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Application for employment
Employment protection
Employment security
Fixed proportional distributor
Fixed proportional divider
Fixed proportional divisor
Guaranteed employment
Humanisation of work
Humanization of work
Improvement of working conditions
Job applicant
Job application
Job diversification
Job enrichment
Job expansion
Job protection
Job rotation
Job search
Job security
Job seeker
Organise job search workshops
Organises job search workshops
Organising job search workshops
PR
Plan job search workshops
Proportional band width
Proportional compasses
Proportional distributor
Proportional divider
Proportional dividers
Proportional divisor
Proportional electoral system
Proportional mode band
Proportional representation
Proportional spaced font
Proportional spaced fount
Proportional-mode band-width
Proportionally spaced font
Proportionally-spaced font
Quality of life at work
Risk to employment
Safeguarding jobs
Search for a job
Search for employment
System of proportional representation
Threat to jobs

Vertaling van "proportion jobs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
proportional spaced font [ proportional spaced fount | proportionally spaced font | proportionally-spaced font ]

police de caractères à espacement proportionnel [ fonte de caractères à espacement proportionnel ]


job application [ application for employment | job applicant | job seeker | search for a job | search for employment | Job search(STW) ]

demande d'emploi [ candidature à un emploi | demandeur d'emploi | recherche d'emploi ]


proportional distributor | proportional divider | proportional divisor

partiteur proportionnel


fixed proportional distributor | fixed proportional divider | fixed proportional divisor

partiteur proportionnel à rapport de répartition constant


proportional electoral system | proportional representation | system of proportional representation | PR [Abbr.]

représentation proportionnelle | scrutin de type proportionnel | scrutin proportionnel


humanisation of work [ humanization of work | improvement of working conditions | job diversification | job enrichment | job expansion | job rotation | quality of life at work ]

humanisation du travail [ amélioration des conditions de travail | diversification des tâches | élargissement des tâches | enrichissement des tâches | qualité de vie au travail | rotation des postes ]


job security [ employment protection | employment security | guaranteed employment | job protection | risk to employment | safeguarding jobs | threat to jobs ]

sécurité de l'emploi [ emploi menacé | emploi précaire | garantie d'emploi | précarité de l'emploi | protection de l'emploi ]


organising job search workshops | plan job search workshops | organise job search workshops | organises job search workshops

organiser des ateliers de recherche d'emploi


proportional divider [ proportional dividers | proportional compasses ]

compas de réduction


proportional band width [ proportional mode band | proportional-mode band-width ]

bande d'action proportionnelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In EU 25, between 2006 and 2020, the proportion of jobs requiring high levels of education attainment should rise from 25.1% to 31.3% of the total; jobs requiring medium qualifications would also increase slightly, from 48.3% to 50.1%.

Entre 2006 et 2020, la proportion d'emplois nécessitant un niveau d'instruction élevé dans l'UE 25 devrait passer de 25,1 % à 31,3 %; les emplois nécessitant des qualifications intermédiaires connaîtront également une légère hausse (de 48,3 % à 50,1 %).


As a consequence of the depressed growth of employment, the proportion of working-age population in jobs in the accession countries has declined steadily since the transition began while, in the EU15 the proportion has risen.

Du fait du tassement de la progression de l'emploi, la proportion de la population en âge de travailler occupant un emploi dans les futurs Etats membres n'a pas cessé de diminuer depuis le début de la transition alors que la proportion augmentait dans l'Union européenne des Quinze.


The proportion of women in IT jobs is to increase to 40 %, but the quality of the jobs should be monitored according to the guidelines of the European Employment Strategy.

La proportion de femmes dans les métiers des technologies de l'information devrait passer à 40%, mais il faudra contrôler la qualité des emplois en fonction des lignes directrices de la stratégie européenne pour l'emploi.


An economic slowdown implying that fewer job vacancies are available may reduce the propensity of moving between jobs and therefore have an negative impact on overall mobility rates - a lower proportion of employees (16,4%) had been with their employers for less then one year in 2002 than had been the case in 2000 (17,5%) - see annex Table 1.

Un ralentissement de l'activité économique qui se traduit par une réduction de l'offre d'emplois est de nature à diminuer la propension à passer d'un emploi à un autre et peut donc avoir un effet négatif sur les taux globaux de mobilité, et c'est ainsi qu'en 2002 une moindre proportion de travailleurs (16,4%) est restée liée moins d'un an au même employeur alors que ce pourcentage était de 17,5% en 2000. Voir le tableau 1 en annexe.


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[7] A Beveridge curve, or UV-curve, is a graphical representation of the relationship between unemployment and the job vacancy rate (the number of unfilled jobs expressed as a proportion of the labour force).

[7] Une courbe de Beveridge, ou courbe U/V, est une représentation graphique de la relation entre le taux de chômage (désigné par la lettre U pour unemployment) et le taux de vacances d’emploi (désigné par la lettre V, qui correspond au nombre de postes non pourvus exprimé en proportion du nombre de personnes actives).


