35. Considers the proposals to ’name and shame’ European
institutions which backtrack on simplification to be well-intentioned; believes, however, that a more constructive engagement in the pre-legis
lative process with relevant stakeholders and the institutions, together with adherence to the general commitments to simplification and the smart regulation agenda, would render such publicity unnecessary; suggests, nonetheless, that those Member States which engage the most in the ’gold-plating’ of directives should be named, alongside
...[+++] those which are the biggest offenders when it comes to late, imprecise or incomplete transposition of EU law; 35. considère que la proposition de pointer du doigt les institut
ions européennes ne respectant pas leurs engagements en matière de simplification part d'une bonne intention; estime cependant qu'un dialogue plus constructif avec les institutions et les parties prenantes concernées dans le cadre du processus prélégislatif, ainsi qu'une adhésion plus forte au principe de simplification et au programme pour une réglementation intelligente rendraient inutile toute publicité de ce genre; suggère néanmoins que les États membres qui s'adonnent le plus à la surréglementation des directives soient clairement dénoncés, de même que ceux qui ont p
...[+++]our habitude de transposer le droit de l'UE de manière tardive, imprécise ou incomplète;