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Cadet Program Review Project
Development program
Development programme
Development project
HCPR
Health Care Program Redesign
Health Care Program Redesign Project
Human rights lawyer
Human rights officer
Human rights program officer
Human rights project officer
ISP Redesign
ISP Redesign Project
ISPR
Income Security Programs Redesign
Income Security Programs Redesign Project
Manage bridge construction projects
Manage bridge development projects
PERT
Performance Evaluation and Review Technique
Program Evaluation Review Technique
Program director
Program for the development of a region
Programme Evaluation and Review Technique
Programme evaluation
Programme for the development of a region
Programme management coordinator
Programme manager
Project appraisal
Project evaluation
Project evaluation and review technique
Project for the development of a region
Projects portfolio manager

Vertaling van "program has projected " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Income Security Programs Redesign Project [ Income Security Programs Redesign | ISP Redesign Project | ISP Redesign | ISPR ]

Projet de remaniement des Programmes de la sécurité du revenu [ Remaniement des programmes de la sécurité du revenu | Projet de remaniement des PSR | Remaniement des PSR ]


Health Care Program Redesign [ HCPR | Health Care Program Redesign Project ]

Remaniement du programme des soins de santé [ RPSS | Projet de remaniement du programme des soins de santé ]


Cadet Program Review Project

Projet de révision du programme des cadets


programme management coordinator | projects portfolio manager | program director | programme manager

directeur de projets | directeur de projets/directrice de projets | directrice de projets


human rights lawyer | human rights program officer | human rights officer | human rights project officer

spécialiste des droits de l’homme


Performance Evaluation and Review Technique | Program Evaluation Review Technique | Programme Evaluation and Review Technique | project evaluation and review technique | PERT [Abbr.]

Technique d'élaboration et de contrôle des programmes | Technique d'évaluation et de contrôle des performances | PERT [Abbr.]


program for the development of a region | programme for the development of a region | project for the development of a region

programme de développement d'une région


development program | development programme | development project

programme de développement


conduct project management activities for bridge construction projects | manage bridge development projects | manage bridge construction projects | undertake project management for bridge development projects

gérer des projets de construction de ponts


project evaluation [ project appraisal | programme evaluation(UNBIS) ]

évaluation de projet [ appréciation de projet | évaluation de programme ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Differences arise, in particular, in the mismatched levels of funding, the programming process (separate programming exercises), project selection (separate assessment and selection processes and decision procedures), project implementation (different rules governing internal and external procurement processes), and project monitoring (different reporting, monitoring and evaluation procedures).

Ces différences concernent, en particulier, les niveaux inadéquats du financement, le processus de programmation (exercices de programmation distincts), la sélection des projets (processus d'évaluation et de sélection et procédures de sélection distincts), la mise en oeuvre des projets (règles différentes régissant les procédures de passation des marchés internes et externes) et le suivi des projets (différentes procédures d'information, de suivi et d'évaluation).


Specific circumstances as referred to above could also be seen to exist in the context of joint management of programs and projects in the sense of Art. 53. 1 c) of the new Financial regulation as well as in the yet to be established strategic partnerships with selected United Nations Agencies, Funds and Programs.

Des conditions particulières, telles que mentionnées ci-dessus, pourraient également exister dans le contexte de la gestion commune des programmes et des projets, au sens de l'article 53, paragraphe 1, point c), du nouveau règlement financier, ainsi que dans les partenariats stratégiques à mettre en oeuvre avec certaines agences, fonds et programmes des Nations Unies.


An important input to this evaluation is an independent report on programming and project design prepared in 2001 that covers projects financed from 1990 to 1999.

Cette évaluation s'appuie notamment sur un rapport indépendant sur la programmation et la conception des projets, datant de 2001, qui porte sur des projets financés entre 1990 et 1999.


A key input to this evaluation will be a report on programming and project design prepared in 2001 by the contractor responsible for preparing monitoring and assessment reports from 1996 to 2001, covering projects financed from 1990 to 1999.

