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AV aid
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Adapt different audio-visual formats
Arrange audio-visual products in classification order
Audio and visual aid
Audio visual presentation
Audio-visual aid
Audio-visual approach
Audio-visual communications
Audio-visual communications policy
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Classify audio-visual products in classification order
Convert different audiovisual formats
Converting a different audio-visual format
Converting different audio-visual formats
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Rank audio-visual products in classification order
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Traduction de «private audio-visual » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
rank audio-visual products in classification order | regulate audio-visual products in classification order | arrange audio-visual products in classification order | classify audio-visual products in classification order

organiser des produits audio-visuels par ordre de classement


adapt different audio-visual formats | converting a different audio-visual format | convert different audiovisual formats | converting different audio-visual formats

convertir différents formats audiovisuels


manufacturer's advice for audio visual equipment | the manufacturer's instructions for audio-visual equipment | manufacturer's guidance for audio visual equipment | manufacturer's instructions for audiovisual equipment

instructions du fabricant de matériel audiovisuel


audiovisual aid [ AVA | audio-visual aid | audio and visual aid | visual and audio aid | audio-visual means | AV aid ]

aide audiovisuelle [ auxiliaire audiovisuel | moyen audiovisuel | outil audiovisuel | média audio-visuel | moyen audio-visuel | aide audio-visuelle | outil audio-visuel | instrument audio-visuel ]


audio-visual presentation [ audio visual presentation | audiovisual presentation | auditory and visual presentation | sound/vision presentation | audiovisual display | audio-visual display | audiovisual show ]

présentation audiovisuelle [ montage audiovisuel | présentation audio-visuelle | montage audio-visuel ]


audiovisual communications policy [ audiovisual communications | audio-visual communications | audio-visual communications policy ]

politique de l'audiovisuel [ communication audiovisuelle | politique de l'audio-visuel ]


audiovisual instruction [ audio-visual instruction | audiovisual education | audio-visual education | audio-visual teaching ]

enseignement audiovisuel [ enseignement audio-visuel ]


audio-visual method | audio-visual approach | audio-visual structuro-global method

méthode audio-visuelle | méthode structuro-globale audio-visuelle | méthode audio-visuelle structuro-globale | méthode audio-visuelle intégrée


audiovisual equipment [ audio-visual equipment ]

matériel audiovisuel [ moyen audio-visuel ]


audiovisual industry [ audio-visual industry ]

industrie de l'audiovisuel [ industrie de l'audio-visuel ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
They made exactly the same claims when the French law was brought in in 1986, the law that introduced the levy, not only on private audio copies but also on private audio-visual copies, which is not the case of the Canadian legislation.

Leurs prétentions ont été exactement les mêmes au moment de l'introduction de la loi française en 1986 qui introduisait le principe de la redevance, non seulement sur la copie privée audio mais aussi sur la copie privée audiovisuelle, ce qui n'est pas le cas de la législation canadienne.


These comments don't represent an institutional position on the part of the NFB and they are not supported by charts and graphs, but they are the product of more than 25 years of my trying—as a producer, both public and private; as a policy analyst; as a regulator; and as a lobbyist—to improve the audio-visual offerings available to Canadians and the climate for creation in this country.

Ces commentaires ne présentent pas la position officielle et institutionnelle de l'ONF, et ne sont pas appuyés de tableaux et de graphiques. Ils sont plutôt le résultat de 25 années d'efforts, comme productrice tantôt publique tantôt privée, comme analyste en politique, comme fonctionnaire chargée de la réglementation, comme lobbyiste, en vue d'améliorer les produits audiovisuels offerts aux Canadiens et de donner un climat propice à la création dans ce pays.


G. whereas under Directive 2001/29/EC Member States may provide for an exception to, or limitation on, the reproduction right for certain types of reproduction of audio, visual and audio-visual material for private use, accompanied by fair remuneration, and may allow consumers in countries having introduced such a limitation to copy their music and audio-visual collections from one medium or type of multimedia material to another freely and as frequently as they wish, without seeking authorisation from the rightholders, provided that ...[+++]

G. considérant que la directive 2001/29/CE autorise les États membres à prévoir une exception ou une limitation au droit de reproduction pour certains types de reproduction de produits sonores, visuels et audiovisuels à usage privé, avec une compensation équitable, et permet aux consommateurs, dans les pays ayant mis en œuvre cette limitation, de copier librement leurs répertoires musicaux et audiovisuels d'un support ou matériel multimédia à un autre autant qu'ils le veulent, sans demander l'autorisation des ayants droit, pour autant qu'il s'agisse d'un usage privé; considérant que les redevances doivent être calculées sur la base du ...[+++]


