Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Agricultural day release school
Agricultural school
Agricultural technical school
Alcoholic hallucinosis
Attendance at school
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Class attendance
Country farm institute
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Delirium tremens
Demonstration school
Disorder of personality and behaviour
Experimental school
Farm school
ICC
Jealousy
Laboratory school
Observation school
Paranoia
Practice school
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
School absence
School attendance
Truancy

Vertaling van "presentations to schools " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un but important, mise à la retraite). La prédisposition et la vulnérabilité individuelles jouent un rôle imp ...[+++]


An Act for the Better Establishment and Maintenance of Public Schools in Upper Canada and for Repealing the Present School Act

Acte pour mieux établir et maintenir les écoles publiques dans le Haut-Canada, et révoquer l'Acte des écoles actuel


International Co-ordinating Committee for the Presentation of Science and the Development of Out-of-School Scientific Activities | ICC [Abbr.]

Comité international de coordination pour l'initiation à la science et le développement des activités scientifiques extra-scolaires | CIC [Abbr.]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


agricultural day release school | agricultural school | agricultural technical school | country farm institute | farm school

école professionnelle d'agriculture


Making the Connections: Comprehensive School Health - A Guide for Presenters & Facilitators

Branchons-nous sur la santé! L'approche globale de la santé en milieu scolaire - Un guide de présentation et d'animation


International Coordinating Committee for the Presentation of Science and the Development of Out-of-School Scientific Activities

Comité international de coordination pour l'initiation à la science et le développement des activités scientifiques extra-scolaires


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifiq ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In about one third of European countries, teachers are expected to be present on school premises for around 30 hours a week.

Dans environ un tiers des pays européens, les enseignants sont censés être présents dans les locaux scolaires quelque 30 heures par semaine.


b) The scheme for school fruit and school milk: Under the present School Milk Scheme, there is room for increasing the use of the EU support for milk distributed to schoolchildren (Unlike for the School Fruit Scheme, there is no financial ceiling per Member State.) Moreover, the Commission will work with the Council and parliament to try and reach an early conclusion in the ongoing negotiations for a wider school scheme currently in negotiation.

b) Programme de distribution de fruits et de lait à l'école: Dans le cadre de l’actuel programme en faveur de la consommation de lait à l'école, il est possible d’intensifier l’utilisation du soutien communautaire à la distribution de lait aux écoliers (Contrairement au programme en faveur de la consommation de fruits à l'école, l'aide n'est pas plafonnée par État membre). En outre, la Commission collaborera avec le Conseil et le Parlement pour parvenir à une conclusion rapide des négociations en cours pour un programme en faveur des écoles plus large.


11. Stresses the particular importance of schools and school communities in shaping the character of children and adolescents; stresses that, if the education system fails to provide suitable channels for intervention, assistance and contact with students, two fundamental characteristics of present-day schools, multiculturalism coupled with an increased distinction between social classes, may lead to violence within schools;

11. souligne le rôle particulier dévolu à l'école et à la communauté scolaire dans la construction de la personnalité des enfants et des adolescents; souligne que deux caractéristiques essentielles de l'école d'aujourd'hui, à savoir la diversité culturelle et l'accentuation des différences de classes sociales, sont susceptibles, en l'absence des structures qui s'imposent au sein du système éducatif en matière d'intervention, de soutien et d'approche des élèves, de conduire à des phénomènes de violence en matière scolaire;


11. Stresses the particular importance of schools and school communities in shaping the character of children and adolescents; stresses that, if the education system fails to provide suitable channels for intervention, assistance and contact with students, two fundamental characteristics of present-day schools, multiculturalism coupled with an increased distinction between social classes, may lead to violence within schools;

