Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assisting surface mine infrastructure design
Canada Emergency Measures Organization
Canada's Emergency and Disaster Preparedness
DPPA
DPPC
Design infrastructure for surface mines
Designing of infrastructure for surface mines
Disaster Prevention and Preparedness Agency
Disaster Prevention and Preparedness Commission
Disaster coordinator
Disaster preparedness
Disaster preparedness coordinator
Economic infrastructure
Emergency Planning Canada
Emergency Preparedness Canada
Emergency management preparedness plan
Emergency preparedness coordinator
Emergency preparedness plan
Emergency response coordinator
Ensure continuous preparation for audits
Ensure continuous preparedness for an audit
Ensure continuous preparedness for audits
Infrastructure designing for surface mines
Multi-modal infrastructure
Multi-modal transport infrastructure
Multimodal infrastructure
Multimodal transport infrastructure
National Emergency Planning Establishment
OCIPEP
Preparedness
Preparedness plan
RRC
Relief and Rehabilitation Commission
Secure continuous preparedness for audits

Traduction de «preparedness infrastructure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness [ OCIPEP | Emergency Preparedness Canada | Emergency Planning Canada | National Emergency Planning Establishment | Canada Emergency Measures Organization ]

Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile [ BPIEPC | Protection civile Canada | Planification d'urgence Canada | Centre national de planification des mesures d'urgence | Canada organisation des mesures d'urgence ]


ensure continuous preparedness for an audit | secure continuous preparedness for audits | ensure continuous preparation for audits | ensure continuous preparedness for audits

assurer une conformité permanente facilitant les audits | veiller à ce que l’organisation soit toujours prête pour des audits


disaster preparedness | preparedness

anticipation des risques | précaution | préparation


Disaster Prevention and Preparedness Agency | Disaster Prevention and Preparedness Commission | DPPC | Relief and Rehabilitation Commission | DPPA [Abbr.] | RRC [Abbr.]

Agence de prévention et de prévoyance des catastrophes | Commission de prévention et de planification préalable en cas de catastrophe | Commission de secours et de réadaptation | Commission de secours et de réhabilitation | Commission éthiopienne d’aide et de réhabilitation | Office de prévention des catastrophes et de planification préalable | Relief and Rehabilitation Commission | DPCC [Abbr.] | DPPA [Abbr.] | R.R.C. [Abbr.] | RRC [Abbr.]


disaster coordinator | disaster preparedness coordinator | emergency preparedness coordinator | emergency response coordinator

chef du service hygiène sécurité | responsable hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement/chargée hygiène sécurité environnement


emergency preparedness plan [ preparedness plan | emergency management preparedness plan ]

plan de préparation aux urgences [ plan de préparation ]




assisting surface mine infrastructure design | designing of infrastructure for surface mines | design infrastructure for surface mines | infrastructure designing for surface mines

concevoir des infrastructures pour mines à ciel ouvert


multimodal infrastructure | multi-modal infrastructure | multimodal transport infrastructure | multi-modal transport infrastructure

infrastructure multimodale de transport


Canada's Emergency and Disaster Preparedness [ Proceedings of the Subcommittee on Canada's Emergency and Disaster Preparedness ]

La protection civile au Canada [ Délibérations du Sous-comité sur la protection civile au Canada ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Since SARS, Ontario has made significant investments in public health renewal activities including health emergency management, infection control and communicable disease capacity, health human resources and health system preparedness infrastructure.

Depuis l'éclosion du SRAS, l'Ontario a consenti d'importants investissements dans des activités de renouveau de la santé publique, notamment gestion des urgences sanitaires, prévention de l'infection et capacité face aux maladies transmissibles, ressources humaines en santé et infrastructure de préparation du système de soins de santé.


Mr. Robert Bégin, Regional Director, Quebec Regional Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness: Mr. Chairman, I am the Regional Director of the Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness.

M. Robert Bégin, directeur régional du Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile pour le Québec: Monsieur le président, je suis le directeur régional du Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile.


The following is what strikes fear into a Prairie chicken such as myself: We have the Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness; we have the Health Canada Centre for Emergency Preparedness and Response, which comprises the Office of Emergency Preparedness, Planning and Training and the Office of Public Health Security, which comprises in turn the National Office of Health Emergency Response Teams; and then we have the Office of Laboratory Security, the Emergency and Bioterrorism Response Division, and it goes on.

Je vais vous dire ce qui donne des sueurs froides à un petit gars des Prairies comme moi. Nous avons le Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile; nous avons le Centre de mesures et d'interventions d'urgence de Santé Canada, lequel comprend le Bureau des mesures d'urgence, de la planification et de la formation, lequel comprend à son tour le Bureau national des équipes d'intervention d'urgence en santé; et puis nous avons encore le Bureau de la sécurité des laboratoires, la Division des urgences et des interventions en cas de bioterrorisme, et la liste se poursuit.


