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Average payment period
CPP accounting
Constant dollar accounting
Constant dollar historical cost accounting
Constant purchasing power accounting
Creditor days ratio
Current purchasing power accounting
Days cost of sales in payables
Days purchases in accounts payable
GPL accounting
General price-level accounting
Maintain purchasing cycle
Manage purchasing cycle
Money-purchase cost certificate
Number of days' purchases in average payables
On a purchase-cost basis
Oversee purchasing cycle
Price-level-adjusted accounti
Purchase cost
Purchasing cost
Purchasing cost of the coupons
Purchasing costs
Regulate purchasing cycle

Vertaling van "purchase cost " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




money-purchase cost certificate

certificat de coût pour régime à cotisation fixée d'avance


purchasing cost of the coupons

frais d'achat des permis








general price-level accounting [ GPL accounting | constant dollar accounting | constant dollar historical cost accounting | constant purchasing power accounting | CPP accounting | historical cost/constant purchasing power accounting | current purchasing power accounting | price-level-adjusted accounti ]

comptabilité indexée sur le niveau général des prix [ comptabilité au coût historique indexé | comptabilité au coût d'origine indexé | méthode du coût historique indexé | comptabilité indexée | comptabilité en coûts historiques indexés ]


number of days' purchases in average payables [ creditor days ratio | days purchases in accounts payable | days cost of sales in payables | average payment period ]

délai moyen de règlement des comptes fournisseurs [ délai moyen de règlement des fournisseurs | jours de crédit fournisseurs | période moyenne de paiement ]


oversee purchasing cycle | regulate purchasing cycle | maintain purchasing cycle | manage purchasing cycle

gérer un cycle d'achat
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The suggested shortcomings turn on whether at least 20 years' costs for operating expenses and Royal Canadian Air Force personnel, as well as contingency reserves, should have been built into the government's purchasing cost estimates.

Les lacunes soulevées portent à se demander si le gouvernement aurait dû inclure dans l'évaluation du coût d'achat les coûts liés aux opérations et au personnel de l'Aviation royale canadienne, et les réserves pour éventualités, pour une période d'au moins 20 ans.


The construction costs are increasing, the purchase cost of the aircraft is increasing, and the picture does not look anything like the one the government is painting.

Le coût de construction augmente, les coûts d'achat des appareils augmentent et cela ne ressemble en rien à ce que suggère le gouvernement.


...i) what is the estimated purchase cost, above the $9 billion acquisition price, for each engine, (ii) what is the estimated cost for sustainment over a 20-year period for each engine; (iii) which engine and manufacturer was used with regard to the government’s answer in parts (c)(i) and (c)(ii); (d) have any engines options or choices been presented to DND or the government for final approval; (e) if the government’s response to part (d) is yes, (i) how many options have been presented, (ii) when where the options presented, (iii) what are the engine options, (iv) what are the names of the companies who have proposed the engines, ( ...[+++]

...tie a) est non, pour chacun des 65 avions de combat F-35, (i) quel est le coût d’achat estimatif, en dessus du prix d’acquisition de neuf milliards de dollars, de chaque moteur, (ii) quel est le coût estimatif d’entretien de chaque moteur sur 20 ans; (iii) quel moteur et quel fabricant a-t-on utilisés relativement à la réponse du gouvernement aux parties c)(i) et c)(ii); d) a-t-on offert des options ou des choix de moteur au MDN ou au gouvernement pour approbation finale; e) si la réponse du gouvernement à la partie d) est oui, (i) combien d’options lui ont été offertes, (ii) quant l’ont-elles été, (iii) quels sont les options conc ...[+++]


relevant costs, including purchase costs of payments to account for vehicles, land, buildings, installations and rolling stock;

coûts pertinents, y compris coûts d'acquisition et acomptes sur véhicules, terrains, bâtiments, installations et matériel roulant;


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(d) relevant costs, including purchase costs of payments to account for vehicles, land, buildings, installations and rolling stock;

(d) coûts pertinents, y compris coûts d'acquisition et acomptes sur véhicules, terrains, bâtiments, installations et matériel roulant;


6. Reiterates the importance of enhancing interinstitutional cooperation in the field of building policy; calls on the other EU institutions likewise to develop medium- and long-term buildings strategies that include the objectives set out in this resolution; stresses the need to receive in good time the information necessary for decision-making under the procedure laid down in Article 179 of the Financial Regulation, which ‘should include needs assessments and cost benefit analyses for the various alternatives, outlining the options to rent or buy, as well as transparent information concerning the alternative financing possibilities, the long-term financial consequences, and compatibility with the MFF’ (Annex 2 to EP resolution of 17 Dec ...[+++]

