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City road network
Committed costs
Committed fixed costs
Costs of infrastructure
DRIVE
Dedicated Road and Intelligent Vehicles in Europe
Infrastructure cost
Infrastructure costs
Investment cost
Investment expenditure
Investment expenditure on roads
Metropolitan road network
Outlay
Road infrastructure in metropolitan areas
TRIP Canada
The Road & Infrastructure Program of Canada
The Road Information Program of Canada
Urban road transport network

Vertaling van "road infrastructure costs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

seau routier urbain


costs of infrastructure | infrastructure costs

coûts des infrastructures | coûts d'infrastructure | frais d'infrastructure


Community Programme in the field of Road Transport Informatics and Telecommunications | Dedicated Road Infrastructure for Vehicle Safety in Europe | DRIVE [Abbr.]

Programme communautaire dans le domaine de l'informatique et des télécommunications du transport routier | DRIVE [Abbr.]


committed costs [ committed fixed costs | infrastructure costs ]

coûts de structure [ charges de structure | frais de structure ]


committed costs | committed fixed costs | infrastructure costs

coûts de structure | frais de structure | charges de structure


TRIP Canada [ The Road & Infrastructure Program of Canada | The Road Information Program of Canada ]

TRIP Canada [ Le Programme des routes et des infrastructures du Canada | Le Programme d'information sur l'état des routes du Canada ]


Dedicated Road Infrastructure for Vehicle Safety in Europe | DRIVE [Abbr.]

Infrastructure routière spécifique à la sécurité des véhicules en Europe | DRIVE [Abbr.]


Dedicated Road Infrastructure for Vehicle Safety in Europe [ DRIVE | Dedicated Road and Intelligent Vehicles in Europe ]

Dedicated Road Infrastructure for Vehicle Safety in Europe




investment expenditure on roads | investment expenditure | investment cost | outlay

dépense d'investissement en routes | dépense d'investissement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The White Paper forecasted that if no actions were taken, road freight transport would increase by around 50 per cent by 2010, leading to additional road infrastructure costs, an increased number of accidents, increased congestion and increased local and global pollution.

Le livre blanc prévoyait que, si aucune mesure n’était prise, le transport routier de marchandises augmenterait d’environ 50 % d’ici à 2010, ce qui entraînerait des surcoûts en matière d'infrastructures routières, un nombre accru d’accidents, une augmentation de la congestion et une pollution en hausse à l’échelon local et mondial.


Apart from excluding costs related to the public policy remit, the 2011 MEIP study differs from the 2010 MEIP study only inasmuch as it contains updated data on costs and the discount rate, the verified costs of road infrastructure, the financial result of the lease agreement signed by Kosakowo and the airport operator and the schedule of capital injections agreed by Kosakowo and Gdynia.

Outre l'exclusion des coûts relatifs à la réalisation d'une tâche d'intérêt public, la différence entre l'étude de 2010 et celle de 2011 ne concerne que les données actualisées relatives au montant des coûts et au taux d'actualisation, les coûts de l'infrastructure routière actualisés, le résultat financier du contrat de location conclu entre la commune de Kosakowo et l'exploitant de l'aéroport et le calendrier des apports en capital convenu par la commune de Kosakowo et la ville de Gdynia.


The effect would be an estimated growth in international road freight of 20,5 billion tonne-kilometres per year for the European Union by 2013, with negative consequences in terms of additional road infrastructure costs, accidents, congestion, local and global pollution, environmental damage and the unreliability of the supply chain and of logistics processes.

Cela se traduirait par une augmentation du fret routier international estimée à 20,5 milliards de tonnes-kilomètres par an pour l’Union européenne d’ici à 2013, avec des conséquences négatives en termes de coûts supplémentaires pour les infrastructures routières, d’accidents, de congestion, de pollution à l’échelle locale et mondiale, d’atteintes à l’environnement et de manque de fiabilité de la chaîne d’approvisionnement et de la logistique.


The effect would be an estimated growth in international road freight for the period 2007-2013 of 20,5 billion tonne-kilometres per year for the 25 Member States of the European Union, with negative consequences in terms of additional road infrastructure costs, accidents, congestion, local and global pollution, the reliability of the supply chain and of logistics processes and environmental damage.

Cela se traduirait, pour la période 2007-2013, par une augmentation estimée du fret routier international de 20,5 milliards de tonnes-kilomètres par an pour les 25 États membres de l'Union européenne, avec des conséquences négatives en termes de surcoûts des infrastructures routières, d'accidents, de congestion du réseau routier, de pollution à l'échelle locale et mondiale, de fiabilité de la chaîne d'approvisionnement et de la logistique ainsi que d'atteintes à l'environnement.


