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Canada Emergency Measures Organization
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Defence industrial readiness plan
Emergency Planning Canada
Emergency Preparedness Canada
Emergency action plan
Emergency management preparedness plan
Emergency plan
Emergency planning and preparedness
Emergency preparedness plan
Emergency response scheme
Industrial preparedness planning
Industrial readiness plan
National Emergency Planning Establishment
OCIPEP
Pre-disaster planning and preparedness
Preparedness plan
Preparedness planning
Strategic industrial preparedness planning

Vertaling van "preparedness plans would " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
emergency preparedness plan [ preparedness plan | emergency management preparedness plan ]

plan de préparation aux urgences [ plan de préparation ]


industrial readiness plan [ strategic industrial preparedness planning | industrial preparedness planning | defence industrial readiness plan ]

planification stratégique destinée à améliorer la capacité de mobilisation et de production accélérée de l'industrie


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness [ OCIPEP | Emergency Preparedness Canada | Emergency Planning Canada | National Emergency Planning Establishment | Canada Emergency Measures Organization ]

Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile [ BPIEPC | Protection civile Canada | Planification d'urgence Canada | Centre national de planification des mesures d'urgence | Canada organisation des mesures d'urgence ]


emergency plan | emergency response scheme | emergency preparedness plan

plan d'urgence | plan d'intervention en cas d'urgence


emergency action plan | emergency preparedness plan

mesures d'urgence


emergency planning and preparedness

planification des mesures d'urgence


emergency planning and preparedness

planification des mesures d'urgence




pre-disaster planning and preparedness

planification et organisation préalable en prévision des catastrophes | planification et organisation en prévision des catastrophes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The European Commission today published the final evaluation report on the Common Ground exercise on an influenza pandemic. The two-day “tabletop” simulation was carried out on 23-24 November 2005 and aimed to test how national preparedness plans would work together in the event of an influenza pandemic, as well as testing coordination and communication between the Commission, Member States, EU agencies, international organisations and the pharmaceutical industry.

La Commission européenne a publié aujourd’hui le rapport final d’évaluation de l’exercice de simulation “théorique” d’une pandémie de grippe à l’échelle de l’Union qui s’est déroulé sur deux jours, les 23 et 24 novembre 2005, dans le but de tester la capacité des plans nationaux de préparation à faire face de manière coordonnée à une pandémie de grippe, et aussi d’évaluer le degré de coordination et de communication entre la Commission, les États membres, les agences de l’UE, les organisations internationales et l’industrie pharmaceutique.


The purpose of the preparedness plan would be to minimise the risk of a pandemic, to ensure preparedness and to achieve a co-ordinated Community response in the event of an influenza pandemic through:

Le plan de préparation aurait pour finalité de minimiser le risque de pandémie, de garantir une préparation adéquate et de permettre une réponse communautaire coordonnée en cas de pandémie de grippe en:


A significant number of the actions under the preparedness plan would have to be implemented at the time of an actual influenza outbreak that risks developing into a pandemic.

Un grand nombre des actions relevant du plan de préparation devraient être mises en oeuvre lors d'une flambée de grippe risquant de prendre une dimension pandémique.


I would also like to inform you that two days ago the Commission adopted two plans with regard to public health, one on generic pandemic preparedness and the other on influenza pandemic preparedness.

Je voudrais également vous informer du fait qu’il y a deux jours, la Commission a adopté deux plans en matière de santé publique: l’un sur la préparation générale face à une pandémie, l’autre sur la préparation face à une pandémie de grippe.


