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Agri-food products
Agri-foodstuffs
Agri-foodstuffs chain
Agriproduct processing
Agro-industry
Conduct kneading of food products
Diet food
Dietary food
Dietary product
Dietetic food
Execute blending of food product
FCPC
Food Production and Inspection Branch
Food Production and Marketing Branch
Food and Consumer Products Manufacturers of Canada
Food and Consumer Products of Canada
Food products
Foods for particular nutritional uses
Grocery Products Manufacturers of Canada
Handle vibratory feeder in food production
Health of Animals Branch
Knead food products
Operate kneading of food products
Operate mixing of food product
Operate mixing of food products
Operate vibratory feeder in food production
Parnuts
Perform blending of food product
Perform kneading of food products
Processed food
Processed food product
Rejected food product
Utilise vibratory feeder in food production
Work vibratory feeder in food production

Vertaling van "rejected food product " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


processed food product [ Food products(ECLAS) | processed food(UNBIS) ]

produit alimentaire complexe


dietary product [ dietary food | dietetic food | diet food | foods for particular nutritional uses | Parnuts ]

produit diététique [ aliment de régime | aliment diététique ]


knead food products | perform kneading of food products | conduct kneading of food products | operate kneading of food products

pétrir des denrées alimentaires


handle vibratory feeder in food production | work vibratory feeder in food production | operate vibratory feeder in food production | utilise vibratory feeder in food production

faire fonctionner une goulotte d’alimentation vibrante


execute blending of food product | perform blending of food product | operate mixing of food product | operate mixing of food products

mélanger des produits alimentaires


agri-foodstuffs [ agri-foodstuffs chain | Agri-food products(ECLAS) | Agro-industry(STW) | agriproduct processing(UNBIS) ]

agroalimentaire [ agro-alimentaire | circuit agroalimentaire ]


Directorate 2 - Agricultural structures, rural development, agri-monetary and agri-financial questions, plant health, organic products, food quality, GMOs, Codex Alimentarius, plant protection | Directorate 2 - Fisheries, Food and Health | Directorate 2 - Fisheries, Food chain and Veterinary questions | Directorate for agricultural structures, rural development, agri-monetary and agri-financial questions, plant health, organic products, food quality, GMOs, Code ...[+++]

Direction 2 - Pêche, alimentation et santé | Direction 2 - Pêche, questions de la chaîne alimentaire et vétérinaire | Direction 2 - Structures agricoles, développement rural, questions agromonétaires et agrofinancières, phytosanitaire, produits biologiques, qualité des aliments, OGM, codex alimentarius, protection des végétaux


Food and Consumer Products of Canada [ FCPC | Food and Consumer Products Manufacturers of Canada | Grocery Products Manufacturers of Canada ]

Produits alimentaires et de consommation du Canada [ PACC | Fabricants de produits alimentaires et de consommation du Canada | Fabricants canadiens de produits alimentaires ]


Food Production and Inspection Branch [ Health of Animals Branch | Food Production and Marketing Branch ]

Direction générale de la production et de l'inspection des aliments [ Direction générale de l'hygiène vétérinaire | Direction générale de la production et de la commercialisation des aliments ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Time and time again, whether we talk about blood, medical devices, food, genetically modified products, children's toys, breast implants or drugs, this government continues to reject its responsibility around absolute safety for Canadians.

Lorsque nous parlons de sang, d'instruments médicaux, d'aliments, de produits transgéniques, de jouets pour enfants, d'implants mammaires ou de médicaments, le gouvernement nie de façon répétée sa responsabilité d'assurer une sécurité absolue aux Canadiens.


The Committee on the Environment, Public Health and Food Safety calls on the Committee on Agriculture and Rural Development to reject the Commission proposal for a regulation on the production and making available on the market of plant reproductive material based, in particular, on the following reasons:

La commission de l'environnement, de la santé publique et de la sécurité alimentaire invite la commission de l'agriculture et du développement rural à rejeter la proposition de règlement de la Commission relatif à la production et à la mise à disposition sur le marché de matériel de reproduction des végétaux, notamment pour les raisons suivantes:


The proposal was initially aimed at allowing SMEs to derogate from the EU requirements for food producers to apply self-checks (HACCP) along their production processes, and it was unanimously rejected by the Council (26 against, one abstention).

La proposition visait initialement à permettre aux PME de déroger aux exigences de l’UE imposant aux producteurs de procéder à des autocontrôles (HACCP) tout au long de leur processus de production; elle a été rejetée à l’unanimité par le Conseil (26 voix contre, une abstention).


