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APAP
Accelerated Economist Training Program
Advanced Policy Analyst Program
Area control program
Capital development program
Capital development programme
Capital expenditure program
Capital expenditure programme
Capital investment program
Capital investment programme
Capital program
Capital programme
Create artistic programming policy
Draw up artistic programming policy
Drawing up artistic programming policy
Investment plan
Investment program
Investment programme
Learning Program and Policy
Learning Program and Policy Division
Macro control program
Macro program
Master control program
Non-cancelable policy
Non-cancellable policy
Noncancelable contract
Noncancelable policy
Noncancellable contract
Noncancellable insurance policy
Noncancellable policy
Policy
Policy evaluation
Produce artistic programming policy
Program
Program evaluation

Vertaling van "policies and programs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Environmental Assessment of Policies and Programs in Environment Canada - Compendium of DOE Information and Procedural Guidance for Environmental Assessment Managers and Policy and Program Developers

Évaluation environnementale des politiques et des programmes à Environnement fournissant de l'information et les règles à suivre aux gestionnaires chargés de l'évaluation environnementale et aux concepteurs de politiques et de programmes


Learning Program and Policy [ Learning Program and Policy Division ]

Programmes et politiques d'apprentissage [ Division des programmes et des politiques d'apprentissage ]


Advanced Policy Analyst Program [ APAP | Accelerated Economist Training Program ]

Programme avancé pour les analystes de politiques [ PAAP | Programme de formation accélérée pour les économistes ]


Special Action Programme on Country Policy and Programming Assistance for Food Security and Sustainable Agriculture and Rural Development | PFS/SARD [Abbr.]

Programme d'action spécial d'aide aux pays en matière de politiques et de programmation pour la sécurité alimentaire et pour l'agriculture et le développement rural durables | PSA/ADRD [Abbr.]


policy evaluation | program evaluation

évaluation d'intervention


create artistic programming policy | produce artistic programming policy | draw up artistic programming policy | drawing up artistic programming policy

élaborer une politique de programmation artistique


capital development program | capital development programme | capital expenditure program | capital expenditure programme | capital investment program | capital investment programme | capital program | capital programme | investment plan | investment program | investment programme

programme d'investissements


area control program | macro control program | macro program | master control program

macroprogramme de régulation


noncancelable policy | noncancellable policy | non-cancelable policy | non-cancellable policy | noncancelable contract | noncancellable contract | noncancellable insurance policy

contrat non résiliable


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
At the same time it must be clearly stated, though, that neither the budget nor the long-term strategic programming of cohesion policy can in any way be negatively impacted by this new investment initiative, as this would endanger not only the development of the regions, but also the effectiveness of the EUR 350 billion cohesion policy investments programmed for regional development 2014-2020.

Il doit cependant être clairement établi que cette nouvelle initiative d'investissement ne saurait en aucune manière avoir des effets négatifs sur le budget et la programmation stratégique à long terme de la politique de cohésion, car cela mettrait en péril non seulement le développement des régions, mais aussi l'efficacité des 350 milliards d'EUR d'investissements dans la politique de cohésion qui sont programmés pour le développeme ...[+++]


18. Asks to the EU and the LAS to work together to counter the notion of a clash of civilisations between the Islamic World and the West, a narrative that has the potential to radicalise and attract young people to terrorist organisations; in this context calls for enhanced cooperation to formulate policies and programs of social integration and inclusion with the aim to facilitate the intercultural dialogue;

18. demande à l'Union et à la LEA de coopérer pour lutter contre la théorie d'un conflit de civilisations entre le monde islamique et l'Occident, théorie qui peut pousser des jeunes à la radicalisation et vers des organisations terroristes; appelle dans ce contexte à un renforcement de la coopération pour élaborer des politiques et programmes d'intégration et d'inclusion sociales dans le but de faciliter le dialogue interculturel;


(Return tabled) Question No. 396 Ms. Jean Crowder: With regard to employment policy and programs overseen by Human Resources and Skills Development Canada or delivered by Service Canada: (a) what research went into the design of each of the following policies and programs, (i) the Aboriginal Labour Market Programs, (ii) Employment Insurance, (iii) Employment Measures, (iv) Labour Market Agreements; (b) how is each of the following policies and programs monitored for outcomes, (i) the Aboriginal Labour Market Programs, (ii) Employment Insurance, (iii) Employment Measures, (iv) Labour Market Agreements; (c) what studies were conducted to ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 396 Mme Jean Crowder: En ce qui concerne la politique et les programmes en matière d’emploi gérés par Ressources humaines et Développement des compétences Canada ou offerts par Service Canada: a) quelles recherches ont été faites dans le cadre de la conception de chacune des politiques et chacun des programmes suivants, (i) Programme relatif au marché du travail autochtone, (ii) Assurance-emploi, ...[+++]


(Return tabled) Question No. 235 Ms. Joyce Murray: With respect to Western Economic Diversification (WED) Canada, for fiscal years 2005-2006 to 2010-2011 (inclusive), what are the total authorities used on the following programs and activities, including authorities granted by statutes other than Appropriation Acts, broken down by individual budget categories or subcategories: (a) community economic development, (i) initiatives to facilitate economic recovery from depressed economic circumstances, (ii) initiatives designed to foster c ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 235 Mme Joyce Murray: En ce qui concerne Diversification de l’économie de l’Ouest Canada (DEO), entre 2005-2006 et 2010-2011 (inclusivement), à quelles affectations de crédit ont émargé les activités et les programmes suivants, y compris les affectations de crédit accordées par des lois autres que des lois de crédits, ventilées suivant les catégories ou sous-catégories suivantes: a) développement économique des collectivités, (i) initiatives pour se rétablir de situations économiques difficiles, (ii ...[+++]


