Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Action Plan Learning in the Information Society
Alcoholic hallucinosis
Assessment of learning outcomes
Audio and Audiographic Learning
Certification of learning outcomes
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Commit large amounts of information to memory
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Informal education
Informal learning
Information technologies and basic learning
Jealousy
Learn large amounts of information
Memorise large amounts of information
Non-structured learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Remember large amounts of information
Spontaneous learning
Take advantage of a learning opportunity
Transferability of learning outcomes
Unstructured learning
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Traduction de «recognise informal learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


take advantage of a learning opportunity | use different learning opportunities in veterinary sciences | obtain new information and knowledge on veterinary science | take advantage of learning opportunities in veterinary science

profiter des possibilités d’apprentissage en sciences vétérinaires


informal education | informal learning | spontaneous learning

apprentissage informel | éducation informelle


informal learning [ unstructured learning | non-structured learning ]

apprentissage informel [ apprentissage non structuré ]


Information technologies and basic learning: reading writing, science and mathematics [ Information technologies and basic learning ]

Technologies de l'information et apprentissages de base : lecture, écriture, sciences et mathématiques [ Technologies de l'information et apprentissages de base ]


Audio and Audiographic Learning [ Audio and Audiographic Learning: The Cornerstone of the Information Highway ]

Apprendre par l'audio et l'audiographie [ Apprendre par l'audio et l'audiographie: La pierre angulaire de l'inforoute ]


commit large amounts of information to memory | remember large amounts of information | learn large amounts of information | memorise large amounts of information

mémoriser de grandes quantités d’informations


Action Plan Learning in the Information Society

plan d'action Apprendre dans la société de l'information


Task Force on Multimedia Educational Software (Lifelong learning in the Information Society)

Task Force Logiciels éducatifs multimedia
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Recognising the value of non-formal and informal learning in the field of youth helps to achieve the objectives of the Lisbon Strategy and the European area of lifelong learning.

La reconnaissance de la valeur de l'éducation et de la formation non formelles et informelles dans le domaine de la jeunesse contribue à la réalisation des objectifs de la stratégie de Lisbonne et de l' espace européen de l'éducation et de la formation tout au long de la vie.


Acknowledge the role which non-formal and informal learning can play in language learning, by exploring ways of recognising and validating language competences acquired in this way, in line with the 2012 Council Recommendation on the validation of non-formal and informal learning

prendre la mesure du rôle que peut jouer l’apprentissage non formel et informel dans l’apprentissage des langues, en explorant les moyens de reconnaître et de valider les compétences linguistiques acquises par ces modes d’apprentissage, conformément à la recommandation du Conseil de 2012 relative à la validation de l’apprentissage non formel et informel


Acknowledge the role which non-formal and informal learning can play in language learning, by exploring ways of recognising and validating language competences acquired in this way, in line with the 2012 Council Recommendation on the validation of non-formal and informal learning (10).

prendre la mesure du rôle que peut jouer l’apprentissage non formel et informel dans l’apprentissage des langues, en explorant les moyens de reconnaître et de valider les compétences linguistiques acquises par ces modes d’apprentissage, conformément à la recommandation du Conseil de 2012 relative à la validation de l’apprentissage non formel et informel (10);


Employer organisations, individual employers, trade unions, chambers of industry, commerce and skilled crafts, national entities involved in the process of recognising professional qualifications and in assessing and certifying learning outcomes, employment services, youth organisations youth workers, education and training providers, as well as civil society organisations are all key stakeholders with an important role to play in facilitating opportunities for non-formal and informal ...[+++]

Les organisations patronales, les employeurs, les syndicats, les chambres de l'industrie, du commerce et de l'artisanat, les organismes nationaux intervenant dans la procédure de reconnaissance des qualifications professionnelles et dans l'évaluation et la certification des résultats d'apprentissage, les agences pour l'emploi, les organisations et les animateurs de jeunesse, les prestataires de services d'enseignement et de formation, ainsi que les organisations de la société civile, sont autant d'intervenants de premier plan ayant un rôle important à jouer pour ce qui est de faciliter l'accès aux possibilités d'apprentissage non ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Employer organisations, individual employers, trade unions, chambers of industry, commerce and skilled crafts, national entities involved in the process of recognising professional qualifications and in assessing and certifying learning outcomes, employment services, youth organisations youth workers, education and training providers, as well as civil society organisations are all key stakeholders with an important role to play in facilitating opportunities for non-formal and informal ...[+++]

Les organisations patronales, les employeurs, les syndicats, les chambres de l'industrie, du commerce et de l'artisanat, les organismes nationaux intervenant dans la procédure de reconnaissance des qualifications professionnelles et dans l'évaluation et la certification des résultats d'apprentissage, les agences pour l'emploi, les organisations et les animateurs de jeunesse, les prestataires de services d'enseignement et de formation, ainsi que les organisations de la société civile, sont autant d'intervenants de premier plan ayant un rôle important à jouer pour ce qui est de faciliter l'accès aux possibilités d'apprentissage non ...[+++]


The Council conclusions of 28 May 2004 on common European principles for the identification and validation of non-formal and informal learning , as established in response to the November 2002 Copenhagen Declaration, called for the development and dissemination of European instruments to recognise non-formal and informal learning.

Dans ses conclusions du 28 mai 2004 sur des principes européens communs pour l'identification et la validation de l'éducation et de la formation non formelles et informelles , établis pour donner suite à la déclaration de Copenhague de novembre 2002, le Conseil a recommandé la mise au point et la diffusion d'instruments européens visant à reconnaître l'éducation et la formation non formelles et informelles.


The Council conclusions of 28 May 2004 on common European principles for the identification and validation of non-formal and informal learning (6), as established in response to the November 2002 Copenhagen Declaration, called for the development and dissemination of European instruments to recognise non-formal and informal learning.

Dans ses conclusions du 28 mai 2004 sur des principes européens communs pour l'identification et la validation de l'éducation et de la formation non formelles et informelles (6), établis pour donner suite à la déclaration de Copenhague de novembre 2002, le Conseil a recommandé la mise au point et la diffusion d'instruments européens visant à reconnaître l'éducation et la formation non formelles et informelles.


This means valuing formal diplomas and certificates, as well as non-formal and informal learning, so that all forms of learning can be recognised.

Cela signifie mettre en valeur les diplômes et les certificats formels, ainsi que l'apprentissage non formel et informel afin que toutes les formes d'apprentissage puissent être reconnues.


* Valuing and rewarding learning, especially non-formal and informal learning in all sectors, thereby recognising its intrinsic worth.

* valoriser et récompenser l'apprentissage, en particulier l'apprentissage non formel et informel dans tous les secteurs, afin d'en reconnaître la valeur intrinsèque.


* Recognising information, guidance and counselling services as a key interface between learning needs and the learning on offer.

* reconnaître les services d'information et d'orientation comme une interface essentielle entre l'offre et la demande d'éducation et de formation.


w