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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Charge port
Charge port door
Charge port lid
Charges for use of infrastructure
Charging port
Charging port door
Charging port lid
Dock due
Embarkation tax
Harbor charges
Harbor due
Harbor dues
Harbor fee
Harbor fees
Harbour
Harbour charges
Harbour due
Harbour dues
Harbour fee
Harbour fees
Harbour installation
Port
Port charge
Port charges
Port development
Port due
Port dues
Port fees
Port management
Port tax
Port-to-port charges
Port-to-port pilotage services charges
Ports
Ports policy
River port
Seaport
Yacht harbour

Traduction de «port charges » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
port-to-port charges [ port-to-port pilotage services charges ]

droits associés au pilotage de port à port [ droits associés aux services de pilotage de port à port ]




charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


harbour dues | harbor dues | harbour charges | harbor charges | harbour fees | harbor fees | port dues | port charges | port fees

droits de port | frais de port | droits portuaires | frais portuaires


charge port | charging port

prise de recharge | port de charge | prise de charge


harbor fees | harbour dues | port charges | port dues

droit portuaire | droits de port | frais portuaires | taxe de port | taxes portuaires


charge port door | charging port door | charge port lid | charging port lid

trappe de la prise de recharge | trappe du port de recharge


An Act to amend An Act to provide for the appointment of a Port Warden for the Harbor of Quebec and An Act to amend and consolidate the Acts relating to the office of Port Warden for the Harbour of Montreal, and to validate certain fees and charges establ

Loi modifiant l'Acte pour pourvoir à la nomination d'un gardien de port pour le Havre de Québec et modifiant l'Acte à l'effet d'amender et répondre des actes concernant l'emploi de gardien de port pour le havre de Montréal, et portant validation de certai


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
7. The managing body of the port shall make available to the competent independent supervisory body and to the Commission, upon request, the information referred to in paragraph 4 and the detailed costs and revenues, serving as a basis to determine the structure and the level of the port infrastructure charges and the methodology used for setting the port infrastructure charges with regard to the facilities and services to which these port charges relate to.

7. Le gestionnaire du port met à la disposition de l’autorité de contrôle indépendante compétente et de la Commission, à leur demande, les informations visées au paragraphe 4 et le détail des dépenses et des recettes qui servent de base pour déterminer la structure et le montant des redevances d’infrastructure portuaire ainsi que la méthodologie utilisée pour fixer les redevances d’infrastructure portuaire par rapport aux installations et services auxquels se rapportent ces redevances portuaires.


This information shall include the methodology used for setting the port charges with regard to the facilities and services to which these port service charges relate to.

Ces informations comprennent la méthodologie utilisée pour fixer les redevances portuaires par rapport aux installations et services auxquels se rapportent ces redevances de services portuaires.


(2) In the Communication on the Single Market Act II Together for new growth[6], the Commission has recalled that the attractiveness of maritime transport is dependent on the availability efficiency and reliability of port services and the necessity of addressing questions regarding the transparency of public funding and port charges, administrative simplification efforts in ports and reviewing restrictions on the provision of services at ports.

(2) Dans la communication intitulée «L’acte pour le marché unique II - Ensemble pour une nouvelle croissance»[6], la Commission a rappelé que l’attractivité du transport maritime dépend de l'existence de services portuaires efficients et fiables et qu'il était nécessaire de s'attacher aux questions relatives à la transparence des financements publics et des redevances portuaires, aux efforts à fournir en termes de simplification administrative dans les ports et à l'examen des restrictions qui s'appliquent à la prestation de services portuaires.


The Commission therefore also works on enhancing the efficiency and overall quality of port services, addressing questions of the obligations of Member States regarding the sound planning of ports and hinterland connections, transparency of public funding and port charges, and administrative simplification efforts in ports, and reviewing restrictions on the provision of services at ports.

La Commission travaille donc à améliorer l’efficacité et la qualité globale des services portuaires. Ce faisant, elle s’attache notamment à la question des obligations des États membres en ce qui concerne la bonne planification des connexions entre les ports et leur arrière-pays, la transparence des financements publics et des droits de port et les efforts à fournir en termes de simplification administrative dans les ports.


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In addition, the Commission wishes to help disseminate best practice as regards the transparency of port charges and take stock of problems encountered by European ports with third country ports.

De plus, la Commission souhaite aider à diffuser les meilleures pratiques de transparence sur les redevances portuaires et recenser les problèmes rencontrés par les ports européens avec des ports de pays tiers.


44. Considers that switching freight transport from roads to short sea shipping and inland waterways can play an important part in the EU strategy for meeting climate protection obligations under the Kyoto Protocol; points out that, in the maritime transport sector, further improvements in emissions are technically entirely feasible, and are, in fact, essential with regard to reducing sulphur dioxide emissions; notes that in some port towns and cities acceptable levels of sulphur dioxide emanating from vessels lying at anchor have already been exceeded; considers that an initial step would be to give vessels incentives to use low sulphur fuels by grading port charges; calls o ...[+++]

44. estime que le transfert du transport des marchandises de la route à la navigation maritime de courte distance et la navigation intérieure peut constituer un élément important de la stratégie mise en place par l'UE pour remplir les engagements découlant du protocole de Kyoto en matière de protection du climat; attire l'attention sur le fait que dans les transports maritimes, de nouvelles améliorations des coefficients d'émissivité seraient tout à fait possibles sur le plan technique et s'avèrent même indispensables dans la perspective d'une réduction des émissions de dioxyde de soufre; rappelle que dans certaines villes portuaires, ...[+++]


Any failure to produce these certificates must lead to the ship being laid up and prohibited from leaving the port, regardless of all the port charges.

Sans certificat et sans attestation d'assurance, le navire est immobilisé et ne peut plus quitter le port, quelles que soient les taxes portuaires dont il s'acquitterait.


Any failure to produce these certificates must lead to the ship being laid up and prohibited from leaving the port, regardless of all the port charges.

Sans certificat et sans attestation d'assurance, le navire est immobilisé et ne peut plus quitter le port, quelles que soient les taxes portuaires dont il s'acquitterait.


We need to have a long memory when we say: “ for once we are united, at last as far as port charges and requirements are concerned, and will not play one off against the other in the European Union”.

Nous devons avoir de la mémoire lorsque nous disons être d'accord en matière de taxes et d'exigences portuaires et ne pas nous servir les uns des autres au sein de l'Union européenne.


This policy was successful with port charges per container falling by over 15% in Dublin and Cork since 1995.

Cette politique a donné ses fruits : les frais portuaires par conteneur ont diminué de plus de 15 % à Dublin et à Cork depuis 1995.




D'autres ont cherché : port development     ports     airport charge     airport due     airport fee     airport tax     charge port     charge port door     charge port lid     charges for use of infrastructure     charging port     charging port door     charging port lid     dock due     embarkation tax     harbor charges     harbor due     harbor dues     harbor fee     harbor fees     harbour     harbour charges     harbour due     harbour dues     harbour fee     harbour fees     harbour installation     port charge     port charges     port due     port dues     port fees     port management     port tax     port-to-port charges     port-to-port pilotage services charges     ports policy     river port     seaport     yacht harbour     


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Date index: 2024-08-05
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