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AMLO-FINMA 2
Chamber of Private Sector White-Collar Staff
Claims on private sector
FINMA Anti-Money Laundering Ordinance 2
Involvement of the private sector
Luxembourg Private Employees' Chamber
Private borrower
Private capital flow
Private creditor
Private enterprise
Private sector
Private sector borrower
Private sector company
Private sector creditor
Private sector enterprise
Private sector firm
Private sector flows
Private sector involvement
Private sector participation
Private undertaking
Private-sector borrower
Private-sector liquidity

Vertaling van "private sector worth " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
private sector [ private enterprise | private undertaking ]

entreprise privée [ secteur privé ]


private capital flow | private sector flows

flux des capitaux privés


Chamber of Private Sector White-Collar Staff | Luxembourg Private Employees' Chamber

Chambre des employés privés | Chambre des Employés Privés - Luxembourg | CEP [Abbr.] | CEP-L [Abbr.] | CePoL [Abbr.]


private creditor | private sector creditor

créancier du secteur privé | créancier privé


private-sector liquidity

disponibilité monétaire [ ressource financière ]


involvement of the private sector [ private sector involvement | private sector participation ]

participation du secteur privé


private sector enterprise [ private sector company | private sector firm ]

entreprise du secteur privé [ entreprise privée ]


private borrower [ private sector borrower | private-sector borrower ]

emprunteur privé [ emprunteur du secteur privé ]


Ordinance of the Swiss Financial Market Supervisory Authority of 24 October 2006 on the Prevention of Money Laundering and the Financing of Terrorism in the Private Insurance Sector | FINMA Anti-Money Laundering Ordinance 2 [ AMLO-FINMA 2 ]

Ordonnance de l'Autorité fédérale de surveillance des marchés financiers du 24 octobre 2006 sur la prévention du blanchiment d'argent et du financement du terrorisme dans le domaine des assurances privées | Ordonnance 2 de la FINMA sur le blanchiment d'argent [ OBA-FINMA 2 ]


claims on private sector

créances sur le secteur privé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With current RI spending across the public and private sector worth just over 2% of GDP, the EU remains well behind international competitors like the United States, Japan and South Korea, with China also now very close to overtaking the EU (see graph).

Avec des dépenses de RI dépassant tout juste 2 % du PIB, secteurs public et privé confondus, l'Union est très en retard par rapport à des concurrents internationaux tels que les États-Unis, le Japon et la Corée du Sud, tandis que la Chine est en passe de la dépasser (voir graphique).


They are the ones who will use these applications, which means that they must not only be convinced of their worth, but also know how to use them, and that all the requisite information must be made available, in both the public and private sectors, and tailored in a clear manner to the field to which it relates.

En effet, ce sont eux qui utiliseront ces applications et pour cela, ils doivent non seulement être convaincus de leur utilité, mais également savoir les utiliser. Le secteur public comme le secteur privé doivent fournir toutes les informations nécessaires en les adaptant de manière claire au secteur auquel elles s'adressent.


IFC and EIB have co-financed projects worth more than $3 billion in private sector projects globally.

À l’échelle mondiale, l’IFC et la BEI ont cofinancé des projets du secteur privé pour un montant total de plus de 3 milliards d’USD.


Although it is worth being aware that public service broadcasting is more prone to this kind of pressure, the private sector is not immune to it, as its revenues often depend on selling advertising space to the state sector.

Même s’il faut être conscient que la radiodiffusion de service public a plus de chances d’être soumise à ce type de pressions, le secteur privé n’en est pas exempt, dans la mesure où ses recettes dépendent souvent de la vente d’espaces publicitaires au secteur public.


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Universities were called upon to work together with earlier formal and non-formal education, and with business and to ".promote their different activities and to convince society, governments and the private sector that they are worth investing in".

Les universités étaient invitées à travailler en conjonction avec les acteurs de l'enseignement initial formel et non formel et avec les entreprises et à "promouvoir leurs différentes activités et à convaincre la société, les gouvernements et le secteur privé à consentir les investissements dont elles ont besoin".