11. souligne le rôle particulier dévolu à l'école et à la communauté scolaire dans la construction de la personnalité des enfants et des adolescents; souligne que deux caractéristiques essentielles de l'école d'aujourd'hui, à savoir la diversité culturelle et l'accentuation des différences de classes sociales, sont susceptibles, en l'absence des structures qui s'imposent au sein du système éducatif en matière d'intervention, de soutien et d'approche des élèves, de conduire à des phénomènes de violence en matière scolaire;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Stresses the particular importance of schools and school communities in shaping the character of children and adolescents; stresses that, if the education system fails to provide suitable channels for intervention, assistance and contact with students, two fundamental characteristics of present-day schools, multiculturalism coupled with an increased distinction between social classes, may lead to violence within schools and generate a climate of hostility between, on the one hand, the more aggressive pupils who indulge in bullyin ...[+++]

12. souligne le rôle particulier dévolu à l'école et à la communauté scolaire dans la construction de la personnalité des enfants et des adolescents; souligne que deux caractéristiques essentielles de l'école d'aujourd'hui, à savoir la diversité culturelle et l'accentuation des différences de classes sociales sont susceptibles, en l'absence des structures qui s'imposent au sein du système éducatif en matière d'intervention, de soutien et d'approche des élèves, de conduire à des phénomènes de violence en matière scolaire et à l'instauration d'un environnement hostile entre des élèves agressifs qui endossent le rôle du bourreau et des élè ...[+++]


the present European schools and future European schools (which might become necessary following the creation of new Union agencies particularly with regards to enlargement) may be financed in the future, whilst paying particular attention to the possibility of increased co-financing by third parties for all European Schools, the possibility of contributions through fund raising and the adjustment of tuition fees;

les moyens de financer à l'avenir ces écoles et celles qui pourraient s'avérer nécessaires à la suite de la création de nouvelles agences de l'Union, notamment dans la perspective de l'élargissement, en accordant une attention particulière à la possibilité d'augmenter le cofinancement par des tiers de toutes les écoles européennes, à la possibilité de contribution liée à la collecte de fonds et à l'adaptation du minerval,


2. Is of the opinion that the 'raison d'être' of the present European Schools should be reconsidered as some of the smaller schools have a very limited number of pupils from staff of a European body (between 5 and 11%) so that their existence as a conditio sine qua non for the well-functioning of the European body has become exaggerated and that the current 'raison d'être' should be expanded to take into account the schools' "European Value Added";

2. estime que la raison d'être des écoles européennes existantes devrait être réexaminée étant donné que certaines des petites écoles comptent très peu d'enfants du personnel d'un organisme européen (entre 5 et 11%), de sorte que leur existence en tant que condition sine qua non du bon fonctionnement de l'organisme en question ne correspond plus à la réalité et que la raison d'être actuelle devrait être étendue afin de tenir compte de la "valeur ajoutée européenne" de ces établissements;


Under this priority, career options will be presented to school leavers and young job seekers in a gender-neutral way.

Dans le cadre de cette priorité, différents choix de carrière seront proposés de façon neutre aux jeunes quittant l'école et aux jeunes demandeurs d'emploi.


There are at present 156 Belgian teachers at European Schools and the extra costs for the Schools budget were about 100 mio BF for 1987.

Il y a actuellement 156 enseignants belges dans les écoles européennes et les coûts supplémentaires pour le budget des écoles ont été de 100 millions FB environ en 1987.


We support this move not because Quebec's intent is to secularize the school system, contrary to what the newspapers report, as they have not yet understood that this is not a question of secularization, but because the request made by Quebec to implement a linguistic school structure will bring to the Quebec school system a structural basis that answers to present-day sociological reality, and this will allow it to better respond to our present needs.

Nous appuyons cette démarche non pas parce que le projet du Québec vise la laïcisation du système scolaire, contrairement à ce que les journaux rapportent, eux qui n'ont pas encore compris qu'il ne s'agit pas de laïcisation, mais parce que la demande du Québec d'instaurer une structure scolaire linguistique est de nature à apporter au système scolaire québécois des bases structurelles répondant à la réalité sociologique d'aujourd'hui, ce qui lui permettra de mieux répondre à nos besoins actuels.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'presentations to schools' ->

Date index: 2023-06-09
w