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Analyse competency of pilots and aviation personnel
Borg RPE scale
Borg scale
Borg's rating of perceived exertion scale
Carry out flight proficiency checks
Circular black scale
Circular purple scale
Circular scale
Competency scale
Conduct flight proficiency checks
Conduct pilot proficiency checks
Design scale models
Designing scale models
Develop scale models
Douglas scale
Douglas sea and swell scale
Douglas sea scale
Douglas sea state scale
Douglas swell scale
Fermentation at production scale
Florida red scale
Japanese fruit scale
MM scale
MMI scale
Mercalli scale
Modified Mercalli intensity scale
Modified Mercalli scale
Mulberry scale
Oleander scale
Papaya scale
Perceived exertion scale
Plan scale models
Production scale fermentation
Production scale fermentation types
Proficiency check flight
Proficiency flight
Proficiency ride
Proficiency scale
Rating of perceived exertion scale
Red spotted scale
Scale of a competency
Sea state scale
State of sea scale
State-of-sea scale
Typology of production scale fermentation
West indian peach scale
White peach scale

Vertaling van "proficiency scale " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
competency scale [ proficiency scale | scale of a competency ]

échelle de compétence


analyse competency of pilots and aviation personnel | carry out flight proficiency checks | conduct flight proficiency checks | conduct pilot proficiency checks

effectuer des contrôles de compétence de pilotage


proficiency ride [ proficiency check flight | proficiency flight ]

vol de vérification de compétences


japanese fruit scale | mulberry scale | oleander scale | papaya scale | west indian peach scale | white peach scale

cochenille des mûriers | kermès des mûriers


circular black scale | circular purple scale | circular scale | Florida red scale | red spotted scale

pou de Floride | pou rouge de Floride


Mercalli scale | MM scale | MMI scale | modified Mercalli intensity scale | modified Mercalli scale

échelle de Mercalli | échelle de Mercalli modifiée | MM


Douglas scale [ Douglas sea scale | Douglas sea state scale | state-of-sea scale | state of sea scale | sea state scale | Douglas sea and swell scale | Douglas swell scale ]

échelle de Douglas [ échelle d'état de mer | échelle de l'état de la mer ]


fermentation at production scale | typology of production scale fermentation | production scale fermentation | production scale fermentation types

fermentation à l’échelle de production


designing scale models | plan scale models | design scale models | develop scale models

concevoir des modèles réduits


Borg's rating of perceived exertion scale | rating of perceived exertion scale | Borg RPE scale | Borg scale | perceived exertion scale

échelle de perception de l'effort de Borg | échelle de perception de l'effort | échelle de Borg | échelle RPE de Borg | échelle RPE | RPE
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Several European countries have already used tests related to the scales of the CEFR for testing proficiency of languages.

Plusieurs pays européens ont déjà utilisé des tests s’appuyant sur les échelles du CECR pour évaluer le niveau de compétence linguistique.


The CEFR consists of a scale with six levels for different language skills divided into three broad divisions: Basic user (A1-A2), Independent user (B1-B2) and Proficient user (C1-C2).

Le CECR s’articule autour d’une échelle en six niveaux décrivant diverses aptitudes linguistiques, regroupés en une arborescence de trois niveaux généraux: utilisateur élémentaire (A1-A2), utilisateur indépendant (B1-B2) et utilisateur expérimenté (C1-C2).


[8] A self-assessment tool for language skills, using the reference scales of language proficiency of the Common European Framework of Reference for Languages.

[8] Un outil d'auto-évaluation des compétences linguistiques, recourant aux échelles de référence des connaissances linguistiques du cadre européen commun de référence pour les langues.


The indicator should record the proficiency of the sample at each of the six levels of the scales of the Common European Framework of Reference for Languages (Council of Europe)[7].

L'indicateur devra enregistrer les aptitudes de l'échantillon à chacun des six niveaux de l'échelle du Cadre européen commun de référence pour les langues (Conseil de l'Europe)[7].


