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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Anticipate logistics requirements for port operations
Charges for use of infrastructure
Discharging port
Dock due
Embarkation tax
Envisage logistics requirements for port operations
HSH The Sovereign Prince of Monaco
Harbor due
Harbor fee
Harbour
Harbour due
Harbour fee
Harbour installation
Of Port-au-Prince
PRPA
Perceive port logistical resources and requirements
Port
Port arch
Port cap
Port charge
Port cover
Port crown
Port development
Port due
Port management
Port of discharge
Port of disembarkation
Port of unloading
Port roof
Port tax
Port-au-Prince
Ports
Ports policy
Prince Rupert Port Authority
Prince Rupert Port Corporation
River port
Seaport
The Sovereign Prince of Monaco
Understand port logistical resources and requirements
Uptake crown
Yacht harbour

Vertaling van "port-au-prince " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




Prince Rupert Port Authority [ PRPA | Prince Rupert Port Corporation ]

Administration portuaire de Prince Rupert [ Société du port de Prince Rupert ]


HSH The Sovereign Prince of Monaco | The Sovereign Prince of Monaco

Le Prince Souverain de Monaco | S.A.S. Le Prince Souverain de Monaco


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


port arch | port cap | port cover | port crown | port roof | uptake crown

voûte de brûleur


discharging port | port of discharge | port of disembarkation | port of unloading

port de débarquement | port de déchargement


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The second part of support through the signature with the Prime Minister S.E.M Jack Guy Lafontant is a €45 million agreement for the construction of the National Road #3, connecting Port-au-Prince to the northern town of Cap Haitian, the second biggest town and port of Haiti.

Le deuxième volet de l'aide porte sur la signature, avec le Premier ministre S.E. M. Jack Guy Lafontant, d'un contrat de 45 millions d'EUR pour la construction de la route nationale n° 3 reliant Port-au-Prince à Cap Haïtien, port septentrional de l'île et deuxième plus grande ville du pays.


The EU is committed to the completion of the National Road #3 all the way from Port-au-Prince to Cap Haitian.

L'UE est attachée à l'achèvement de la route nationale n° 3 qui reliera de bout en bout Port-au-Prince à Cap Haïti.


Our assistance targeted not only Port-au-Prince but also other affected cities – Léogâne and Jacmel – and we followed, with aid, the 500 000 Haitians who left Port-au-Prince to live with relatives in rural areas, bringing food, water and medical care, clearing the roads and supporting cash-for-work programmes.

Notre aide est allée à Port-au-Prince, mais aussi à d’autres villes touchées – Léogâne et Jacmel. Nous avons apporté une assistance aux 500 000 Haïtiens qui ont quitté Port-au-Prince pour aller vivre chez des proches, dans des régions rurales, en leur fournissant de la nourriture, de l’eau et des soins médicaux, en nettoyant les routes et en soutenant des programmes «travail contre rémunération».


16. Deplores the serious housing crisis in Haiti; stresses that rehousing of the homeless, most of whom are living in makeshift camps set up mainly in the capital, Port-au-Prince, is being hampered by a lack of available land, the absence of clear land ownership rules and the fact that many plots of land are owned by expatriate Haitians, and calls on the Haitian authorities to make a political commitment to proactive measures, including compulsory purchase;

16. déplore la crise majeure du logement en Haïti; souligne que la relocalisation des sans-abris, installés pour la plupart dans des camps de fortune principalement dans la capitale Port-au-Prince, se heurte au manque de terrains disponibles, à un système foncier inexistant et à la mainmise de la diaspora sur de nombreuses parcelles, et en appelle à la volonté politique des autorités haïtiennes de prendre des dispositions volontaristes, notamment d'expropriation;


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14. Underlines the importance of providing local authorities with appropriate aid to enable them to stimulate the economy as hundreds of thousands of people leave Port-au-Prince to settle in the countryside; calls on the EU and other international donors wherever possible to purchase locally produced food for the relief effort;

