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Assess harvesting impact on wildlife
Assessing harvesting impact on wildlife
Basic needs
Basic requirements
Capital requirements
Capturing wildlife
Crop requirements
Crop water requirements
Endangered species
Equipment for wildlife capture
Essential needs
Evaluate wildlife impact of harvesting
Evaluating impact of harvesting on wildlife
Fertilizer needs
Fertilizer requirement
Fertilizer requirements
Financial needs
Financial requirements
IWT
Illegal trade in wildlife
Illegal wildlife trade
Illicit trafficking in wildlife
Irrigation requirements
Manurial requirement
Manurial requirements
Protected species
Scope of wildlife projects
The Wildlife Act
Types of habitat projects
Types of wildlife
Types of wildlife projects
Water requirements
Wildlife
Wildlife conservation
Wildlife projects
Wildlife trafficking

Vertaling van "required for wildlife " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
illegal trade in wildlife | illegal wildlife trade | illicit trafficking in wildlife | wildlife trafficking | IWT [Abbr.]

trafic d'espèces sauvages


assessing harvesting impact on wildlife | evaluating impact of harvesting on wildlife | assess harvesting impact on wildlife | evaluate wildlife impact of harvesting

évaluer l’incidence de l’exploitation forestière sur la faune sauvage


capturing wildlife | types of wildlife | equipment for wildlife capture | wildlife

faune et flore sauvages


scope of wildlife projects | types of wildlife projects | types of habitat projects | wildlife projects

projets de conservation de la faune et la flore sauvages


protected species [ endangered species | Wildlife conservation(STW) ]

espèce protégée [ espèce en voie d'extinction | espèce menacée ]


The Wildlife Act, 1998 [ An Act respecting the Protection of Wildlife and Wild Species at Risk and making consequential amendments to other Acts | The Wildlife Act, 1997 | The Wildlife Act ]

Loi de 1998 sur la faune [ Loi concernant la protection de la faune et des espèces sauvages en péril et modifiant d'autres lois en conséquence | The Wildlife Act, 1997 | The Wildlife Act ]


crop requirements | crop water requirements | irrigation requirements | water requirements

besoins en eau | besoins en eau des cultures


fertilizer needs | fertilizer requirement | fertilizer requirements | manurial requirement | manurial requirements

besoins en engrais


basic needs [ basic requirements | essential needs ]

besoins fondamentaux [ besoins essentiels ]


financial requirements [ capital requirements | Financial needs(ECLAS) ]

besoin de financement [ besoin d'emprunt | besoin de capitaux | besoin en fonds de roulement | besoin net de financement | BFR ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
His Excellency the Governor General in Council, on the recommendation of the Minister of the Environment, being satisfied that the public lands described in the schedule hereto are required for wildlife research, conservation or interpretation, pursuant to subsection 4(1) of the Canada Wildlife Act, is pleased hereby to assign, for the purposes of subsection 4(2) of the said Act, the administration, management and control of the public lands described in the schedule hereto to the Minister of the Environment.

Sur avis conforme du ministre de l’Environnement et en vertu du paragraphe 4(1) de la Loi sur la faune du Canada, il plaît à Son Excellence le Gouverneur général en conseil, étant convaincu que les terres publiques décrites à l’annexe ci-après sont nécessaires pour les recherches et la diffusion de connaissances sur la faune ainsi que pour sa conservation, d’attribuer, aux fins du paragraphe 4(2) de ladite loi, l’administration, la gestion et la surveillance des terres publiques décrites à l’annexe ci-après au ministre de l’Environnement.


Whereas certain public lands under the administration of the Minister of National Defence are, in the opinion of the Minister of the Environment and the Minister of National Defence, required for wildlife research, conservation or interpretation;

Attendu que certaines terres domaniales gérées par le ministre de la Défense nationale sont, de l’avis du ministre de l’Environnement et du ministre de la Défense nationale, nécessaires aux activités de recherche, de conservation ou d’information concernant les espèces sauvages,


20. Underlines the fact that Directive 2008/99/EC on the protection of the environment through criminal law harmonises the definitions for wildlife crime related offences throughout the Union; points out, furthermore, that the directive requires the Member States to put in place effective, proportionate and dissuasive criminal sanctions, and therefore urges them to set appropriate levels of sanctions for wildlife crime offences without delay;

20. souligne que la directive 2008/99/CE relative à la protection de l'environnement par le droit pénal harmonise la définition des infractions criminelles liées aux espèces sauvages dans l'ensemble de l'Union européenne; relève par ailleurs que la directive exige des États membres qu'ils mettent en place des sanctions pénales effectives, proportionnées et dissuasives, et leur enjoint dès lors de fixer sans délai des niveaux de sanctions appropriés pour les infractions criminelles liées aux espèces sauvages;