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33. Recommends that the EU develop a specific climate change cooperation policy for developing countries; notes that the integration of climate change considerations into wider development policies requires the development and installation of a number of tools. Priorities in this field are agriculture and food security, two areas which are most sensitive to climate; believes further that another key concern is economic diversification, acknowledging that many developing countries in AOSIS are highly dependent on tourism; transport, social planning and energy issues are crucial in counteracting climate change; notes that other p ...[+++]

33. recommande que l'Union européenne développe une politique de coopération spécifique en matière de changement climatique pour les pays en développement; estime que l'intégration des considérations liées au changement climatique dans des politiques de développement plus globales nécessite l'élaboration et la mise en place d'un certain nombre d'instruments, les priorités étant l'agriculture et la sécurité alimentaire, deux domaines particulièrement sensibles aux phénomènes climatiques; considère qu'une autre préoccupation majeure est celle de la diversification économique, sachant que de nombreux pays en développement de l'AOSIS (Alli ...[+++]


39. Recommends that the EU develop a specific climate change cooperation policy for developing countries; notes that the integration of climate change considerations into wider development policies requires the development and installation of a number of tools; notes that priorities in this field are agriculture and food security, two areas which are most sensitive to climate; believes further that another key concern is economic diversification, acknowledging that many developing countries in the Alliance of Small Island States (AOSIS) are highly dependent on tourism; notes that transport, social planning and energy issues are cruci ...[+++]

39. recommande que l'Union européenne développe une politique de coopération spécifique en matière de changement climatique pour les pays en développement; estime que l'intégration des considérations liées au changement climatique dans des politiques de développement plus globales nécessite l'élaboration et la mise en place d'un certain nombre d'instruments; constate que les priorités dans en la matière sont l'agriculture et la sécurité alimentaire, deux domaines particulièrement sensibles aux phénomènes climatiques; considère qu'une autre préoccupation majeure est celle de la diversification économique, sachant que de nombreux pays e ...[+++]


As the responsibility for national preparedness lies with each Member State, it would not be possible or appropriate for the Commission to evaluate the degree of preparedness at national level, nor to assess the adequacy of country contingency plans.

La responsabilité du degré de préparation au niveau national incombant aux États membres, il ne serait pas plus possible qu’adéquat que la Commission évalue le degré de préparation au niveau national ou juge de l’adéquation des plans d’urgence nationaux.


As the responsibility for national preparedness lies with each Member State, it would not be possible or appropriate for the Commission to evaluate the degree of preparedness at national level, nor to assess the adequacy of country contingency plans.

La responsabilité du degré de préparation au niveau national incombant aux États membres, il ne serait pas plus possible qu’adéquat que la Commission évalue le degré de préparation au niveau national ou juge de l’adéquation des plans d’urgence nationaux.


In the case of federal nuclear emergency preparedness, the lead is Health Canada, and therefore the role Emergency Preparedness Canada would play would be to provide them with support in developing and exercising the plan and in reviewing procedures at their request to assist them in any way possible to ensure the quality of the plan is what is required to meet the need.

En ce qui concerne le plan d'intervention fédérale en cas d'urgence nucléaire, l'initiative appartient à Santé Canada, et par conséquent, Protection civile Canada assure un soutien à ce ministère dans l'élaboration et la mise en pratique du plan et dans la révision des procédures, à la demande du ministère, de façon que la qualité du plan permette de répondre aux besoins.


If six months ago witnesses came before us and, according to their plan and their best assessments, 90% of their preparedness plan would be completed, for instance, by April 30 and the remaining 10% by, say, July 30, and if they're coming before us now, at the beginning of May, and their April 30 date, instead of being 80% completed is, say, 60% completed, and their July date has now been pushed to the end of August or September, they've said we should take that to be a red flag.

Supposons qu'il y a six mois, des témoins soient venus comparaître et nous aient dit que d'après leur plan et l'évaluation qu'ils font de la situation, 90 p. 100 de leur plan de préparation sera terminé avant le 30 avril et que le reste, soit 10 p. 100, sera terminé d'ici le 30 juillet. Supposons aussi que ces mêmes témoins comparaissent à nouveau aujourd'hui, au début mai, et qu'au lieu d'avoir atteint les 90 p. 100 prévus à la fin avril, ils n'aient atteint que 60 p. 100, et qu'ils aient reporté à la fin d'août ou à septembre leur date butoir de juillet. Cela reviendrait à tirer la sonnette d'alarme.


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