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The effect would be an estimated growth of international road freight for the period 2007-2013 of 20.5 billion tonne-kilometers per year for the 25 Member States of the European Union, with negative consequences in terms of additional road infrastructure costs, accidents, congestion, local and global pollution, reliability of the supply chain and logistics processes and environmental damage.

Cela se traduirait, pour la période 2007-2013, par une augmentation du fret routier international de 20,5 milliards de tonnes-kilomètres par an pour les 25 États membres de l’Union européenne, avec des conséquences négatives en termes de surcoûts d'infrastructure routière, d’accidents, de congestion, de pollution à l'échelle locale et mondiale, de fiabilité de la chaîne d’approvisionnement et de la logistique et des dégâts environnementaux.


The effect would be an estimated growth in international road freight for the period 2007 to 2013 of 20,5 billion tonne-kilometres per year for the 25 Member States of the European Union, with negative consequences in terms of additional road infrastructure costs, accidents, congestion, local and global pollution, the reliability of the supply chain and of logistics processes and environmental damage.

Cela se traduirait, pour la période 2007-2013, par une augmentation estimée du fret routier international de 20,5 milliards de tonnes-kilomètres par an pour les vingt-cinq États membres de l'Union européenne, avec des conséquences négatives en termes de surcoûts des infrastructures routières, d'accidents, de congestion du réseau routier, de pollution à l'échelle locale et mondiale, de fiabilité de la chaîne d'approvisionnement et de la logistique ainsi que d'atteintes à l'environnement.


(2) The majority of European States which have installed electronic toll systems to finance road infrastructure costs or electronic systems to collect road use fees (jointly referred to hereinafter as "electronic toll systems") use short-range microwave technology and frequencies close to 5.8 GHz, but these systems are currently not completely mutually compatible .

(2) Les États européens ayant implanté des systèmes de péage électronique pour le financement des infrastructures routières, ou de perception électronique de redevances d'usage du réseau routier (systèmes regroupés ci-après sous l'appellation de " télépéage ") utilisent majoritairement la technologie micro-ondes à courte portée, centrée autour de la fréquence 5.8 GHz, mais ces systèmes ne sont pas totalement compatibles entre eux aujourd'hui .


(2) The majority of European States which have installed electronic toll systems to finance road infrastructure costs or electronic systems to collect road use fees (jointly referred to hereinafter as “electronic toll systems”) use short-range microwave technology and frequencies close to 5.8 GHz, but these systems are currently mutually incompatible.

(2) Les Etats européens ayant implanté des systèmes de péage électronique pour le financement des infrastructures routières, ou de perception électronique de redevances d’usage du réseau routier (systèmes regroupés ci-après sous l’appellation de « télépéage ») utilisent majoritairement la technologie micro-ondes à courte portée, centrée autour de la fréquence 5.8 GHz, mais ces systèmes sont aujourd’hui incompatibles entre eux.


(2) The majority of European States which have installed electronic toll systems to finance road infrastructure costs or electronic systems to collect road use fees (jointly referred to hereinafter as “electronic toll systems”) use short-range microwave technology and frequencies close to 5.8 GHz, but these systems are currently not completely mutually incompatible.

(2) Les Etats européens ayant implanté des systèmes de péage électronique pour le financement des infrastructures routières, ou de perception électronique de redevances d’usage du réseau routier (systèmes regroupés ci-après sous l’appellation de « télépéage ») utilisent majoritairement la technologie micro-ondes à courte portée, centrée autour de la fréquence 5.8 GHz, mais ces systèmes ne sont pas totalement compatibles entre eux aujourd'hui.


Compared to the Directive in force, the proposed amendment would explicitly state that '.any infrastructure costs designed to reduce nuisance related to noise..'. could be included in the cost base of tolls levied on heavy goods vehicles for the use of roads, thereby allowing the costs of abating noise from road traffic to be passed on to the users in conformity with the polluter-pays principle.

Par rapport à la directive en vigueur, la modification proposée stipulerait explicitement que "les coûts d'infrastructure visant à réduire les nuisances liées au bruit..". pourraient être inclus dans la base de calcul des péages perçus auprès des véhicules utilitaires pour l'utilisation des routes. De la sorte, les coûts liés à la réduction du bruit de la circulation routière seraient répercutés sur les usagers conformément au principe du pollueur payeur.




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'road infrastructure costs' ->

Date index: 2022-12-20
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