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(b) documentation establishing that the applicant demonstrated, by means of an evaluation, their ability to speak and understand English, or both English and French, at the operational or expert level in accordance with the language proficiency scale set out in the table to subsection 422.03(4) of the personnel licensing standards.

b) des documents qui établissent que le demandeur a démontré, au moyen d’une évaluation, son aptitude à parler et à comprendre l’anglais ou le français et l’anglais, au niveau fonctionnel ou expert, conformément à l’échelle de compétence linguistique figurant au tableau du paragraphe 422.03(4) des normes de délivrance des licences du personnel.


(b) in the case of a licence, documentation establishing that the applicant demonstrated, by means of an evaluation, their ability to speak and understand English or French, or both, at the operational or expert level in accordance with the language proficiency scale set out in the table to subsection 421.06(4) of the personnel licensing standards.

b) dans le cas d’une licence, des documents qui établissent que le demandeur a démontré, au moyen d’une évaluation, son aptitude à parler et à comprendre le français ou l’anglais, ou les deux, au niveau fonctionnel ou expert, conformément à l’échelle de compétence linguistique figurant au tableau du paragraphe 421.06(4) des normes de délivrance des licences du personnel.


The levels of proficiency in each competence shall be assessed consistently with the approach of the European Qualifications Framework and on the following scale:

Leurs niveaux d'aptitude dans chaque compétence sont évalués régulièrement à l'aide de la méthode du cadre européen des certifications et selon l'échelle d'aptitude suivante:


(Return tabled) Question No. 227 Mr. Rodger Cuzner: With respect to the last hiring process that took place for the position of Director General, Regional Operations for Prince Edward Island (PEI) (Mr. Kevin MacAdam) at the Atlantic Canada Opportunities Agency (ACOA): (a) when was the job position posted; (b) where was the position posted (i.e., website, newspapers, etc.); (c) for how long was the position posted in each medium; (d) was it an external or internal posting; (e) what information appeared in each posting medium; (f) who specifically developed and approved the job posting qualifications; (g) was this a newly created position, and, if not, what information appeared on the posting for the previous compeition for the position ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 227 M. Rodger Cuzner: En ce qui concerne le dernier processus d’embauche pour le poste de directeur général, Opérations régionales pour l’Île-du-Prince-Édouard (IPÉ) (M. Kevin MacAdam) à l’Agence de promotion économique du Canada atlantique (APECA): a) quand le poste a-t-il été affiché; b) où le poste a-t-il été affiché (p. ex., sur le site Web, dans les journaux, etc.); c) pendant combien de temps l’offre d’emploi a-t-elle été affichée dans chacun des médias; d) le poste a-t-il été offert à l’interne ou à l’externe; e) quelles informations ont été données par chacun des médias; f) qui a établi et approuvé l’énoncé de qualités; g) était-ce un poste nouvellement créé et, dans la négative, quelle info ...[+++]


To the question as to what the federal government can do to help the postsecondary institutions support and improve second-language learning, I will answer that it would be a good idea to adopt and recognize the scale established by the European Council, once again under the European common framework of reference for languages, which establishes six levels of proficiency ranging from A1, the basic level, to C2, the advanced superior level.

À la question: que peut faire le gouvernement fédéral pour aider les institutions postsecondaires à soutenir et à améliorer l'apprentissage des langues secondes?, je répondrai que ce serait une bonne idée d'adopter ou de reconnaître l'échelle définie par le Conseil de l'Europe, encore une fois dans le Cadre européen commun de référence pour les langues, qui propose six niveaux de compétences de A1, le niveau élémentaire, à C2, le niveau supérieur avancé.


An individual's proficiency was then ranked on a scale of one to five, with one being the lowest and five the highest.

On a ensuite coté les compétences individuelles sur une échelle de un à cinq, le niveau un représentant la compétence la plus faible, et le niveau cinq, la plus élevée.


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