In response to the changing challenges, the Union has updated its priorities for network and information security policy in a number of documents, including the 2006 Commission Communication A strategy for a Secure Information Society — Dialogue, partnership and empowerment, the Council Resolution of 2007 on a Strategy for a Secure Information Society in Europe, the 2009 Communication Critical Information Infrastructure Protection – ‘Protecting Europe from large scale cyber-attacks and disruptions: enhancing preparedness, security and resil ...[+++]

Face aux défis toujours nouveaux, l'Union a revu les priorités de sa politique en matière de sécurité des réseaux et de l'information dans plusieurs documents dont la communication de la Commission de 2006 Une stratégie pour une société de l'information sûre – Dialogue, partenariat et responsabilisation, la résolution du Conseil de 2007 relative à une stratégie pour une société de l'information sûre en Europe, la communication de 2009 relative à la protection des infrastructures d'information critiques Protéger l'Europe des cyberattaques et des perturbations de grande envergure: améliorer l'état de préparation, la sécurité et la résilien ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2009 the Commission adopted a communication on “Protecting Europe from large-scale cyber attacks and cyber disruptions: enhancing preparedness, security and resilience”. With this communication the Commission set the “CIIP action plan”, with the aim to stimulate and support the safety of the critical information infrastructures both at national and Union level. The plan defines the specific roles of the Commission, ENISA, the Member States and industry.

En 2009, la Commission a publié une communication intitulée «Protéger l'Europe des cyberattaques et des perturbations de grande envergure: améliorer l'état de préparation, la sécurité, et la résilience» exposant un plan d'action (le plan d'action PIIC) dont l'objectif était de stimuler et de soutenir, au niveau européen comme au niveau national, la sécurité des infrastructures d'information critiques.


5. Calls, in view of the inter-connected and highly interdependent, sensitive, strategic and vulnerable nature of national and European critical information infrastructures, for the regular updating of minimum resilience standards for preparedness and reaction against disruptions, incidents, destruction attempts or attacks, such as those resulting from insufficiently robust infrastructure or insufficiently secured end-terminals;

5. demande, étant donné la nature interconnectée et hautement interdépendante, sensible, stratégique et vulnérable des infrastructures d'information critiques nationales et européennes, la mise à jour régulière des normes minimales de résilience en matière de préparation et de réaction en cas de perturbations, d'incidents, de tentatives de destructions ou d'attaques, tels que ceux résultant d'infrastructures insuffisamment solides ou de terminaux finaux insuffisamment sécurisés;


The European Commission has adopted a green paper on a Programme for critical infrastructure protection which outlines the options on what would enhance prevention, preparedness and response to the Union’s critical infrastructure protection.

La Commission européenne a adopté un livre vert sur un programme de protection des infrastructures critiques, qui présente différentes options en vue du renforcement de la prévention, de la préparation et de la réaction en matière de protection des infrastructures critiques de l’Union.


Mobilising, preparing and informing the public on terrorism; Supporting a civic and democratic debate on “fighting terrorism, securing freedom”; Improving the understanding and monitoring of violent radicalisation and terrorism and supporting positive, preventive measures involving civil society actors, e.g. in the social, religious, education and communication fields; Capacity building and technological enhancement of public stakeholders; Linking up the law enforcement community to a facility for information and crisis management to be established in Directorate General Justice Freedom and Security , notably by means of the Law Enforcement Network (LEN) and, as appropriate, the Critical Infrastructure ...[+++]

de mobiliser et de sensibiliser le public et de l'informer sur les questions touchant au terrorisme; de susciter des débats citoyens et démocratiques sur «la lutte contre le terrorisme et la défense de la liberté»; de mieux comprendre et de mieux contrôler le phénomène de la radicalisation violente et le terrorisme, ainsi que de promouvoir des mesures positives de prévention associant les acteurs de la société civile, par exemple, dans les secteurs sociaux, religieux, éducatifs et de la communication; de renforcer les capacités et l'équipement technologique des pouvoirs publics; d'adjoindre aux services répressifs un dispositif d'information et de gestion des crises, à mettre en place au sein de la direction générale Justice, liberté ...[+++]


B. noting that an effective strategy should focus both on preparedness (risk and threat assessments on critical infrastructure, heightened security measures, promoting common security standards and exchange of expertise, promoting EU-wide coordination and cooperation) and on managing the consequences of attacks and disasters (exchange of know-how and experience, scenario-building and training exercises and establishment of appropriate crisis-management, rapid-alert and civil-protection mechanisms),

B. affirmant qu'une stratégie efficace doit porter à la fois sur l'état de préparation (évaluation des risques et des menaces sur les infrastructures vitales, mesures de sécurité renforcées, promotion de normes de sécurité communes et échange de connaissances spécialisées, promotion de la coordination et de la coopération à l'échelle de l'UE) et sur la gestion des conséquences d'attaques et de catastrophes (échange de savoir-faire et d'expérience, établissement de scénarios et exercices de formation et mise en place de mécanismes appropriés de gestion des crises, d'alerte rapide et de protection civile),


to the Council and the European Parliament on Prevention, preparedness and response to terrorist attacks (COM(2004)0698), which emphasises the need for an integrated Community approach that should, inter alia, focus on proper communication of authorities with the public in case of a crisis, on the role of EUROPOL in the creation of a law enforcement alert mechanism to deal with terrorism and the establishment of a European Programme for Critical Infrastructure Protection (EPCIP), on security research, and on engaging in a structured m ...[+++]

au Conseil et au Parlement européen sur les attaques terroristes: prévention, préparation et réponse (COM(2004)0698), qui souligne la nécessité d'une approche communautaire intégrée qui devrait porter, entre autres, sur une communication adéquate des autorités avec le public en cas de crise, sur le rôle d'Europol dans la création d'un mécanisme d'alerte des services répressifs pour faire face au terrorisme et dans l'établissement d'un Programme européen de protection des infrastructures critiques (EPCIP), sur la recherche en matière de sécurité et sur la participation structurée des acteurs du secteur privé concernés,


w