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CDDPH
Charter of Fundamental Rights of the European Union
Council for the Defence of Human Rights
Council for the Defence of Individuals' Rights
Council for the Protection of Human Rights
Crown in right of
Crown in right of Canada
Crown in the Right of Canada
Crown in the right of
Crown in the right of Canada
Crown right
Defence rights
Dignity of patients
EU Charter of Fundamental Rights
European Charter of Fundamental Rights
Fundamental Rights Charter
Human Rights Defence Council
Patient dignity
Patient's rights
Presumption of innocence
Right of Her Majesty
Right of the Crown
Right to counsel's visits
Rights of patients
Rights of the accused
Rights of the defence
Rights of the dying
Sick person's rights

Vertaling van "right the crown " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Crown in right of [ Crown in the right of ]

Couronne aux droits de [ Couronne du chef de | Couronne au droit de ]


Crown in right of Canada [ Crown in the right of Canada | Crown in the Right of Canada ]

Couronne du chef du Canada [ Couronne aux droits du Canada ]


Crown right [ right of the Crown | right of Her Majesty ]

droit de Sa Majesté [ droit de la Couronne | droit de l'État ]


A rare syndromic intestinal malformation characterized by single or multiple smooth-walled, often tubular, cystic lesions, which on occasion contain ectopic gastric mucosa, located in the thorax (usually in the posterior mediastinum and to the right

duplication entérique thoraco-abdominale


EU Charter of Fundamental Rights [ Charter of Fundamental Rights of the European Union | European Charter of Fundamental Rights | Fundamental Rights Charter ]

charte des droits fondamentaux de l'Union européenne [ charte européenne des droits fondamentaux ]


A rare congenital anomaly of the great veins with characteristics of an anomalous course of the left brachiocephalic vein, passing from left to right below the aortic arch and entering the superior vena cava below the orifice of the azygos vein. Pati

veine innominée sous-aortique


Council for the Defence of Human Rights | Council for the Defence of Individuals' Rights | Council for the Protection of Human Rights | Human Rights Defence Council | CDDPH [Abbr.]

Conseil de défense des droits de la personne humaine


rights of the defence [ presumption of innocence | rights of the accused | right to counsel's visits | Defence rights(ECLAS) ]

droits de la défense [ droit de visite des avocats | droits de l'accusé | présomption d'innocence ]


patient's rights [ dignity of patients | patient dignity | rights of patients | rights of the dying | sick person's rights ]

droits du malade [ dignité du malade | droits du mourant | droits du patient ]


A rare non-syndromic cerebellar malformation with characteristics of loss of volume in the right or left cerebellar hemisphere, with intact vermis and no other neurological anomalies (normal cerebral hemispheres, fourth ventricle, pons, medulla and m

hypoplasie isolée unilatérale des hémisphères cérébelleux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Where Crown conduct is being contemplated that is likely to adversely impact Aboriginal or treaty rights, the Crown will engage in consultation with the Aboriginal groups that may be impacted.

Lorsque la conduite de la Couronne pourrait porter atteinte aux droits ancestraux ou issus de traités, la Couronne consultera les groupes autochtones qui pourraient être touchés.


We find it again in the parameters of this document in which the Conservatives are interfering pre-emptively in the collective bargaining rights of crown corporations.

On en voit un autre exemple dans les paramètres du document qu'utilisent les conservateurs pour s'ingérer par anticipation dans les droits des sociétés d'État en matière de négociation collective.


Furthermore, the fact that direction provided through this dialogue does not appear reflected in the tabled Bill, leaves us to conclude that the dialogue was of limited value in promoting and implementing a reconciliation approach regarding First Nations aboriginal and treaty rights and Crown sovereignty.

