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Address public health issues
Break-out
Breaking out point
Communicate public health issues
Diagnose nursing care
Diagnose nursing care requirements
Diagnose nursing-care
It is pointed out that
Longevity of advertising
Monitor a check-out point
Monitor check-out point
Monitoring check-out points
Point of wear-out
Point out
Point out nursing care requirements
Point out public health issues
Point up
Promote public health
Radar point out
Set off point
Set out point
Set-out point
Setting-out datum point
Setting-out peg
Supervise check-out point

Traduction de «point out chiefs » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


communicate public health issues | point out public health issues | address public health issues | promote public health

traiter des questions de santé publique


diagnose nursing-care | point out nursing care requirements | diagnose nursing care | diagnose nursing care requirements

diagnostiquer des soins infirmiers


radar point out

position radar [ relèvement radar | gisement radar ]




monitor a check-out point | monitoring check-out points | monitor check-out point | supervise check-out point

surveiller une caisse


set off point | set out point | set-out point

point de garage


setting-out datum point | setting-out peg

point de repère




longevity of advertising | point of wear-out

durée de vie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As Senator Perrault points out, Chief Mathias has also indicated an interest in the wisdom around this committee table.

Comme l'a mentionné le sénateur Perrault, le chef Mathias a lui aussi manifesté sa confiance en la sagesse des membres de votre comité.


The Chair: I'd just like to point out, Chief Henderson, that a change in criteria would require a change in the legislation.

Le président: Je dois préciser, chef Henderson, qu'il faudrait changer la loi pour changer les critères.


Points out that the chief weakness of the existing Directive is that most of the measures will expire in 2020 unless it is suitably amended, which means, inter alia, that its main provisions, in particular Article 7, should be extended not only up to 2030 but also beyond, and that it is in this context that the current Directive is to be assessed, with objectives to be established in line with developments (results obtained, technological and market innovations, etc.); expects that this will favour long-term measures; notes, furthermore, the necessity o ...[+++]

note que la plus grande faiblesse de la directive en vigueur est que la plupart des mesures arriveront à terme en 2020, à moins que la directive ne soit modifiée en conséquence, ce qui signifie, entre autres, que ses dispositions principales — en particulier l'article 7 — devraient être prolongées non seulement jusqu'en 2030, mais aussi au-delà, et que c'est dans ce contexte que la directive actuelle doit être évaluée, avec des objectifs à définir en fonction de l'évolution (résultats, innovations technologiques et nouveautés du marché, etc.); s'attend à ce que cela favorise ...[+++]


5. Considers the procedure for appointing the EPPO, as set out in the Commission proposal, to be undemocratic and opaque; demands that Parliament be given a more central role in the appointment procedure and, in particular, that it be given the right to appoint half the members of the selection panel responsible for drawing up the shortlist of candidates; points out that, in order to ensure his or her independence, the chief prosecutor should be appointed by common accord between Parliament and the Council; suggests that a formal p ...[+++]

5. juge la procédure de désignation des membres du Parquet européen, telle qu'elle est prévue dans la proposition de la Commission, non démocratique et opaque; tient à ce que le Parlement se voie reconnaître un plus grand poids dans la procédure de désignation et, en particulier, qu'il ait le droit de nommer la moitié des membres du jury chargé d'établir la liste des candidats présélectionnés; est d'avis que le souci de l'indépendance du procureur général commande de désigner celui-ci d'un commun accord entre le Parlement et le Conseil; suggère que soit inscrite ...[+++]


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285. Notes that a provision of the Commission proposal for a regulation amending Regulation (EC) No 223/2009 reinforces the principle of the independence of the Chief Statistician of the European Union but does not foresee the same mechanisms for its appointment as recommended by the Court of Auditors; points out that the modified Regulation must define the ESGAB's role in the selection procedure of the Chief Statistician applied by the Commission and that clear and publicly accessible appointment and dismissal r ...[+++]

