballasts pour l’éclairage fluorescent", révèle cette étude, "est une des mesures les plus efficaces que la CE puisse prendre pour réduire la consommation d’énergie utilisée pour l’éclairage des bâtiments commerciaux.


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