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CSIF
Canada Strategic Infrastructure Fund
FERI
Funding of rail projects
IFA
Infrastructure Fund Act
Methods of financing rail projects
PRIME
Platform for European Rail Infrastructure Managers
Project to fund and expand the rail infrastructure
Quebec-Ontario Rail Infrastructure Planning Group
RIF
Rail Infrastructure Directorate
Rail Infrastructure Fund
Rail infrastructure
Rail project financing
Railroad project financing
Railway infrastructure
Strategic Infrastructure Foundation
Transport Infrastructure Fund

Vertaling van "rail infrastructure fund " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Rail Infrastructure Fund [ RIF ]

fonds d'infrastructure ferroviaire [ FIF ]


High Level Platform of Rail Infrastructure Managers in Europe | Platform for European Rail Infrastructure Managers | PRIME [Abbr.]

plateforme de haut niveau pour les gestionnaires européens d’infrastructure ferroviaire | PRIME [Abbr.]


rail infrastructure | railway infrastructure

infrastructure ferroviaire


project to fund and expand the rail infrastructure [ FERI ]

projet de financement et aménagement de l'infrastructure ferroviaire | projet FAIF [ FAIF ]


Federal Act of 6 October 2006 on the Infrastructure Fund for Urban Transport, the Motorway Network and Main Roads in Mountain and Peripheral Regions | Infrastructure Fund Act [ IFA ]

Loi fédérale du 6 octobre 2006 sur le fonds d'infrastructure pour le trafic d'agglomération, le réseau des routes nationales de même que pour les routes principales dans les régions de montagne et les régions périphériques | Loi sur le fonds d'infrastructure [ LFInfr ]


Canada Strategic Infrastructure Fund [ CSIF | Strategic Infrastructure Foundation ]

Fonds canadien sur l'infrastructure stratégique [ FCIS | Fondation pour l'infrastructure stratégique ]


Transport Infrastructure Fund

Fonds des infrastructures de transport


Quebec-Ontario Rail Infrastructure Planning Group

Groupe de planification des infrastructures ferroviaires Québec-Ontario


Rail Infrastructure Directorate

Direction d'infrastructure ferroviaire


methods of financing rail projects | railroad project financing | funding of rail projects | rail project financing

financement de projets ferroviaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, more than 50% of the transport sector funds are financing projects aimed at the rehabilitation and upgrading of existing rail infrastructure to EU standards, thus demonstrating the priority given to the development of environmental-friendly transport.

Cependant, plus de 40 % des fonds financent des projets destinés à la rénovation et l'amélioration des infrastructures ferroviaires existantes afin de les aligner sur les normes de l'UE, ce qui démontre la priorité accordée au développement de moyens de transport respectueux de l'environnement.


solid, sufficient, transparent and predictable long-term funding, with simplified rules and procedures for access to EU funding, so as to improve national and cross-border rail infrastructure quality and capacity, prioritising the maintenance and upgrading of existing infrastructure, and enabling the provision of reliable, safe, accessible and sustainable services by rail freight and passenger operators,

un financement à long terme sûr, suffisant, transparent et prévisible ainsi que des règles et procédures simplifiées d'accès aux fonds de l'Union pour améliorer la qualité et la capacité de l'infrastructure ferroviaire nationale et transfrontalière en donnant la priorité à la mise à niveau et à la maintenance des infrastructures existantes et pour permettre la fourniture de services fiables, sûrs, accessibles et durables par les opérateurs ferroviaires de passagers et de marchandises,


solid, sufficient, transparent and predictable long-term funding, with simplified rules and procedures for access to EU funding, so as to improve national and cross-border rail infrastructure quality and capacity, prioritising the maintenance and upgrading of existing infrastructure, and enabling the provision of reliable, safe, accessible and sustainable services by rail freight and passenger operators,

un financement à long terme sûr, suffisant, transparent et prévisible ainsi que des règles et procédures simplifiées d'accès aux fonds de l'Union pour améliorer la qualité et la capacité de l'infrastructure ferroviaire nationale et transfrontalière en donnant la priorité à la mise à niveau et à la maintenance des infrastructures existantes et pour permettre la fourniture de services fiables, sûrs, accessibles et durables par les opérateurs ferroviaires de passagers et de marchandises,


– solid, sufficient, transparent and predictable long-term funding, with simplified rules and procedures for access to EU funding, so as to improve national and cross-border rail infrastructure quality and capacity, prioritising the maintenance and upgrading of existing infrastructure, and enabling the provision of reliable, safe, accessible and sustainable services by rail freight and passenger operators,

– un financement à long terme sûr, suffisant, transparent et prévisible ainsi que des règles et procédures simplifiées d'accès aux fonds de l'Union pour améliorer la qualité et la capacité de l'infrastructure ferroviaire nationale et transfrontalière en donnant la priorité à la mise à niveau et à la maintenance des infrastructures existantes et pour permettre la fourniture de services fiables, sûrs, accessibles et durables par les opérateurs ferroviaires de passagers et de marchandises,


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The Cohesion Fund made a substantial financial contribution to Spanish transport infrastructure projects, principally road and rail, in line with the objectives of the "Plan Director de Infraestructuras 1993-2007" and the Community's guidelines for the development of the trans-European transport network (see 2.2.2. above).

