25. Is of the opinion that outsourcing the supply of SGIs normally imposes on the authority in question the obligation to assign the servic
e on the basis of a public service contract, following a public tender procedure; notes that the principle of awarding a public
service contract should allow the competent authority the opportunity to transfer a public
service contract in emergencies; calls on the Commission, together with the Member States and the Parliament, to clarify the relevant criteria in the procureme
...[+++]nt directives or in the form of a regulation; in this context, affirms that local authorities should be able to assign service tasks directly to inter-communal companies or similar forms of joint arrangements, or to companies that they own or control, provided that such bodies carry out the essential part of their activities for the controlling authority or authorities, and do not compete on external markets but constitute only a domestic organisational practice and an arrangement must be found which does not categorically exclude private participation from the outset; 25. estime que l'externalisation de la prestation d'un SIG impose normalement à l'autorité compétente concernée l'obliga
tion d'attribuer ce service sur la base d'un
contrat de service public faisant suite à un appel d'offres public; observe que le principe de l'octroi d'un contrat de service public devrait laisser à l'autorité compétente la possibilité de transférer un tel contrat lorsqu'il y a urgence; invite la Commission, conjointement avec les États membres et le Parlement, à clarifier les critères applicables dans les directives concernant la passation de marchés ou so
...[+++]us la forme d'un règlement; dans ce contexte, affirme que les autorités locales devraient être à même d'attribuer des missions de services directement à des entreprises intercommunales ou à des formes similaires de structures conjointes, ou à des entreprises qu'elles possèdent ou contrôlent, pour autant que ces entités effectuent l'essentiel de leurs activités pour l'autorité ou les autorités les contrôlant et n'entrent pas en concurrence sur les marchés extérieurs mais soient simplement une pratique organisationnelle interne et qu'il convient d'élaborer un cadre qui n'exclue pas catégoriquement a priori la participation d'acteurs privés;