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93. Reiterates its strong criticism of the Budget review presented by the Commission; deplores that it does not prioritize nor provide the means to finance real convergence, the policies to fight high levels of unemployment, to eradicate poverty and social exclusion, to achieve gender equality, equity and equality for all; to support research, innovation and education policies as well as all policies and programs which create and promote employment;

93. réitère son appréciation très critique du réexamen du budget présenté par la Commission; déplore que ce projet ne définisse pas comme des priorités et ne prévoie pas les moyens de financer une convergence réelle, les politiques visant à lutter contre des niveaux élevés de chômage, à éradiquer la pauvreté et l'exclusion sociale, à assurer l'égalité entre hommes et femmes, l'équité et l'égalité pour tous, à soutenir les politiques de recherche, d'innovation et d'éducation, ainsi que les politiques et les programmes destinés à créer de ...[+++]


294. Invites the Commission to give due consideration to the fact that donors are political actors and that in some cases there might be conflicting interests between donors and recipient countries; underlines that strong democratic national institutions and a well-defined policy for distribution of wealth are preconditions of sustainability; is of the opinion that, in order to achieve a more coherent policy in programming and subsequent programmes and projects and adequate evaluation, there should be a substantial shift from co-fin ...[+++]

294. invite la Commission à tenir dûment compte du fait que les donateurs sont des acteurs politiques et que, dans certains cas, il peut y avoir conflit d'intérêts entre les donateurs et les pays bénéficiaires; souligne que des institutions nationales démocratiques solides et une politique claire en matière de répartition de la richesse sont les conditions du développement durable; est d'avis que, pour parvenir à améliorer la cohérence politique dans le domaine de la programmation ainsi qu'une évaluation appropriée, il faut passer d ...[+++]


Those are still supposed to be the department's priorities. To achieve those three priorities, Status of Women Canada worked to ensure that legislation, policies and programs advanced women's equality throughout the federal government; conducted gender-based analysis of legislation, policies and programs, and recommended changes to ensure that government decisions were of benefit to all Canadians, women and men equally; promoted the implementation of gender-based policy analysis throughout the federal government; promoted and monitored the progress of the status of women throughout the country; funded policy research and integrated t ...[+++]

Pour garantir ces trois priorités, Condition féminine Canada: s'assurait que les lois, politiques et programmes favorisaient l'égalité des femmes dans l'ensemble de l'administration fédérale; procédait à une analyse comparative entre les sexes des mesures législatives, des politiques et des programmes, et recommandait des modifications pour faire en sorte que les décisions du gouvernement soient avantageuses pour tous; promouvait ...[+++]


The first, entitled Mental Health, Mental Illness and Addiction: Overview of Policies and Programs in Canada , presents an overview of mental health, mental illness and addiction policies and services in Canada .[1] The second, Mental Health Policies and Programs in Selected Countries, draws some lessons for mental health reform in Canada from descriptions of the mental health policies and programs in four selected countries: Australia , New Zealand , the United Kingdom and the United States .[2] The Committee encourages strongly respondents to review carefully the two companion reports when preparing their submissions to the Comm ...[+++]

Le premier, intitulé Santé mentale, maladie mentale et toxicomanie : Aperçu des politiques et des programmes au Canada, donne un aperçu des politiques et des services au pays en matière de santé mentale, de maladie mentale et de toxicomanie.[1] Le second, intitulé Politiques et programmes de certains pays en matière de santé mentale, décrit les politiques et programmes en vigueur dans quatre pays – l'Australie, la Nouvelle-Zélande, le Royaume-Uni et les États-Unis – et en ...[+++]


The December 2000 Joint Policy Statement by the Council and the Commission on development policy, the programming guidelines and the December 2002 Commission Communication on non-state actors emphasise the role of civil society actors, which need to be consulted in the programming process.

La déclaration politique commune du Conseil et de la Commission de décembre 2000 sur la politique de développement, les lignes directrices pour la programmation et la communication de la Commission de décembre 2002 relative aux acteurs non étatiques mettent l'accent sur le rôle à jouer par les acteurs de la société civile, qui doivent être consultés durant le processus de programmation.


Its mandate would almost be the same as that in my bill: ``To serve as a catalyst, to initiate research and education on the changing structure and status of the Canadian family and the impact of federal policies and programs on the Canadian family; secondly, to work as a broker to develop tools and resources to aid in the development of harmonized policies and programs which support and strengthen families; and third, to prepare a family impact assessment statement on all significant new federal laws, policies and program initiatives'' (1740) These three functions correspond directly to the auditor general for the family's three main ...[+++]

Le mandat de ce secrétariat aurait été similaire aux fonctions que j'énumère dans mon projet de loi: «Premièrement, servir de catalyseur afin d'effectuer des recherches et de diffuser des renseignements sur l'évolution de la structure et du statut de la famille canadienne de même que sur l'impact des politiques et des programmes fédéraux sur la famille canadienne; deuxièmement, agir en tant que courtier pour concevoir les outils et les ressources nécessaires à l'élaboration de politiques et de programmes ...[+++]


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