Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Constant dollar GDP
GDP at constant prices
GDP in constant dollars
GDP in real terms
GDP in volume
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product in constant dollars
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in volume
Pace of decline in real GDP
Real GDP
Real GDP growth
Real domestic product
Real gross domestic product
Real gross domestic product growth

Traduction de «real gdp could » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


real gross domestic product | real domestic product | gross domestic product in constant dollars | GDP in constant dollars | gross domestic product at constant prices | GDP at constant prices | real GDP

produit intérieur brut en dollars constants


constant dollar GDP [ real GDP ]

PIB en dollars constants [ PIB réel ]


real GDP | real gross domestic product

produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


real gross domestic product growth [ real GDP growth ]

croissance du produit intérieur brut réel [ croissance du PIB réel ]


real gross domestic product [ real GDP ]

produit intérieur brut réel [ PIB réel ]


pace of decline in real GDP

rythme de fléchissement du PIB réel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
With inflation of the order of 2,5 %, real GDP could be expected to grow by 4 %.

Avec une inflation de l'ordre de 2,5 %, on pourrait s'attendre à une croissance du PIB réel de 4 %.


M. whereas the ongoing political and economic crisis will, according to estimates by the World Bank, result in a 3 % decline in real GDP, driven by a fall in both consumption and fixed investment and inflation; whereas this crisis is severely affecting the most vulnerable parts of Ukrainian society; whereas the recent decisions by the new government on energy, public employment and social security will further aggravate the situation and could lead to an additional financial burden on citizens, representing about 10 % of the average ...[+++]

M. considérant que la crise politique et économique actuelle entraînera, selon des estimations de la Banque mondiale, une diminution de 3 % du PIB réel, provoquée par une baisse de la consommation et de l'investissement fixe ainsi que par l'inflation; considérant que cette crise frappe lourdement les pans les plus vulnérables de la société ukrainienne; considérant que les décisions prises récemment par le nouveau gouvernement en matière d'énergie, d'emploi public et de sécurité sociale, aggraveront davantage la situation et pourraient faire peser, sur les citoyens, une charge financière équivalente à environ 10 % du revenu moyen;


So if the real GDP growth in Canada were 2.5% per year, on average, you could set a 4.5% nominal GDP target and still hit the same long-term inflation trend.

Si le taux el de croissance du PIB au Canada était de 2,5 p. 100 par année, en moyenne, vous pourriez vous donner un objectif nominal de 4,5 p. 100 tout en maintenant le même taux d'inflation à long terme.


23. Invites the Commission and the Member States to exploit all margins of flexibility existing within the preventive arm of the Stability and Growth Pact (SGP) to balance productive and sustainable public investment needs with fiscal discipline objectives; considers that this could be done, for example, by excluding the aggregate volumes of national co-financing under the European Structural and Investment Funds from the limits imposed by the Stability and Growth Pact, by basing calculations for the purposes of the Pact on a Member State’s net cash requirements, as opposed to gross requirements, that is to say, net of the taxes p ...[+++]

23. invite la Commission et les États membres à exploiter toutes les marges de flexibilité disponibles dans le volet préventif du pacte de stabilité et de croissance (PSC) afin d'équilibrer les nécessités d'investissements publics productifs et durables avec les objectifs de discipline fiscale; estime que cela pourrait être réalisé, notamment en excluant des limitations du pacte de stabilité et de croissance les niveaux totaux du cofinancement national par les fonds structurels et d'investissement européens, en tenant compte, dans les calculs relatifs au pacte, du besoin d'autofinancement net et non brut de l'État, c'est-à-dire du besoin d'autofinancement net des impôts pesant sur les dépenses effective ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. Invites the Commission and the Member States to exploit all margins of flexibility existing within the preventive arm of the Stability and Growth Pact (SGP) to balance productive and sustainable public investment needs with fiscal discipline objectives; considers that this could be done, for example, by excluding the aggregate volumes of national co-financing under the European Structural and Investment Funds from the limits imposed by the Stability and Growth Pact, by basing calculations for the purposes of the Pact on a Member State’s net cash requirements, as opposed to gross requirements, that is to say, net of the taxes p ...[+++]

23. invite la Commission et les États membres à exploiter toutes les marges de flexibilité disponibles dans le volet préventif du pacte de stabilité et de croissance (PSC) afin d'équilibrer les nécessités d'investissements publics productifs et durables avec les objectifs de discipline fiscale; estime que cela pourrait être réalisé, notamment en excluant des limitations du pacte de stabilité et de croissance les niveaux totaux du cofinancement national par les fonds structurels et d'investissement européens, en tenant compte, dans les calculs relatifs au pacte, du besoin d'autofinancement net et non brut de l'État, c'est-à-dire du besoin d'autofinancement net des impôts pesant sur les dépenses effective ...[+++]


Over recent quarters real GDP growth in the U.S. has slowed, employment growth has remained weak and the unemployment rate has remained well above 9%. In PBO's view the balance of risks to the U.S. outlook are clearly to the downside, which could have an important impact on the Canadian economy.

Ces derniers trimestres, on observe un ralentissement de la croissance du PIB réel des États-Unis, une croissance léthargique de l'emploi et le maintien du taux de chômage bien au-dessus de 9 p. 100. Selon le DPB, la résultante des risques auxquels est assujettie la conjecture américaine est clairement négative, ce qui pourrait avoir un effet important sur l'économie canadienne.


Potentially low growth in real GDP for a few years could, at some time in the future, prove to be an additional destabilising factor for fiscal sustainability.

Une croissance faible du PIB réel pendant quelques années pourrait, à l’avenir, devenir un facteur déstabilisateur supplémentaire de la durabilité fiscale.


They have a per capita GDP 100 times lower than that of the developed countries. They have a real growth rate of almost zero, if we take account of population growth, the fall in the price of raw products by around 30% in 1998-1999, a life expectancy of no more than 51 years, an illiteracy rate of around 50%, and the list could go on endlessly.

Leur PIB par habitant est 100 fois inférieur à celui des pays développés ; leur croissance réelle est à peine supérieure à zéro, si l'on tient compte de la croissance de la population ; les cours des matières premières ont baissé d'environ 30 % en 1998-1999 ; l'espérance de vie ne dépasse guère 51 ans ; le niveau d'alphabétisation atteint à peine 50 % et cette liste est loin d'être exhaustive.


Senator Atkins: I have one final question: You quoted Hamid Karzai as saying that the national economy of Afghanistan is growing steadily and that over the past four years, the country has enjoyed a total real GDP growth of 85 per cent. Could you comment further on that?

Le sénateur Atkins : J'ai une dernière question : vous avez indiqué qu'Hamid Karzai a dit que l'économie nationale de l'Afghanistan connaît une croissance stable et qu'au cours des quatre dernières années, le pays a connu une véritable croissance totale du PIB de 85 p. 100. Pourriez-vous nous donner plus de précisions à ce sujet?


According to forecasts, real GDP growth should accelerate a little (1985 : 2.4%; 1986 : 2.5%; 1987 : 2.8%) but will probably not be on the scale that it should or could be in order to bring about an appreciable and sustained fall in unemployment in the Community.

D'apres les previsions, la croissance du PIB reel devrait s'accelerer quelque peu (1985 : 2,4%; 1986 : 2,5%; 1987 : 2,8%), mais sans prendre l'ampleur qu'elle devrait et pourrait avoir pour entrainer une baisse sensible et durable du chomage dans la Communaute.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'real gdp could' ->

Date index: 2024-08-08
w