Un élément clé de cette évaluation sera le rapport sur la programmation et la conception de projets préparé en 2001 par le contractant responsable des rapports de suivi et d'évaluation de 1996 à 2001 et couvrant les projets financés de 1990 à 1999.


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29. Notes that pre-accession projects have a time span of between one and 3.5 years; acknowledges, based on the external thematic evaluations, that such deadlines are challenging, if not overambitious, given the wide scope of most projects and their numerous and often complicated components; given the complexity of reforms in the areas of justice and the fight against corruption, and the time consumed solely in pre-programming activities, recommends ...[+++]

29. observe que les projets de préadhésion ont une durée de vie comprise entre 1 et 3,5 ans; reconnaît, sur la base des évaluations thématiques externes, que de tels délais sont difficiles, voire impossibles à respecter compte tenu de la vaste portée de la plupart des projets et de la diversité de leurs composantes, souvent complexes; recommande, compte tenu de la complexité des réformes menées dans les domaines de la justice et de la lutte contre la corruption, et du temps consacré aux seules activités de pré- ...[+++]


Recent joint programming of projects in Haiti, South Sudan, Ethiopia and Ghana demonstrates the effectiveness of this approach.

Les récents exemples d'Haïti, du Sud-Soudan, de l'Éthiopie et du Ghana montrent tout le potentiel de ce type d'action.


· Financial absorption capacity defined as the ability to co-finance the programs and projects supported by the EU, to plan and guarantee these national contributions in multi-annual budgets, and to collect contributions from the partners involved in various programs and projects;

· la capacité d'absorption financière, définie comme la capacité de cofinancer les programmes et projets soutenus par l'UE, de prévoir et de garantir ces contributions nationales dans les budgets pluriannuels, ainsi que de collecter des contributions auprès des partenaires participant à divers programmes et projets;


· Administrative capacity defined as the ability and qualifications of central and local authorities to prepare programs and appropriate and timely projects, to decide on them, to ensure coordination of partners involved, to comply with administrative and reporting requirements, to fund and monitor the implementation of programs and projects and to avoid irregularities.

· la capacité administrative, définie comme la capacité et les qualifications des autorités centrales et locales pour élaborer des programmes et des projets appropriés et opportuns, pour prendre des décisions à leur sujet, pour assurer la coordination des partenaires concernés, pour respecter les exigences administratives et de rapport, pour financer et contrôler la mise en œuvre de programmes et de projets et pour éviter les irrégularités.


In its report submitted to the Commission on 30 June 2003, the High-Level Group on the trans-European transport network (hereinafter "the High-Level Group") identified a limited number of priority projects using a methodology based on criteria which include, in particular, their potential economic viability, the degree of commitment on the part of the Member States concerned to keeping to a timetable agreed in advance in the programming of projects, their impact on the mobility of goods and persons between Member States, and their imp ...[+++]

Dans son rapport remis à la Commission le 30 juin 2003, le groupe de haut niveau sur le réseau transeuropéen de transport (ci-après le "groupe de haut niveau") a identifié un nombre limité de projets prioritaires en utilisant une méthodologie fondée sur des critères comportant notamment l'examen de leur viabilité économique potentielle, du degré d'engagement des États membres concernés à respecter un calendrier convenu à l'avance dans le cadre de la programmation du projet, de leur ...[+++]


In order to ensure coherence, complementarity and synergy within regional co-operation programmes and in the context of humanitarian aid, rehabilitation, reconstruction and development projects, mine actions which can be financed within the framework of any of those programs or projects will continue to be financed from the budget line on which the principal action is financed.

Pour assurer une cohérence, une complémentarité et une synergie entre les programmes de coopération régionale et dans le cadre des projets d'aide humanitaire, de réhabilitation, de reconstruction et de développement, les opérations de lutte contre les mines qui peuvent bénéficier d'un financement au titre d'un de ces programmes ou projets continueront d'être financées à partir de la ligne budgétaire assurant le financement de l'opération principale.


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