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Action against monopolies
Action against restrictive practices
Control of restrictive practices
Cost containment
Costing
Costs
Obstacle to trade
Rental property - Capital cost allowance restrictions
Restriction on trade
Trade barrier
Trade restriction

Vertaling van "restrict costs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
trade restriction [ obstacle to trade | restriction on trade | trade barrier ]

restriction aux échanges [ barrière commerciale | entrave aux échanges | obstacle aux échanges ]


control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]

réglementation des ententes [ action contre les monopoles | lutte contre les ententes ]


Rental property - Capital cost allowance restrictions

Biens locatifs - Restrictions relatives à la déduction pour amortissement


Office Accommodation Requirements which Restrict the Competitive Process and Increase Costs

Exigences en matière de locaux à bureaux qui restreignent le processus d'appel d'offres et qui augmentent les coûts


Leasing property - Capital cost allowance restrictions, and its Special Release

Biens donnés en location à bail - Restrictions de la déduction pour amortissement, et le communiqué spécial






furnish advice to clients in terms of export restrictions | providing advice to clients in terms of export restrictions | provide advice to a client in terms of export restrictions | provide advice to clients in terms of export restrictions

conseiller des clients en matière de restrictions à l'exportation


A rare chromosomal anomaly syndrome with principle characteristics of intrauterine growth restriction, congenital cardiac anomalies (ventricular and atrial septal defects, patent ductus arteriosus) and craniofacial dysmorphism (hypertelorism, downsla

trisomie 15 en mosaïque


A rare chromosomal anomaly syndrome characterized by pre and postnatal growth restriction, developmental delay, variable degrees of intellectual disability, hand and foot anomalies (for example brachy/clinodactyly, talipes equinovarus, nail hypoplasi

monosomie distale 15q
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The aircraft operating industry considers the Directive as protection against the use of operating restrictions as a first resort, and as a guarantee of a reasonable timescale for their introduction of restrictions and of proper assessment of the costs and benefits of such restrictions.

Les opérateurs d'aéronefs considèrent la directive comme une protection contre l'utilisation des restrictions d'exploitation en premier recours et comme une garantie de calendrier raisonnable pour l'introduction de restrictions et une évaluation correcte des coûts et avantages de ces restrictions.


The type of market problems that potentially arise from concentration in the financial services sector include exclusive dealing; refusing to deal; coercive tied selling; market restriction; costed fund advantages; conflict of interest, namely between the bank financing a business customer and the bank as a competitor of that business customer; and misuse of personal and business information.

Parmi les problèmes pouvant résulter d'une trop forte concentration du secteur des services financiers, il y ceux que posent les accords d'exclusivité; le refus de traiter avec un client; les ventes liées effectuées sous pression; la limitation du marché; les avantages sur le plan du coût d'obtention des capitaux; les conflits d'intérêt, notamment dans le cas où une banque finance son client d'affaires et lui fait par ailleurs concurrence; et l'utilisation abusive de renseignements personnels ou commerciaux.


When we look at it from a Canadian Forces perspective, some people on imposed restrictions cost much less because they are going to be in quarters and that's the rule: you have to be in base quarters first, if they are available.

Dans les Forces canadiennes, ce genre de restrictions imposées peut coûter beaucoup moins, car la règle est de loger les conjoints dans des logements familiaux.


However, SEAC noted that the cost of the restriction amounts to a very small proportion of the total personnel costs or gross operating surplus of the affected sectors in the Union, and would only lead to a very small price increase if transferred to consumers through increased prices of consumer goods.

En revanche, le CASE a précisé que le coût de la restriction constitue une très faible proportion du total des dépenses de personnel ou de l'excédent brut d'exploitation des secteurs concernés dans l'Union, et qu'il n'entraînerait qu'une très faible hausse de prix s'il était répercuté sur les consommateurs par une augmentation des prix des biens de consommation.


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On 25 November 2014, the Agency's Committee for Socio-Economic Analysis (SEAC) adopted by consensus an opinion indicating that the proposed amendment of the existing restriction is proportionate as it would not impose additional compliance costs on manufacturers, importers or consumers, but would improve the enforceability of the restriction.

Le 25 novembre 2014, le comité d'analyse socio-économique (CASE) au sein de l'Agence a adopté par consensus un avis indiquant que la proposition de modification de la restriction actuelle était proportionnée dans la mesure où elle n'imposerait pas de coûts de mise en conformité supplémentaires aux fabricants, aux importateurs ou aux consommateurs, mais permettrait d'améliorer la force exécutoire de la restriction.


On 9 September 2014, SEAC adopted by consensus an opinion on the restriction suggested in the Annex XV dossier, indicating that the proposed restriction on NPE is the most appropriate Union-wide measure to address the risks identified in terms of the proportionality of socioeconomic benefits to socioeconomic costs.

Le 9 septembre 2014, le CASE a adopté à l'unanimité son avis sur la restriction proposée dans le dossier annexe XV, indiquant que la restriction proposée sur les NPE était la mesure la plus appropriée à l'échelle de l'Union, du point de vue de la proportionnalité de ses avantages et coûts socio-économiques, pour prévenir les risques recensés.


How much will these access restrictions cost students and legitimate users who can currently use content for different purposes, including learning?

Combien les limites d'accès coûteront-elles aux étudiants et aux utilisateurs tout à fait légitimes qui peuvent actuellement utiliser du contenu pour différentes tâches, entre autres pour leur apprentissage?


On 6 March 2013 the Committee for Socio-Economic Analysis (hereinafter ‘SEAC’) adopted by consensus the opinion on the restriction proposed in the Annex XV dossier. According to the SEAC opinion, the restriction, as modified by RAC, is the most appropriate Union-wide measure to address the identified risks in terms of the proportionality of its socioeconomic benefits to its socioeconomic costs.

Le 6 mars 2013, le comité d’analyse socio-économique (ci-après le «CASE») a adopté par consensus l’avis relatif à la restriction proposée dans le dossier conforme aux prescriptions de l’annexe XV. Dans son avis, le CASE estime que la restriction, telle que modifiée par le CER, est la mesure la plus appropriée à l’échelle de l’Union, en termes de proportionnalité des avantages et des coûts socio-économiques, pour faire face aux risques identifiés.


It is known that the current Canada assistance plan is an obstacle to innovation because of its overly restrictive cost-sharing requirements.

On sait que l'actuel Régime d'assistance publique du Canada fait obstacle à l'innovation en raison de ses exigences trop restrictives en matière de partage des coûts.


These intensities are calculated on a restrictive cost basis and they are equivalent to 35% gross and 40% gross on the cost basis of the Community framework for State aid for R and D. The Commission examined the notified programme in the context of the relevant Treaty Articles and the Community framework for State aids for R and D. The programme respects the criteria laid down in the above-mentioned framework and consequently, the Commission decided to raise no objections under the application of Article 92(3)(c) of the EC-Treaty and Article 61(3)(c) of the EEA-Agreement.

Ces intensités d'aide sont calculées selon une méthode stricte d'évaluation des coûts et correspondent aux 35 et 40% bruts prévus dans la méthode d'évaluation des coûts de l'encadrement communautaire des aides d'État à la recherche-développement. La Commission a examiné le régime notifié au regard des articles correspondants du Traité et de l'encadrement communautaire des aides d'État à la recherche-développement. Le régime respecte les critères fixés dans ledit encadrement. La Commission a par conséquent décidé de ne pas soulever d'o ...[+++]




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'restrict costs' ->

Date index: 2023-11-16
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