9. Calls on the Commission and the Member States to map the application of the existing job evaluation and classification systems, which vary considerably; calls on the Commission to introduce guidelines for gender-neutral job evaluation and classification systems, including specific measures such as the proportional representation of women and men on evaluation committees, the development of gender-neutral job descriptions and of weighting grids, and the definition of clear criteria for assessing the value of work; calls on the Member States to introduce and use clear and gender-neutral job evaluation and classification systems based ...[+++]

9. prie la Commission et les États membres de cartographier l'application des systèmes actuels d'évaluation et de classification des emplois, qui présentent de profondes disparités; invite la Commission à élaborer des lignes directrices pour des systèmes d'évaluation et de classification des emplois n'excluant aucun des deux sexes et comprenant des exigences spécifiques, comme la représentation proportionnelle des hommes et des femmes dans les comités d'évaluation et la formulation de descriptions de fonctions et d'outils de pondération valables pour les hommes comme pour les femmes, ainsi qu'une définition de critères clairs pour l'éva ...[+++]


38. Calls on the Commission and the Member States to take into account the socio-economic obstacles encountered by women in specific circumstances such as in rural areas, in male-dominated sectors, in older age, and by women with disabilities; emphasises that women continue to experience greater job insecurity than men and that job insecurity has increased as a result of the crisis, and expresses concern over the number and proportion of women who suffer in-work poverty; takes the view that helping women return to the labour market requires multidimensional policy solutions incorporating lifelong learning and action to combat precariou ...[+++]

38. invite la Commission et les États membres à prendre en considération les obstacles socio-économiques rencontrés par les femmes dans des circonstances particulières comme les zones rurales, les secteurs majoritairement masculins et la vieillesse, ainsi que par les femmes handicapées; souligne que les femmes continuent à être confrontées à davantage de précarité que les hommes et que celle-ci a augmenté en conséquence de la crise, et fait part de sa préoccupation face au nombre et à la proportion de femmes qui souffrent de pauvreté au travail; estime que, pour favoriser la réinsertion des femmes dans le monde du travail, il convient ...[+++]


38. Calls on the Commission and the Member States to take into account the socio-economic obstacles encountered by women in specific circumstances such as in rural areas, in male-dominated sectors, in older age, and by women with disabilities; emphasises that women continue to experience greater job insecurity than men and that job insecurity has increased as a result of the crisis, and expresses concern over the number and proportion of women who suffer in-work poverty; takes the view that helping women return to the labour market requires multidimensional policy solutions incorporating lifelong learning and action to combat precariou ...[+++]

38. invite la Commission et les États membres à prendre en considération les obstacles socio-économiques rencontrés par les femmes dans des circonstances particulières comme les zones rurales, les secteurs majoritairement masculins et la vieillesse, ainsi que par les femmes handicapées; souligne que les femmes continuent à être confrontées à davantage de précarité que les hommes et que celle-ci a augmenté en conséquence de la crise, et fait part de sa préoccupation face au nombre et à la proportion de femmes qui souffrent de pauvreté au travail; estime que, pour favoriser la réinsertion des femmes dans le monde du travail, il convient ...[+++]


38. Calls on the Commission and the Member States to take into account the socio-economic obstacles encountered by women in specific circumstances such as in rural areas, in male-dominated sectors, in older age, and by women with disabilities; emphasises that women continue to experience greater job insecurity than men and that job insecurity has increased as a result of the crisis, and expresses concern over the number and proportion of women who suffer in-work poverty; takes the view that helping women return to the labour market requires multidimensional policy solutions incorporating lifelong learning and action to combat precariou ...[+++]

38. invite la Commission et les États membres à prendre en considération les obstacles socio-économiques rencontrés par les femmes dans des circonstances particulières comme les zones rurales, les secteurs majoritairement masculins et la vieillesse, ainsi que par les femmes handicapées; souligne que les femmes continuent à être confrontées à davantage de précarité que les hommes et que celle-ci a augmenté en conséquence de la crise, et fait part de sa préoccupation face au nombre et à la proportion de femmes qui souffrent de pauvreté au travail; estime que, pour favoriser la réinsertion des femmes dans le monde du travail, il convient ...[+++]


1. Considers that EU cohesion policy plays a crucial role in developing the job potential of a sustainable economy, as it helps eliminate regional differences and boost the economy, with the aim of achieving full employment; highlights the role to be played by the regional and local levels in promoting a sustainable economy, stresses that regions should use the European Structural Funds and the Cohesion Fund to take initiatives to create new, sustainable and lasting jobs; stresses the importance of Member States using the European Social Fund to invest in skills, employment, training and retraining activities with a view to creating mo ...[+++]

1. est d'avis que la politique de cohésion de l'Union européenne joue un rôle décisif pour ce qui est de développer le potentiel d'emplois d'une économie durable en contribuant à la réduction des différences régionales et à la relance de l'économie, dans le but d'atteindre le plein emploi; souligne le rôle des échelons régional et local dans la promotion d'une économie durable, souligne que les régions doivent faire appel aux Fonds structurels européens et au Fonds de cohésion pour prendre des initiatives visant à créer de nouveaux e ...[+++]


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