285. relève qu'une disposition de la proposition de règlement de la Commission modifiant le règlement (CE) n° 223/2009 renforce le principe de l'indépendance du statisticien en chef de l'Union européenne, mais ne prévoit pas les mêmes mécanismes pour sa nomination, comme le recommande la Cour des comptes; souligne que le règlement modifié doit définir le rôle joué par le CCEGS dans la procédure de sélection du statisticien en chef ...[+++]


285. Notes that a provision of the Commission proposal for a regulation amending Regulation (EC) No 223/2009 reinforces the principle of the independence of the Chief Statistician of the European Union but does not foresee the same mechanisms for its appointment as recommended by the Court of Auditors; points out that the modified Regulation must define the ESGAB's role in the selection procedure of the Chief Statistician applied by the Commission and that clear and publicly accessible appointment and dismissal r ...[+++]

285. relève qu'une disposition de la proposition de règlement de la Commission modifiant le règlement (CE) n° 223/2009 renforce le principe de l'indépendance du statisticien en chef de l'Union européenne, mais ne prévoit pas les mêmes mécanismes pour sa nomination, comme le recommande la Cour des comptes; souligne que le règlement modifié doit définir le rôle joué par le CCEGS dans la procédure de sélection du statisticien en chef ...[+++]


29. Recalls its demand for gender parity at all levels in the appointment of staff of the European External Action Service (EEAS); calls on the EEAS to promote women's participation in decision-making in the external relations of the European Union and to ensure that all delegations representing the EU respect the principle of gender parity as regards their composition and that there is balance in speaking time allocated to women and men in these contexts; points out the need to increase the number of women serving as mediators and chief negotiators in proc ...[+++]

29. réitère sa demande d'établissement de la parité entre les femmes et les hommes à tous les niveaux dans le cadre de la nomination du personnel du Service européen pour l'action extérieure (SEAE); invite le SEAE à promouvoir la participation des femmes à la prise de décision dans le domaine des relations extérieures de l'Union européenne et à garantir que toutes les délégations qui représentent l'Union respectent le principe de la parité entre les femmes et les hommes au niveau de leur composition et que le temps de parole imparti aux femmes et aux hommes dans ces contextes est équilibré; souligne la nécessité d'augmenter le nombre d ...[+++]


This is disturbing because, as you pointed out Chief Fontaine, the Aboriginal population, Metis and First Nation, is primarily young.

Cela est dérangeant car, comme vous l'avez signalé, monsieur Fontaine, la population des collectivités autochtone, métisse et des Premières nations est jeune.


In relation to this initiative, for the first time, dressed in uniform, military aviation chiefs from all the Member States of the Union, together with civilian chiefs, met on the premises of the European institutions – and specifically the Commission’s premises – in order to discuss certain aspects which have been pointed out by the rapporteurs, such as the flexible civilian and military use of European airspace.

Par rapport à cette initiative, des officiers, en uniforme, de l’aviation militaire - de tous les États membres de l’Union - et des responsables civils se sont rencontrés pour la première fois dans les locaux des institutions européennes, plus précisément dans les locaux de la Commission, afin de discuter de certains aspects que les rapporteurs ont soulignés, comme l’utilisation souple de l’espace aérien européen par les civils et les militaires.


Ms. Margaret Forbes: Well, I would say, Mr. Chair, through you, the important thing is that the first nations people themselves are comfortable with it, because, as I would like to emphasize, it is a starting point, and as Chief Lindsay Marshall did point out, chiefs are up for re-election frequently, so I would hope the process would be evaluated in stages and that it would be an evolution.

Mme Margaret Forbes: Monsieur le président, je dirais que l'important c'est que les Premières nations soient satisfaites de cette formule parce que c'est un point de départ et, comme l'a si bien dit le chef Lindsay Marshall, les chefs doivent être réélus régulièrement; j'espère par conséquent que le processus sera évalué régulièrement et qu'il évoluera.


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