D. whereas wildlife crime has become a serious threat to the security, political stability, economy, local livelihood, natural resources and cultural heritage of many countries; whereas the extent of the response required to effectively address these threats is often beyond the sole remit of environmental or wildlife law enforcement agencies, or of one country or region alone;

D. considérant que la criminalité liée aux espèces sauvages constitue désormais une grave menace pour la sécurité, la stabilité politique, l'économie, les moyens de subsistance locaux, les ressources naturelles et le patrimoine culturel de nombreux pays; considérant que l'ampleur de la réponse nécessaire pour lutter efficacement contre cette menace dépasse souvent les compétences exclusives des instances chargées de l'application de la législation en matière d'environnement et d'espèces sauvages, ou encore celles d'un seul pays ou région;


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F. whereas tackling wildlife crime requires a coordinated global response at the highest political level and between enforcement agencies at international and national level, as well as the effective use of tools to strengthen law enforcement and criminal justice systems;

F. considérant que la lutte contre la criminalité liée aux espèces sauvages exige une action coordonnée à l'échelle mondiale, menée par les plus hautes instances politiques et les organes chargés du contrôle de l'application de la législation au niveau national et international, ainsi que l'emploi efficace d'outils permettant de renforcer les systèmes de répression et de justice pénale;


20. Underlines the fact that Directive 2008/99 on the protection of the environment through criminal law harmonises the definitions for wildlife crime related offences throughout the Union; points out, furthermore, that the directive requires the Member States to put in place effective, proportionate and dissuasive criminal sanctions, and therefore urges them to set appropriate levels of sanctions for wildlife crime offences without delay;

20. souligne que la directive 2008/99/CE relative à la protection de l'environnement par le droit pénal harmonise la définition des infractions criminelles liées aux espèces sauvages dans l'ensemble de l'Union européenne; relève par ailleurs que la directive exige des États membres qu'ils mettent en place des sanctions pénales effectives, proportionnées et dissuasives, et leur enjoint dès lors de fixer sans délai des niveaux de sanctions appropriés pour les infractions criminelles liées aux espèces sauvages;


D. whereas wildlife crime has become a serious threat to the security, political stability, economy, local livelihood, natural resources and cultural heritage of many countries; whereas the extent of the response required to effectively address these threats is often beyond the sole remit of environmental or wildlife law enforcement agencies, or of one country or region alone;

D. considérant que la criminalité liée aux espèces sauvages constitue désormais une grave menace pour la sécurité, la stabilité politique, l'économie, les moyens de subsistance locaux, les ressources naturelles et le patrimoine culturel de nombreux pays; considérant que l'ampleur de la réponse nécessaire pour lutter efficacement contre cette menace dépasse souvent les compétences exclusives des instances chargées de l'application de la législation en matière d'environnement et d'espèces sauvages, ou encore celles d'un seul pays ou région;


Section 4(2) of the Canada Wildlife Act provides that the Environment Minister has certain powers related to the uses of public lands whose administration has been assigned to him or her under federal law because they are required for wildlife research, conservation or interpretation.

Le paragraphe 4(2) de la Loi sur les espèces sauvages du Canada prévoit que le ministre de l’Environnement dispose de certains pouvoirs à l’égard de l’utilisation des terres domaniales dont l’administration lui a été confiée en vertu d’une loi fédérale parce qu’elles sont nécessaires aux activités de recherche, de conservation ou d’information concernant des espèces sauvages.


Section 4(2) of the Canada Wildlife Act provides that the Environment Minister has certain powers related to the uses of public lands whose administration has been assigned to him or her under federal law because they are required for wildlife research, conservation or interpretation.

Le paragraphe 4(2) de la Loi sur les espèces sauvages du Canada prévoit que le ministre de l’Environnement dispose de certains pouvoirs à l’égard de l’utilisation des terres domaniales dont l’administration lui a été confiée en vertu d’une loi fédérale parce qu’elles sont nécessaires aux activités de recherche, de conservation ou d’information concernant des espèces sauvages.


In both protected areas and managed forests, governments must ensure the preservation of wildlife habitat, taking into account the size and connectivity requirements of wildlife habitat.

Que, dans les zones protégées et les forêts aménagées, les gouvernements veillent à la préservation de l’habitat des grands mammifères en tenant compte de leurs besoins de superficie minimale et de contiguïté de territoires.


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