Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Although
Autism and facial port-wine stain syndrome
Even if
Even though
Fraser River Harbour Commission By-laws
Harbour
Harbour installation
Lading port
Linear energy transfer
Loading port
Nanaimo Harbour Commission Floats By-law
Nanaimo Harbour Commission General By-law
Port
Port Alberni Assembly Wharves By-law
Port Authorities Operations Regulations
Port Authorities Works Interim Regulations
Port arch
Port cap
Port cover
Port crown
Port of lading
Port of loading
Port roof
Ports
Restricted linear collision stopping power
River port
Seaport
Though
Uptake crown
Vancouvert Port Corporation Navigation Restriction B
Yacht harbour

Traduction de «port although » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
The absence or dramatic reduction of circulating human serum albumin (HSA) with less than 50 cases reported in the literature so far. In the majority of cases the disorder is diagnosed in adulthood. Although albumin is the most abundant plasma protei

analbuminémie congénitale


even though [ although | though | even if ]

bien que [ quoique | tout en | même si ]


although the legal issue(causa petendi)may be the same in the four cases,the subject matter(petitum)is different

si la cause juridique (causa petendi) est la même dans les quatre litiges,l'objet (petitum) est différent


linear energy transfer | restricted linear collision stopping power | LET,although the definition specifies an energy cutoff and not a range cutoff,the energy losses are sometimes called:energy locally imparted [Abbr.]

pouvoir de ralentissement lineique collisionnel restreint | transfert lineique d'energie | TLE [Abbr.]


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


port arch | port cap | port cover | port crown | port roof | uptake crown

voûte de brûleur


A rare inherited cancer-predisposing syndrome characterized by the development of a broad spectrum of malignancies during childhood, including mainly brain, hematological and gastrointestinal cancers, although embryonic and other tumors have also bee

syndrome de déficit constitutionnel de la réparation des mésappariements


port of loading [ port of lading | loading port | lading port ]

port de chargement [ port d'embarquement ]


Port Authorities Operations Regulations [ Fraser River Harbour Commission By-laws | Nanaimo Harbour Commission Floats By-law | Nanaimo Harbour Commission General By-law | Port Alberni Assembly Wharves By-law | Port Authorities Works Interim Regulations | Vancouvert Port Corporation Navigation Restriction B ]

Règlement sur l'exploitation des administrations portuaires [ Règlement administratif de la Commission portuaire du fleuve Fraser | Règlement administratif de la Commission portuaire de Nanaïmo relatif aux pontons | Règlement administratif général de la Commission portuaire de Nanaïmo | Règlement administratif de la Commi ]


Autism and facial port-wine stain syndrome

syndrome d'autisme-angiome facial
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This proposal applies to concession contracts granted in ports, although some form of awarding contracts such as land leases are not covered.

Cette proposition s’applique aux contrats de concession octroyés dans les ports, mais ne couvre toutefois pas certaines formes de contrats d’attribution tels que les baux immobiliers.


The Commission, together with the sector, has identified three issues that may prevent port services from being organised in an optimal way: (1) many of the port services are subject to a weak competitive pressure due to market access restrictions; (2) monopolistic or oligopolistic, although justified in a number of situations, may lead to market abuses and (3) in some ports users are faced with too much administrative burden due to a lack of coordination within ports.

La Commission et le secteur ont recensé trois problèmes qui pourraient empêcher que les services portuaires soient organisés de manière optimale: 1) de nombreux services portuaires sont soumis à une faible pression concurrentielle en raison de restrictions d'accès au marché; 2) les situations monopolistiques ou oligopolistiques, bien que justifiées dans un certain nombre de cas, peuvent entraîner des abus de marché et 3) dans certains ports, les utilisateurs sont confrontés à trop de lourdeurs administratives par manque de coordination au sein des ports.


Although existing schemes[30] introduced on a voluntary basis by a number of ports to raise their environmental image should continue to be supported, a more consistent application of such environmental variation of port infrastructure charges at a European or regional level would help to increase their effectiveness.

Les régimes existants[30] mis en place sur une base volontaire par un certain nombre de ports pour accroître leur image environnementale doivent continuer à être soutenus, mais ils pourraient devenir plus efficaces si la modulation des redevances d'infrastructure portuaire en fonction des performances environnementales était appliquée de manière plus cohérente au niveau européen ou régional.


I am relieved at the outcome that has resulted from this debate, as also at the evident effect of the extensive protests (although I do of course condemn most forcefully the outrages perpetrated in Strasbourg), for the proposed directive constitutes an intervention in competition for loading services in ports, although no action is required on the basis of the market’s structure, the way it operates or the results obtained from it.