44. Endorses the decision of the Barcelona European Council to set up, within the EIB, a Euro-Mediterranean investment and partnership facility designed to increase the volume of loans by the Bank in the MEDA countries to EUR 2 000 million per year, placing the emphasis on development of the private sector, and hopes that the loans will be used in compliance with sustainable development criteria; considers the conclusion of the Laeken European Council inviting the Commission to consider setting up a Euro-Mediterranean Bank to be useful and worth looking a ...[+++]

44. soutient la décision du Conseil européen de Barcelone de créer, au sein de la BEI, une facilité euro-méditerranéenne d'investissement et de partenariat destinée à accroître à 2 milliard d'euros par an le volume des prêts de la Banque dans les pays MEDA en mettant l'accent sur le développement du secteur privé, souhaitant que les prêts soient utilisés conformément aux critères de développement durable; estime que la conclusion du Conseil européen de Laeken invitant la Commission à examiner la création d'une Banque euro-méditerranéenne est utile et mérite d'être précisée;


45. Endorses the decision of the Barcelona European Council to set up, within the EIB, a Euro-Mediterranean investment and partnership facility designed to increase the volume of loans by the Bank in the MEDA countries to EUR 2 000 million per year, placing the emphasis on development of the private sector, and hopes that the loans will be used in compliance with sustainable development criteria; considers the conclusion of the Laeken European Council inviting the Commission to consider setting up a Euro-Mediterranean Bank to be useful and worth looking a ...[+++]

42. soutient la décision du Conseil européen de Barcelone de créer, au sein de la BEI, une facilité euro-méditerranéenne d'investissement et de partenariat destinée à accroître à 2 milliard euros par an le volume des prêts de la Banque dans les pays MEDA en mettant l'accent sur le développement du secteur privé, souhaitant que les prêts soient conformes utilisés aux critères de développement durable; estime que la conclusion du Conseil européen de Laeken invitant la Commission à examiner la création d'une Banque euro-méditerrannéene, est utile et mérite d'être précisée;


He will visit Zambezia Province to see for himself how that money will be spent. The Commissioner will, furthermore, oversee the signing of € 5.8 million worth of contracts for interventions in the cotton and cashew sectors issued to private companies by the Ministry of Agriculture and Rural Development, and funded by the EU's Food Security budget line. This is the first time in Mozambique that the state has directly involved the private sector in the delivery of services.

C'est la première fois, au Mozambique, que l'État fait directement appel au secteur privé pour la prestation de services.


Under the programme the region is set to receive a grant of EUR 96.5 million, with a further EUR 226 million worth of investment to be mobilised from the public and private sectors.

Il prévoit l'attribution de 96,5 millions d'euros de fonds structurels, lesquels entraîneront la mobilisation d'environ 226 millions d'euros d'investissements en provenance du secteur public et privé.


ANNEX RECHAR - UNITED KINGDOM distribution of European funds by region Programme area European contribution £ million Southern Staffordshire 3.6 Northern Warwickshire 2.1 Mid Yorkshire 11.7 South Yorkshire 22.9 County Durham 8.7 Tyne Wear, Southeast Northumberland 12.3 Lancashire 5.9 East Midlands 21.7 Eastern Scotland 11.4 Western Scotland 2.8 South Wales 21.1 _____ TOTAL 124.2 (174.9 million ecu) The help from the European Regional Development Fund (worth £105.5 million) and the European Social Fund (worth £18.7 million) will be matched by funds from central and local government in the areas concerned, together with an input ...[+++]

ANNEXE RECHAR - ROYAUME-UNI Répartition des Fonds européens par région __________ Région concernée par le programme Contribution européenne (en millions d'UKL) Sud du Staffordshire 3,6 Nord du Warwickshire 2,1 Centre du Yorkshire 11,7 Sud du Yorkshire 22,9 Comté de Durham 8,7 Tyne Wear, sud-est du Northumberland 12,3 Lancashire 5,9 Est des Midlands 21,7 Est de l'Ecosse 11,4 Ouest de l'Ecosse 2,8 Sud du pays de Galles 21,1 ------ TOTAL 124,2 (174,9 millions d'écus) Au concours du Fonds européen de développement régional (105,5 millions d'UKL) et du Fonds social européen (18,7 millions d'UKL) feront pendant des fonds fournis par les administrations centrales et locales des régions concernées, par le secteur ...[+++]privé et par d'autres organisations de développement régional.


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