Le Fonds de cohésion a apporté une contribution financière considérable aux projets d'infrastructures de transport espagnols, essentiellement routiers et ferroviaires, conformément au "Plan Director de Infraestructuras 1993-2007" et aux lignes directrices pour le développement du réseau de transport transeuropéen (voir le paragraphe 2.2.2. ci-dessus).


4. Calls for significantly improved access to finance in innovation and infrastructures, notably for green technologies, the Trans-European Networks (TEN) with focus on existing rail infrastructure, linkage of operational with infrastructure investments, and other projects with proven European added value financed by the Cohesion and Structural Funds; calls for the various sources of European funding to be used efficiently and by ...[+++]

4. plaide en faveur d'une nette amélioration de l'accès aux moyens de financement dans les domaines de l'innovation et des infrastructures, en particulier pour les technologies vertes, les réseaux transeuropéens (RTE), en insistant sur les infrastructures ferroviaires existantes, le lien entre investissements opérationnels et investissements infrastructurels, et d'autres projets apportant une réelle valeur ajoutée européenne, financés par les Fonds structurels et de cohésion; souhaite que les diverses sources de financement européen soient utilisées de manière efficace et complémentaire, en envisageant le recours à des instruments de fi ...[+++]


Noise-differentiated infrastructure charges should complement other measures to reduce noise produced by rail traffic, such as the adoption of technical specifications for interoperability (TSI) setting maximum levels of noise produced by railway vehicles, noise mapping and action plans to reduce noise exposure under Directive 2002/49/EC of the European Parliament and of the Council of 25 June 2002 relating to the assessment and management of environmental noise as well as Union and national public ...[+++]

Les redevances d'infrastructure différenciées en fonction du bruit devraient venir en complément d'autres mesures visant à réduire le bruit généré par le trafic ferroviaire, telles que l'adoption de spécifications techniques d'interopérabilité (STI) établissant des limites maximales de bruit généré par les véhicules ferroviaires, une cartographie du bruit et des programmes d'action pour la réduction des nuisances sonores en vertu de la directive 2002/49/CE du Parlement européen et du Conseil du 25 juin 2002 relative à l'évaluation et ...[+++]


Without prejudice to the possible long-term aim of user cover of infrastructure costs for all modes of transport on the basis of fair, non-discriminatory competition between the various modes, where rail transport is able to compete with other modes of transport, within the charging framework of Articles 31 and 32, a Member State may require the infrastructure manager to balance his accounts without State funding.

Sans préjudice d'un objectif éventuel, à long terme, de couverture par l'utilisateur des coûts d'infrastructure pour tous les modes de transport sur la base d'une concurrence intermodale équitable et non discriminatoire, lorsque le transport ferroviaire est en mesure de concurrencer d'autres modes, un État membre peut, à l'intérieur du cadre de tarification défini aux articles 31 et 32, exiger du gestionnaire de l'infrastructure qu'il équilibre ses comptes sans apport financier de l'État.


With regard to the great Fund for financing transport, of course I fully agree with Mr Izquierdo Collado that we need greater European funds in order to provide the support and promotion for the creation of infrastructures, in particular rail infrastructures, and for curing bottle necks in order to improve the use of European infrastructures.

Quant au grand fonds d'investissement pour le transport, je rejoins entièrement M. Izquierdo Collado lorsqu'il plaide pour des fonds européens plus ambitieux afin de soutenir et d'encourager la création d'infrastructures, ferroviaires notamment, et afin de résorber les goulets d'étranglement pour améliorer l'utilisation des infrastructures européennes.


Without prejudice to the possible long-term aim of user cover of infrastructure costs for all modes of transport on the basis of fair, non-discriminatory competition between the various modes, where rail transport is able to compete with other modes of transport, within the charging framework of Articles 7 and 8, a Member State may require the infrastructure manager to balance his accounts without State funding.

Sans préjudice d'un objectif éventuel, à long terme, de couverture par l'utilisateur des coûts d'infrastructure pour tous les modes de transport sur la base d'une concurrence intermodale équitable et non discriminatoire, lorsque le transport ferroviaire est en mesure de concurrencer d'autres modes, un État membre peut exiger, à l'intérieur du cadre de tarification défini aux articles 7 et 8, du gestionnaire de l'infrastructure qu'il équilibre ses comptes sans apport financier de l'État.


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