De plus, le fait que l'orientation que ce dialogue avait tracée ne semble pas avoir été prise en compte dans le projet de loi déposé nous porte à conclure que ce dialogue n'avait pas une très grande valeur pour la promotion et la mise en oeuvre d'une démarche de conciliation entre les droits ancestraux et issus de traités des Premières nations et la souveraineté de l'État.


the fact that direction provided through this dialogue does not appear reflected in the tabled Bill, leaves us to conclude that the dialogue was of limited value in promoting and implementing a reconciliation approach regarding First Nations aboriginal and treaty rights and Crown sovereignty.

[.] le fait que l'orientation que ce dialogue avait tracée ne semble pas avoir été prise en compte dans le projet de loi déposé nous porte à conclure que ce dialogue n'avait pas une très grande valeur pour la promotion et la mise en oeuvre d'une démarche de conciliation entre les droits ancestraux et issus de traités existants des peuples autochtones et la souveraineté de l'État.


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Although the Telecommunications Act 1984 is not clear on this point, the authorities of the United Kingdom are of the opinion that the Crown guarantee covers not only the pension rights acquired by these employees before the privatisation but also those acquired after it.

Bien que la loi sur les télécommunications de 1984 ne soit pas claire sur ce point, les autorités du Royaume-Uni estiment que la garantie publique couvre non seulement les droits à pension acquis par ces salariés avant la privatisation, mais aussi après la privatisation.


Under the Pension Protection Fund entry rules regulations, the section of BTPS for the part of its employees’ pension rights guaranteed by the Crown is exempted.

Les règles d’accès au Fonds de protection des retraites dispensent de cotisation la section du BTPS qui concerne la part des droits à pension des travailleurs bénéficiant de la garantie publique.


In their joint submission to the decision of 28 November 2007, BT and BTPS underline that the Crown guarantee is only part of a package that was introduced at the time of privatisation of BT in 1984 and was intended to protect the civil service-style pension rights of the pre-privatisation employees of BT.

Dans leur mémoire commun concernant la décision du 28 novembre 2007, BT et BTPS soulignent que la garantie publique n'est qu'un des éléments d'un ensemble introduit lors de la privatisation de BT, en 1984, et qu'elle visait à protéger les droits à pension de type fonction publique des travailleurs avant la privatisation de BT.


Indeed, as concerns its post-privatisation employees whose rights are not covered by the Crown guarantee, BTPS benefits from and contributes to the Pension Protection Fund.

En effet, en ce qui concerne ses travailleurs d'après la privatisation dont les droits ne sont pas couverts par la garantie publique, BTPS bénéficie du Fonds de protection des retraites et y cotise.


We can strengthen the competitiveness of our wine sector, we can achieve a better balance between supply and demand and we can make a big improvement in the rules on labelling and many other issues. We can do all this in such a way that wine production remains a jewel in the crown of European agriculture, as very rightly said by Ms Herranz García today.

Nous pouvons renforcer la compétitivité de notre secteur du vin, nous pouvons parvenir à un meilleur équilibre entre l’offre et la demande et nous pouvons apporter des améliorations significatives dans la réglementation sur l’étiquetage et bien d’autres questions, et cela de manière à ce que la production de vin reste un des joyaux de l’agriculture européenne, comme l’a très justement dit M. Herranz García aujourd’hui.


However, we believe that the amendments to the NWPA that were passed in the January 2009 budget do not adequately account for Aboriginal treaty rights, the Crown's consultation and accommodation obligations and the ability of the act to provide the necessary protection to our waterways so that they retain their navigability and environmental integrity.

Cependant, nous croyons que les amendements de la LPEN qui ont été adoptés dans le cadre du budget de janvier 2009 ne tiennent pas suffisamment compte des droits ancestraux et issus de traités, de l'obligation de la Couronne de consulter les peuples autochtones et de trouver des accommodements à leurs intérêts et de la nécessité de faire en sorte que la loi protège nos cours d'eau de manière à ce qu'ils demeurent navigables et conservent leur intégrité environnementale.




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'right the crown' ->

Date index: 2024-02-08
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