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Abnormal Papanicolaou smear
Abnormal chromosomal findings
Abuse of a woman in a position of need or dependency
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Code dependent system
Code position
Code sensitive system
Code-dependent system
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Paranoia
Position-dependent code
Positive culture findings
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Punch position
Punching position
Single and dependency codes
Singles and dependency codes

Vertaling van "position-dependent code " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


singles and dependency codes

codes de taux simple et de taux majoré [ codes TS.TM,ind TS/TM | indicatifs de taux simple et de taux majoré ]


single and dependency codes

indicatifs de taux simple et de taux majoré


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


code dependent system | code sensitive system | code-dependent system

système lié au code utilisé


Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories R83-R89: Code Title .0 Abnormal level of enzymes .1 Abnormal level of hormones .2 Abnormal level of other drugs, medicaments and biological substances .3 Abnormal level of substances chiefly nonmedicinal as to source .4 Abnormal immunological findings .5 Abnormal microbiological findings Positive culture findings .6 Abnormal cytological findings Abnormal Papanicolaou smear .7 Abnormal histological findings .8 Other abnormal findings Abnormal chromosomal findings .9 Unspecified abnormal finding | Positive culture findings | Abnormal Papanicolaou smear | Abno ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les catégories R83-R89: Code Titre .0 Taux anormal d'enzymes .1 Taux anormal d'hormones .2 Taux anormal d'autres substances médicamenteuses et biologiques .3 Taux anormal de substances d'origine principalement non médicinale .4 Résultats immunologiques anormaux .5 Résultats microbiologiques anormaux Cultures positives .6 Résultats cytologiques anormaux Frottis de Papanicolaou anormal .7 Résultats histologiques anormaux .8 Autres résultats anormaux Résultats chromosomiques anormaux .9 Résultat anormal, sans précision | Cultures positives | Frottis ...[+++]


code position | punch position | punching position

position de perforation


code position | punch position | punching position

position de perforation


Dependence on continuous positive airway pressure ventilation

dépendance à la ventilation en pression positive continue


abuse of a woman in a position of need or dependency

abus de la détresse ou de la dépendance où se trouve une femme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
71. Welcomes the conclusion of the negotiations on the Schengen Governance Package; calls on the Commission to play its role fully as coordinator of the Schengen evaluations and as guardian of the Treaties, in order to avoid any situation that could endanger the functioning of the Schengen area; recalls that the Schengen area depends on mutual trust and that each Member State fulfils its obligations, including the control of external borders, in accordance with the provisions of the Schengen Borders Code, comprising also the use of available technologies; highlights the importance of tackling trafficking and smuggling at borders, incl ...[+++]

71. se félicite de la conclusion des négociations relatives au paquet gouvernance de Schengen; invite la Commission à jouer pleinement son rôle de coordinatrice des évaluations de Schengen et de gardienne des traités, afin d'empêcher toute situation susceptible de mettre en péril le fonctionnement de l'espace Schengen; rappelle que l'espace Schengen se fonde sur la confiance mutuelle et sur le fait que chaque État membre remplissent ses obligations, notamment en termes de contrôle aux frontières extérieures, conformément aux dispositions prévues par le code frontière ...[+++]


72. Welcomes the conclusion of the negotiations on the Schengen Governance Package; calls on the Commission to play its role fully as coordinator of the Schengen evaluations and as guardian of the Treaties, in order to avoid any situation that could endanger the functioning of the Schengen area; recalls that the Schengen area depends on mutual trust and that each Member State fulfils its obligations, including the control of external borders, in accordance with the provisions of the Schengen Borders Code, comprising also the use of available technologies; highlights the importance of tackling trafficking and smuggling at borders, incl ...[+++]

72. se félicite de la conclusion des négociations relatives au paquet gouvernance de Schengen; invite la Commission à jouer pleinement son rôle de coordinatrice des évaluations de Schengen et de gardienne des traités, afin d'empêcher toute situation susceptible de mettre en péril le fonctionnement de l'espace Schengen; rappelle que l'espace Schengen se fonde sur la confiance mutuelle et sur le fait que chaque État membre remplissent ses obligations, notamment en termes de contrôle aux frontières extérieures, conformément aux dispositions prévues par le code frontière ...[+++]


The Criminal Code protects people under the age of 18 years from commercial sexual exploitation and from sexual exploitation by people in a position of truth or authority toward them or with whom they are in the relationship of dependency.

Le Code criminel protège toute personne âgée de moins de 18 ans contre l'exploitation sexuelle commerciale et contre l'exploitation sexuelle par toute personne qui est en situation d'autorité ou de confiance ou à l'égard de laquelle l'adolescent est en situation de dépendance.


At present, section 150.1 of the Criminal Code effectively negates the ability of persons under 14 to consent to sexual activity, except with a partner who is under 16 and less than two years older than the complainant, and is neither “in a position of trust or authority towards the complainant” nor “a person with whom the complainant is in a relationship of dependency”.

À l’heure actuelle, l’article 150.1 du Code refuse effectivement aux personnes de moins de 14 ans la possibilité de consentir à des relations sexuelles, sauf si l’accusé a moins de 16 ans, qu’il est de moins de deux ans l’aîné du plaignant et qu’il n’est ni « une personne en situation d’autorité ou de confiance vis-à-vis du plaignant », ni « une personne à l’égard de laquelle celui‑ci est en situation de dépendance ».


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At present, section 153 of the Criminal Code makes it an offence for an adult to engage in sexual activity with anyone over 14, but under 18, where the adult is “in a position of trust or authority” towards the young person, or where a “relationship of dependency” exists.

Probablement en guise de solution de rechange au relèvement de l’âge applicable au consentement dans tous les cas, le projet de loi élargit la définition de l’infraction d’« exploitation sexuelle ». À l’heure actuelle, l’article 153 du Code dispose qu’un adulte enfreint la loi s’il a des relations sexuelles avec une personne de plus de 14 ans et de moins de 18 ans s’il est « en situation d’autorité ou de confiance » à l’égard de l’adolescent ou si celui-ci est « en situation de dépendance » à son égard.


At present, section 150.1 of the Criminal Code effectively negates the ability of persons under 14 to consent to sexual activity, except with a partner who is under 16 and less than two years older than the complainant, and is neither “in a position of trust or authority towards the complainant” nor “a person with whom the complainant is in a relationship of dependency”.

À l’heure actuelle, l’article 150.1 du Code refuse effectivement aux personnes de moins de 14 ans la possibilité de consentir à des relations sexuelles, sauf si l’accusé a moins de 16 ans, qu’il est de moins de deux ans l’aîné du plaignant et qu’il n’est ni « une personne en situation d’autorité ou de confiance vis-à-vis du plaignant », ni « une personne à l’égard de laquelle celui‑ci est en situation de dépendance ».


At present, section 153 of the Criminal Code makes it an offence for an adult to engage in sexual activity with anyone over 14, but under 18, where the adult is “in a position of trust or authority” towards the young person, or where a “relationship of dependency” exists.

Probablement en guise de solution de rechange au relèvement de l’âge applicable au consentement dans tous les cas, le projet de loi élargit la définition de l’infraction d’« exploitation sexuelle ». À l’heure actuelle, l’article 153 du Code dispose qu’un adulte enfreint la loi s’il a des relations sexuelles avec une personne de plus de 14 ans et de moins de 18 ans s’il est « en situation d’autorité ou de confiance » à l’égard de l’adolescent ou si celui-ci est « en situation de dépendance » à son égard.




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'position-dependent code' ->

Date index: 2023-11-17
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