I fully agree that it is essential to uphold the precautionary principle. However, I would also like to point out that in 12 years only 86 applications have been submitted, 28 new food products have been licensed and 3 rejected.

Je suis tout à fait d’accord pour dire qu’il faut respecter le principe de précaution mais je signale toutefois qu’en 12 ans, 86 demandes seulement ont été introduites; 28 nouveaux aliments ont été brevetés et 3 demandes ont été refusées.


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It is for these reasons that I argue passionately against the proposal made by the Committee on the Environment, Public Health and Food Safety, which would impose this very requirement, and I also advocate rejection of the Commission’s proposed public information clause at this point, for if we have safe plant protection products we have no need for these bureaucratic procedures.

C’est pour ces raisons que je milite passionnément contre la proposition faite par la commission de l'environnement, de la santé publique et de la sécurité alimentaire, qui imposerait cette disposition, et je milite également pour le rejet de la clause d’information publique proposée par la Commission pour ce point, car si nous disposons de produits phytopharmaceutiques sûrs, nous n’avons pas besoin de ces procédures bureaucratiques.


It is for these reasons that I argue passionately against the proposal made by the Committee on the Environment, Public Health and Food Safety, which would impose this very requirement, and I also advocate rejection of the Commission’s proposed public information clause at this point, for if we have safe plant protection products we have no need for these bureaucratic procedures.

C’est pour ces raisons que je milite passionnément contre la proposition faite par la commission de l'environnement, de la santé publique et de la sécurité alimentaire, qui imposerait cette disposition, et je milite également pour le rejet de la clause d’information publique proposée par la Commission pour ce point, car si nous disposons de produits phytopharmaceutiques sûrs, nous n’avons pas besoin de ces procédures bureaucratiques.


Therefore, we recommend that Bill C-28 be rejected in its entirety; that the minister terminate the use of interim marketing authority and return to performing his legal duties under the Food and Drugs Act; that the Minister of Health acknowledge the inconsistency between the Government of Canada's so-called smart regulation initiatives and its stated objectives of bringing Canada's health protection regulations in line with trade and investment policy, and his statutory duty in the Food and Drugs Act, which is to protect Canadians ...[+++]

Par conséquent, nous recommandons que le projet de loi C-28 soit rejeté entièrement; que le ministre de la Santé mette fin aux autorisations de mise en marché provisoire et revienne à ses devoirs en vertu de la Loi sur les aliments et drogues; que le ministre de la Santé reconnaisse l'incompatibilité entre la réglementation intelligente visée par le gouvernement fédéral et qui affirme, dans ses objectifs, rendre le règlement de protection de la santé du Canada conforme aux politiques de commerce et d'investissement, et son devoir de protéger les Canadiens des dangers sanitaires et des fraudes, en vertu de la Loi sur les aliments et dro ...[+++]


Given the Council's decision to reject the "may-contain" label for GMOs to be used only and directly as food or feed or for processing, originally proposed by the Commission, there is no reason to keep this paragraph, as these GMOs will now be treated just like any other product falling under Art. 4, paragraphs 1 and 2.

Compte tenu de la décision du Conseil de rejeter l'utilisation du label "pouvant contenir", proposition initiale de la Commission pour les OGM utilisés seulement et directement comme denrées alimentaires ou aliments pour animaux ou encore comme produits destinés à être transformés, ce paragraphe n'a plus de raison d'être, puisque ces OGM seront dorénavant considérés comme n'importe quel produit couvert par l'article 4, paragraphes 1 et 2.


1.2. Verifications should be designed to check the effectiveness of the controls of the auditee rather than to reject individual animals, groups of animals, consignments of food establishments or individual lots of plants or plant products.

1.2. Les vérifications sont destinées à vérifier l'efficacité des contrôles de l'audité plutôt qu'à refuser des animaux, des groupes d'animaux, des envois d'établissements du secteur alimentaire ou des lots de végétaux ou de produits végétaux.


Does he realize that Canada may soon be one of the few countries where it is not mandatory to label genetically modified food and that our farm products may well be rejected just about everywhere, including in the United States?

Est-ce que le ministre réalise que le Canada risque d'être bientôt un des seuls pays où l'étiquetage des aliments génétiquement modifiés ne sera pas obligatoire, et que nos produits agricoles risquent d'être refusés presque partout, y compris aux États-Unis?


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