G. whereas under Directive 2001/29/EC Member States may provide for an exception to, or limitation on, the reproduction right for certain types of reproduction of audio, visual and audio-visual material for private use, accompanied by fair remuneration, and may allow consumers in countries having introduced such a limitation to copy their music and audio-visual collections from one medium or type of multimedia material to another freely and as frequently as they wish, without seeking authorisation from the rightholders, provided that ...[+++]

G. considérant que la directive 2001/29/CE autorise les États membres à prévoir une exception ou une limitation au droit de reproduction pour certains types de reproduction de produits sonores, visuels et audiovisuels à usage privé, avec une compensation équitable, et permet aux consommateurs, dans les pays ayant mis en œuvre cette limitation, de copier librement leurs répertoires musicaux et audiovisuels d'un support ou matériel multimédia à un autre autant qu'ils le veulent, sans demander l'autorisation des ayants droit, pour autant qu'il s'agisse d'un usage privé; considérant que les redevances doivent être calculées sur la base du p ...[+++]


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N. whereas the private copying levy is paid by consumers when purchasing recording or storage media or services, and whereas they are therefore entitled to know of its existence and amount; whereas the amount of the private copying levy should reflect the actual use of such equipment and services for the purpose of private copying of audio, visual and audio-visual material;

N. considérant que la redevance pour copie privée est payée par les consommateurs lors de l'achat de support ou de services d'enregistrement et de stockage et qu'à ce titre les consommateurs ont le droit de connaître son existence et son montant; que le montant de la redevance pour copie privée devrait tenir compte de l'utilisation effective de ces supports ou de ces services à des fins de copie privée de matériels audio, visuels ou audiovisuels;


N. whereas the private copying levy is paid by consumers when purchasing recording or storage media or services, and whereas they are therefore entitled to know of its existence and amount; whereas the amount of the private copying levy should reflect the actual use of such equipment and services for the purpose of private copying of audio, visual and audio-visual material;

N. considérant que la redevance pour copie privée est payée par les consommateurs lors de l'achat de support ou de services d'enregistrement et de stockage et qu'à ce titre les consommateurs ont le droit de connaître son existence et son montant; que le montant de la redevance pour copie privée devrait tenir compte de l'utilisation effective de ces supports ou de ces services à des fins de copie privée de matériels audio, visuels ou audiovisuels;


61. Calls on the Commission to proceed immediately with an evaluation of the national implementing measures in respect of Framework Decision 2004/68/JHA with a view to a proposal for the immediate amendment of national provisions which are contrary to that Decision, and supports the commitment shown by the Commission which, in conjunction with the main credit card issuing companies, is assessing the technical feasibility of excluding websites involved in online sales of child pornography material to be excluded from the online payment system or introducing other restrictions; calls likewise on other economic players such as banks, bureaux de change, internet providers and search engine operators to take an active part in efforts to combat ...[+++]

61. invite la Commission à procéder sur-le-champ à une évaluation des mesures nationales de mise en œuvre de la décision-cadre 2004/68/JAI pour pouvoir proposer une modification immédiate des dispositions nationales allant à l'encontre de cette décision, et appuie l'engagement de la Commission qui, de concert avec les principales sociétés d'émission de cartes de crédit, évalue la faisabilité technique de l'exclusion du système de paiement en ligne, ou du blocage par d'autres moyens, des sites qui vendent du matériel pédopornographique par la voie électronique; invite également les autres acteurs de la vie économique, tels que les banques, les bureaux de change, les fournisseurs Internet et les moteurs de recherche à participer activement à ...[+++]


The Audio-Visual Preservation Trust of Canada is a partnership between the federal government and the private sector, whose mandate is to promote the preservation of Canada's audiovisual heritage and facilitate access to it.

Le Trust pour la préservation de l'audiovisuel du Canada est un partenariat entre le gouvernement fédéral et le secteur privé. Son mandat est de promouvoir la préservation du patrimoine audiovisuel canadien et de faciliter l'accès à ce dernier.


The medium- and long-term financing by the EIB, in cooperation with the banking sector, of large public and private television groups and of audio-visual production or distribution groups for their infrastructure investments (studios, digital installations, broadcasting stations, etc.) and for their creative work (production of "bouquets" of films, distribution of works or catalogues).

Le financement à moyen et long terme par la BEI, en coopération avec le secteur bancaire, de grands groupes privés ou publics de télévision, de production ou de distribution audiovisuelle pour leurs investissements d'infrastructures (studios, installations numériques, stations d'émissions, etc.) ou de création (production de « bouquets » de films, distribution d'œuvres ou de catalogues).


In addition to fiscal measures encouraging the investment of private capital in our cultural industries, few options open to the Government of Canada will be as effective in their impact on the cultural sector as creating a consolidated fund of audio-visual productions.

En plus des mesures fiscales favorisant l'investissement de capital privé dans nos industries culturelles, peu de mesures pourraient être prises par le gouvernement du Canada avec un aussi grand impact sur le secteur culturel que la création d'un fonds consolidé de productions audiovisuelles.


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