14. souligne l'importance de fournir une aide appropriée aux autorités locales pour leur permettre de stimuler l'économie alors que des centaines de milliers de personnes quittent Port-au-Prince pour s'installer à la campagne; invite l'Union européenne et les autres bailleurs de fonds internationaux à acheter, pour leurs opérations de secours, des aliments produits localement chaque fois que cela est possible;


D. whereas the Haitian Government has estimated that 235 000 people have left Port-au-Prince and up to one million people could leave cities for the rural areas, putting pressure on already vulnerable communities there,

D. considérant que le gouvernement haïtien estime que 235 000 personnes ont quitté Port-au-Prince et que près d'un million de personnes ont probablement quitté les villes pour les régions rurales, ce qui représente une pression supplémentaire pour des collectivités déjà vulnérables,


A. whereas an earthquake measuring 7.3 on the Richter scale struck Haiti on 12 January 2010, causing catastrophic damage to Port-au-Prince, Jacmel and other settlements in the region, with numerous powerful aftershocks continued to affect the country,

A. considérant qu'un séisme d'une magnitude 7,3 sur l'échelle de Richter a frappé Haïti le 12 janvier 2010, a provoqué des dégâts catastrophiques à Port-au-prince, à Jacmel et dans d'autres zones habitées de la région et qu'il a été suivi de nombreuses répliques de magnitude élevée qui continuent de toucher le pays,


Rehabilitation of the road Port-au-Prince/Mirebalais. Rehabilitation of the road Port-au-Paix/ Carrefour Limbé. Within the framework of infrastructure rehabilitation programs, works are in progress for 12 Km of urban roads in 6 provincial cities which in total will employ an average of 6,000 people for 9 months.

Réhabilitation de la route Port-au-Prince/Mirebalais Réhabilitation de la route Port-de-Paix/ Carrefour Limbé Dans le cadre des programmes de réhabilitation des infrastructures, des travaux sont en cours pour la réalisation de 12 kilomètres de routes urbaines dans 6 villes de provinces, qui, au total, emploieront une moyenne de 6,000 personnes durant 9 mois.


``SCHEDULE (Section 5) PORT AUTHORITIES Fraser River Port Authority Administration portuaire du fleuve Fraser Halifax Port Authority Administration portuaire de Halifax Montreal Port Authority Administration portuaire de Montréal Nanaimo Port Authority Administration portuaire de Nanaïmo Port Alberni Port Authority Administration portuaire de Port-Alberni Prince Rupert Port Authority Administration portuaire de Prince-Rupert Quebec Port Authority Administration portuaire de Québec Saguenay Port Authority Administration portuaire du Saguenay Saint John Port Authority Administration portuaire de Saint-Jean Sept-Îles Port Authority Administ ...[+++]

[Français] M. Paul Crête (Kamouraska-Rivière-du-Loup, BQ) propose: Motion no 33 Que le projet de loi C-44, à l'article 13, soit modifié par substitution, aux lignes 22 à 27, page 12, de ce qui suit : «chefs de file dans leur milieu et posséder des connaissances pertinentes ainsi qu'une expérience importante liées à la gestion d'entreprise et aux relations de travail».


I spent a good deal of time with these people and I have discovered that Prince Rupert has tremendous potential. It is clearly 35 hours closer to the Asian ports of Korea and Japan (1720) Many people spoke to me about the cost of shipping through the port of Prince Rupert and that grain could be shipped cheaper through the port of Prince Rupert except for a number of economic determinants which belittled that.

J'ai passé beaucoup de temps avec ces gens et j'ai découvert que la ville de Prince Rupert offre de formidables possibilités; elle est, par exemple, un bon 35 heures plus près des ports asiatiques de Corée et du Japon (1720) Nombreux sont les gens qui m'ont parlé de ce qu'il en coûte pour expédier du grain en passant par le port de Prince Rupert, faisant observer que cela coûte moins cher, sauf que certains facteurs déterminants économiques viennent minimiser cet avantage.




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Date index: 2023-03-18
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