Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arithmetical disorder
Check for wood rot
Developmental acalculia
Generic competencies
Generic skills
Gerstmann's syndrome
Identify indicators of gifted student
Identify poisons
Motor skill
OPO 3
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Poison and toxin recognising
Poisons and toxins identifying
Recognise indicators of gifted student
Recognise poisons and toxins
Recognise signs of wood rot
Recognised auditing organisation
Recognised auditor
Recognising indicators of gifted student
Recognising indicators of gifted students
Recognising signs of wood rot
Recognition of signs of wood rot
Self-management skills
Sensorimotor skill
Skill
Soft skills

Vertaling van "recognising skills " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
recognised auditing organisation | recognised auditor

organe de révision reconnu


identify indicators of gifted student | recognising indicators of gifted students | recognise indicators of gifted student | recognising indicators of gifted student

reconnaître les indicateurs d'un élève à haut potentiel


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


poisons and toxins identifying | recognise poisons and toxins | identify poisons | poison and toxin recognising

reconnaître des poisons


recognising signs of wood rot | recognition of signs of wood rot | check for wood rot | recognise signs of wood rot

reconnaître les signes de pourriture du bois


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either way round) by a few months to two years. An inflammatory encephalitic process ha ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


sensorimotor skill | motor skill | skill

habilité sensomotrice


Ordinance of 13 November 1985 on Tax Relief on Contributions to Recognised Pension Schemes [ OPO 3 ]

Ordonnance du 13 novembre 1985 sur les déductions admises fiscalement pour les cotisations versées à des formes reconnues de prévoyance [ OPP 3 ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is becoming more and more important to develop effective and flexible ways of recognising skills acquired outside formal education and training systems.

Il devient de plus en plus important de développer des moyens efficaces et souples de reconnaître les compétences acquises en dehors des systèmes formels d'éducation et de formation.


Effective ways must be found for recognising skills acquired through formal and non-formal learning methods.

Il s'agit de trouver des moyens efficaces de reconnaître les compétences acquises via les méthodes d'éducation formelles et non formelles.


The goal should be to better assess labour market needs and make progress on recognising skills and qualifications to promote more legal mobility, including those of the forcibly displaced.

L’objectif devrait être de mieux évaluer les besoins du marché du travail et d’améliorer la reconnaissance des compétences et des qualifications pour favoriser une plus grande mobilité légale, y compris en ce qui concerne les personnes déplacées de force.


These include an improved online tool for creating CVs and skills profiles, free self-assessment tools to help you evaluate your skills, tailored information on learning opportunities across Europe, and information and support to help you get your qualifications recognised as well as labour market intelligence about what skills are most in demand and where.

Il proposera un outil en ligne amélioré d’établissement de CV et de profilage des compétences, des outils gratuits d’autoévaluation des compétences, des informations ciblées sur les possibilités d’apprentissage dans toute l’Europe, des informations et une assistance destinées à aider les individus à faire reconnaître leurs qualifications ainsi qu’une veille stratégique sur les besoins en compétences du marché du travail.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
31. Recommends boosting creativity, innovation and entrepreneurship at all levels of education including vocational training, and recognising skills obtained through any form of learning, including non-formal and informal learning; also recommends encouraging projects that sustain the transmission of knowledge and skills from generation to generation;

31. recommande d'encourager la créativité, l'innovation et l'entreprenariat à tous les niveaux d'enseignement, notamment la formation professionnelle, et de reconnaître les compétences acquises au terme de toutes les formes d'apprentissage quelles qu'elles soient, y compris non formelle et informelle; recommande également d'encourager les projets favorisant la transmission des connaissances et des compétences de génération en génération;


36. Emphasises the importance of recognising skills obtained through any form of learning, including, non-formal and informal learning, and their role in developing important skills and competences that will guarantee people access to and their adaptability to the needs of the labour market, and calls for skills and competences acquired in this manner to be included in the Mobility Scoreboard;

36. souligne qu'il importe de reconnaître les qualifications obtenues par toute forme d'apprentissage, y compris l'apprentissage non formel et informel ainsi que le rôle qu'ils jouent dans le développement d'aptitudes et de compétences importantes assurant l'accès au marché du travail et l'adaptabilité aux besoins de ce marché, et demande que les aptitudes et compétences acquises par ce biais soient incluses dans le tableau de bord de mobilité;


36. Emphasises the importance of recognising skills obtained through any form of learning, including, non-formal and informal learning, and their role in developing important skills and competences that will guarantee people access to and their adaptability to the needs of the labour market, and calls for skills and competences acquired in this manner to be included in the Mobility Scoreboard;

36. souligne qu'il importe de reconnaître les qualifications obtenues par toute forme d'apprentissage, y compris l'apprentissage non formel et informel ainsi que le rôle qu'ils jouent dans le développement d'aptitudes et de compétences importantes assurant l'accès au marché du travail et l'adaptabilité aux besoins de ce marché, et demande que les aptitudes et compétences acquises par ce biais soient incluses dans le tableau de bord de mobilité;


36. Emphasises the importance of recognising skills obtained through any form of learning, including, non-formal and informal learning, and their role in developing important skills and competences that will guarantee people access to and their adaptability to the needs of the labour market, and calls for skills and competences acquired in this manner to be included in the Mobility Scoreboard;

36. souligne qu'il importe de reconnaître les qualifications obtenues par toute forme d'apprentissage, y compris l'apprentissage non formel et informel ainsi que le rôle qu'ils jouent dans le développement d'aptitudes et de compétences importantes assurant l'accès au marché du travail et l'adaptabilité aux besoins de ce marché, et demande que les aptitudes et compétences acquises par ce biais soient incluses dans le tableau de bord de mobilité;


53. Stresses the importance of raising the level of lifelong learning and of developing training activities for all in order to enhance eco-innovativeness and entrepreneurship and ensure that the workforce can adjust its skills to the labour market needs of a more sustainable economy founded on competence-based training concepts; calls on the Member States, employers and employees to recognise skills management, training and lifelong learning for innovation as a shared responsibility, as acknowledged in the social partners' 2002 fram ...[+++]

53. souligne l'intérêt d'élever le niveau de l'apprentissage tout au long de la vie et de développer des actions de formation pour tous afin de renforcer encore la capacité d'éco-innover et l'esprit d'entreprise et de veiller à ce que la force de travail soit capable d'adapter son savoir-faire aux besoins du marché du travail dans une économie plus durable qui s'appuie sur des notions de formation en fonction des compétences; demande aux États membres, aux employeurs et aux travailleurs de reconnaître que gestion des compétences, formation et apprentissage tout au long de la vie relèvent de leur responsabilité partagée à l'égard de l'in ...[+++]


Firstly, there is the challenge of inadequate occupational mobility, showing up the need to adapt education and training systems more effectively to the labour market, to boost lifelong learning and skills acquisition (particularly skills in information and communication technologies - ICT), and to improve systems to recognise qualifications and competences.

Tout d'abord se pose le problème de la mobilité professionnelle insuffisante, qui souligne la nécessité de mieux adapter les systèmes d'éducation et de formation au marché du travail, de stimuler l'éducation et la formation tout au long de la vie et l'acquisition de compétences (en particulier dans le domaine des technologies de l'information et de la communication - les TIC) et d'améliorer les systèmes de reconnaissance des qualifications et des compétences.


w