6. rappelle l'importance d'améliorer la coopération interinstitutionnelle dans le domaine de la politique immobilière; invite les autres institutions à élaborer également une stratégie immobilière à moyen et à long terme englobant les objectifs présentés dans la présente résolution; souligne la nécessité de recevoir, en temps opportun, les informations nécessaires à une prise de décision dans le cadre de la procédure prévue à l'article 179 du règlement financier, lesquelles informations «devraient inclure une évaluation des besoins et des analyses du rapport coût-efficacité des différentes solutions, décrivant les options de location o ...[+++]


6. Reiterates the importance of enhancing interinstitutional cooperation in the field of building policy; calls on the other EU institutions likewise to develop medium- and long-term buildings strategies that include the objectives set out in this resolution; stresses the need to receive in good time the information necessary for decision-making under the procedure laid down in Article 179 of the Financial Regulation, which ‘should include needs assessments and cost benefit analyses for the various alternatives, outlining the options to rent or buy, as well as transparent information concerning the alternative financing possibilities, the long-term financial consequences, and compatibility with the MFF’ (Annex 2 to EP resolution of 17 Dec ...[+++]

6. rappelle l'importance d'améliorer la coopération interinstitutionnelle dans le domaine de la politique immobilière; invite les autres institutions à élaborer également une stratégie immobilière à moyen et à long terme englobant les objectifs présentés dans la présente résolution; souligne la nécessité de recevoir, en temps opportun, les informations nécessaires à une prise de décision dans le cadre de la procédure prévue à l'article 179 du règlement financier, lesquelles informations «devraient inclure une évaluation des besoins et des analyses du rapport coût-efficacité des différentes solutions, décrivant les options de location o ...[+++]


6. Reiterates the importance of enhancing interinstitutional cooperation in the field of building policy; calls on the other EU institutions likewise to develop medium- and long-term buildings strategies that include the objectives set out in this resolution; stresses the need to receive in good time the information necessary for decision-making under the procedure laid down in Article 179 of the Financial Regulation, which ‘should include needs assessments and cost benefit analyses for the various alternatives, outlining the options to rent or buy, as well as transparent information concerning the alternative financing possibilities, the long-term financial consequences, and compatibility with the MFF’ (Annex 2 to EP resolution of 17 Dec ...[+++]

6. rappelle l'importance d'améliorer la coopération interinstitutionnelle dans le domaine de la politique immobilière; invite les autres institutions à élaborer également une stratégie immobilière à moyen et à long terme englobant les objectifs présentés dans la présente résolution; souligne la nécessité de recevoir, en temps opportun, les informations nécessaires à une prise de décision dans le cadre de la procédure prévue à l'article 179 du règlement financier, lesquelles informations "devraient inclure une évaluation des besoins et des analyses du rapport coût-efficacité des différentes solutions, décrivant les options de location o ...[+++]


To the extent that the production cost, and hence the purchase cost for the Americans, is set at $355, and according to the Speech from the Throne and the numerous statements by the Minister of Finance on the need to boost the productivity of Canadian companies, then the $355 price will decrease.

Dans la mesure où le coût de production, donc d'achat par les Américains, est fixé à 355 $, et suivant le discours du Trône et les nombreuses interventions du ministre des Finances sur la nécessité d'augmenter la productivité des entreprises canadiennes, dès lors le montant — 355 $ — diminuera.


In line with the continued investment and spending by our industry, a national strategy should immediately provide research and development support equal to industry commitments of $130 million per year; provide support for technology demonstration activities equal to industry commitments of $50 million per year over the next 10 years; invest $60 million per year for the purchase of hydrogen and fuel cell products that can replace products utilized in incumbent technologies in the government sector; invest $30 million a year to support not-for-profit organizations, such as utilities, hospitals, school boards and others, with the incremental p ...[+++]

Dans la foulée des dépenses et des investissements incessants de notre industrie, cette stratégie nationale devrait fournir un soutien immédiat à la recherche et au développement équivalent à l'engagement annuel de 130 millions de dollars de l'industrie; offrir un appui aux activités de démonstration des technologies équivalant à l'engagement annuel de 50 millions de dollars de l'industrie; investir 60 millions de dollars par année pour l'achat de produits à base d'hydrogène et de piles à combustible pouvant remplacer les produits fondés sur les technologies traditionnelles dans le secteur gouvernemental; investir 30 millions de dollars par année pour aider les organismes sans but lucratif, comme les services publics, les hôpitaux et les ...[+++]


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