Je suis soulagé par l’issue de ce débat, ainsi que par l’effet manifeste des protestations en masse (bien que je condamne évidemment avec énergie les actes de violence perpétrés à Strasbourg), car la directive proposée constitue une ingérence dans la concurrence qui prévaut dans le domaine des services de chargement dans les ports, bien qu’aucune action ne soit rendue nécessaire par la structure du marché, par son mode de fonctionnement ou par les résultats qui en découlent.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I am relieved at the outcome that has resulted from this debate, as also at the evident effect of the extensive protests (although I do of course condemn most forcefully the outrages perpetrated in Strasbourg), for the proposed directive constitutes an intervention in competition for loading services in ports, although no action is required on the basis of the market’s structure, the way it operates or the results obtained from it.

Je suis soulagé par l’issue de ce débat, ainsi que par l’effet manifeste des protestations en masse (bien que je condamne évidemment avec énergie les actes de violence perpétrés à Strasbourg), car la directive proposée constitue une ingérence dans la concurrence qui prévaut dans le domaine des services de chargement dans les ports, bien qu’aucune action ne soit rendue nécessaire par la structure du marché, par son mode de fonctionnement ou par les résultats qui en découlent.


In the end, I would like to call attention to the Black Sea ports which, although they successfully meet all requirements for terminals, still need to be doubled by inland ports and waterways to facilitate the multimode transport and trade with Member States not bordering the sea.

Enfin, j'aimerais attirer l'attention sur les ports de la mer Noire, qui, bien qu'ils remplissent toutes les conditions en matière de terminaux, doivent encore être complétés par des ports intérieurs et par des voies navigables intérieures pour faciliter le transport multimodal et le commerce avec les États membres qui ne se trouvent pas en bord de mer.


Although terrorist attacks in ports can cause major disruption to transport systems, cause bodily injury in ports or to residents of such areas, the measures taken under port security plans, notably for the first of the three security levels, would make it possible for the necessary trade operations and movement of persons in the ports to occur in a flexible manner.

Si des attentats terroristes dans les ports peuvent entraîner de graves perturbations des systèmes de transport, causer des préjudices aux personnes dans les ports et aux populations riveraines de ces derniers, les mesures mises en œuvre à travers les plans de sûreté des ports, notamment lorsqu'on se situe au premier des trois niveaux de sûreté, permettent d'assurer avec flexibilité les nécessaires échanges et circulation des personnes et des marchandises dans les ports.


Although some take the view that RSOs meeting the conditions under the Directive can carry out port assessments and prepare port security plans, a larger number of them consider ports and port facilities to be critical national infrastructures and that the delegation of regulatory responsibility is therefore impossible.

Si certains États membres considèrent que les RSO remplissant les conditions prévues par la directive peuvent conduire les évaluations portuaires et préparer les plans de sûreté portuaire, plus nombreux sont les Etats membres qui considèrent au contraire que les ports et les installations portuaires sont des infrastructures critiques nationales et qu'à ce titre aucune délégation de responsabilité régalienne n'est possible.


Although a possibility for compensation may exist through the proposal for a directive on civil liability and financial guarantees of ship-owners, port authorities may be reluctant to accept ships in distress in the instance of poorly insured ships and even so cover would not extend to compensation for economic loss suffered by the port.

Bien qu’il puisse exister une possibilité de compensation par le biais de la proposition de directive sur la responsabilité civile et les garanties financières des armateurs, les autorités portuaires pourraient se montrer réticentes à accepter des navires en détresse, dans l’hypothèse où ceux-ci seraient mal assurés, et même ainsi la couverture ne s’étendrait pas à la compensation des pertes économiques subies par le port.


The opening of the market, which will apparently be limited to large ports, although we do not know whether that means those handling 3 million tonnes of freight or those handling 45 million, will, for example, include ‘self-handling’. In other words the ship’s crew, who I imagine will be underpaid workers from South-East Asia, a reservoir of new slaves to world capitalism at the service of social dumping, will be able to carry out dock work, all under a flag of convenience.

Apparemment limitée aux grands ports, dont on ne sait s'ils se définissent par 3 millions ou 45 millions de tonnes de fret, l'ouverture du marché comporte par exemple "l'autoassistance", c'est-à-dire que le propre équipage du navire pourra faire la manutention avec, on le devine, ses hommes sous-payés, venant de l'Asie du Sud-Est, réservoir des nouveaux esclaves du capitalisme mondial au service du dumping social, le tout sous pavillon de complaisance.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'port although' ->

Date index: 2021-04-19
w