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AETR agreement
Anticipate foreseeable problems on the road
Anticipate likely problems on the road
Apply road transport environmental measures
Apply road transportation environmental strategies
Committee on Interurban Roads
European road transport agreement
Foresee road transportation problems
IRU
Identify hazards of road transportation
Implement road transport environmental measures
International Bus and Lorry Transport Office
International Road Transport Union
International road transport
Over-the-road transport
Railway and road transport accidents
Road haulage
Road transport
Road transportation
TIR
TIR agreement
Technical Committee on Traffic
Technical Committee on Traffic and Safety
Transport by road

Vertaling van "road transport would " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
road transport [ road haulage | transport by road ]

transport routier [ transport par route ]


create mitigation strategies for road transport health and safety risks | identify hazards of road transportation | develop a health and safety prevention plan for road transport | identify the health and safety risks of road transportation

élaborer un plan de prévention de la santé et de la sécurité pour les transports routiers


implement road transport environmental measures | mitigate CO² emissions in road transport through application of environmental measures | apply road transport environmental measures | apply road transportation environmental strategies

appliquer des mesures environnementales en matière de transport routier


Railway and road transport accidents

accidents liés au transport ferroviaire et routier


consider potential complications during road transportation | foresee road transportation problems | anticipate foreseeable problems on the road | anticipate likely problems on the road

anticiper les problèmes prévisibles sur la route


road transport [ road transportation | over-the-road transport | road haulage ]

transport routier [ transport par route ]


AETR agreement [ European road transport agreement ]

accord AETR [ AETR ]


international road transport [ TIR | TIR agreement ]

transport international routier [ accord TIR | TIR ]


Technical Committee on Interurban Roads and Integrated Interurban Transport [ Committee on Roads, Transport and Regional Development | Committee on Interurban Roads | Technical Committee on Traffic and Safety | Technical Committee on Traffic ]

Comité technique des Routes interurbaines et du Transport Interurbain intégré [ Comité de la Route, du Transport et du Développement régional | Comité des Routes interurbaines | Comité technique de la Circulation et de la Sécurité | Comité technique de la Circulation ]


International Road Transport Union [ IRU | International Bus and Lorry Transport Office ]

Union internationale des transports routiers [ IRU | Bureau international de transport par autocar et camion ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Nevertheless, the results for other than road transport sources presented in the technical report would seem to indicate that, on the basis of current trends and policy, the share of overall emissions attributable to road transport will have fallen substantially between 1990 and 2010 for the six Auto-Oil II pollutants (excluding CO2), and the relative importance of other sectors will have correspondingly risen.

Néanmoins, les résultats pour les sources autres que le transport routier présentés dans le rapport technique sembleraient indiquer que, compte tenu de l'évolution et de la politique actuelles, la part des émissions globales imputables aux transports routiers aura baissé sensiblement entre 1990 et 2010 pour les six polluants couverts par le programme Auto-Oil II (à l'exclusion du CO2) et que l'importance relative des autres secteurs aura augmenté en conséquence.


Member States such as Poland, the Netherlands or Germany would face more than €500 million of additional costs for the road transport of traded goods; Spain or the Czech Republic would see their businesses paying more than €200 million in additional costs; Border controls would cost the 1.7 million cross-border workers, or the firms that employ them, between €2.5 and €4.5 billion in terms of time lost; At least 13 million tourist nights could be lost, with a total cost of €1.2 billion; At least €1.1 billion of ...[+++]

des États membres comme la Pologne, les Pays-Bas ou l'Allemagne devraient faire face à des coûts additionnels à hauteur de plus de 500 millions d'euros pour le transport routier de marchandises échangées; l'Espagne ou la République tchèque verraient leurs entreprises payer des coûts additionnels à hauteur de plus de 200 millions d'euros; les contrôles aux frontières coûteraient au 1,7 million de travailleurs frontaliers, ou aux entreprises qui les emploient, entre 2,5 et 4,5 milliards d'euros en termes de perte de temps; une perte d'au moins 13 millions de nuitées touristiques pourrait être occasionnée, soit un coût total de 1,2 milli ...[+++]


The Commission noted that it would launch a comprehensive evaluation of the functioning of social legislation in road transport.

La Commission soulignait qu’elle procèderait à une évaluation exhaustive du fonctionnement de la législation sociale en matière de transport routier.


With globalization moving increasingly toward combating greenhouse gases, this mode of transportation is a good way of contributing to not polluting the way road transportation would do, for example.

Dans une mondialisation qui se dirige de plus en plus vers une lutte contre les gaz à effet de serre, ce moyen de transport est une bonne façon de contribuer à ne pas polluer comme le ferait par exemple le transport routier.


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Road transport is not included in the scope of the EU greenhouse gas emissions trading scheme (ETS) established by Directive 2003/87/EC: this scheme is based on the principle of direct emissions[12], which in the case of road transport would need to be applied at the level of individual owners and involve large administrative costs.

Les transports routiers sont exclus du champ d'application du système communautaire d'échange de quotas d'émissions (SCEQE) mis en place par la directive 2003/87/CE: ce système est fondé sur le principe des émissions directes[12] qui, dans le cas des transports routiers, devrait s'appliquer à chaque propriétaire d'un véhicule et entraînerait d'importants frais administratifs.


The Commission noted that it would launch a comprehensive evaluation of the functioning of social legislation in road transport.

La Commission soulignait qu’elle procèderait à une évaluation exhaustive du fonctionnement de la législation sociale en matière de transport routier.


The proposal on the harmonisation of certain legislation relating to road transport would replace Regulation 3820/85 which regulates the maximum working time and the rest periods for drivers of vehicles transporting goods or passengers, by simplifying and updating it, as well as by ensuring its more effective application.

La proposition relative à l'harmonisation de certaines dispositions légales concernant le transport routier remplacerait le règlement n° 3820/85/CEE, qui régit la durée maximale du temps de travail ainsi que les périodes repos pour les conducteurs de véhicules transportant des marchandises ou des passagers, en le simplifiant et en l'adaptant ainsi qu'en en garantissant une meilleure application.


Another important aspect of DRIVE is the reinforcement of hamonised European standards. Without them international road transport would continue to be faced with both physical and non-tariff barriers.

Un autre aspect important de DRIVE est le renforcement des normes européennes sans lesquelles les obstacles physiques et non tarifaires qui handicapent les transports routiers demeureront.


The conclusion of the Commission's opinion was that the proposed legislation would seriously jeopardize the aims of the Community road transport policy in that: - other Member States, seeing their vehicles discriminated against, would be provoked into unilaterally adapting counter-measures; - it would further delay the adoption of Commission proposals; - it would mean new border controls if the road charge was payable at the frontier; -2- - the negotiations on transit problems, including vehicle taxes and road ...[+++]

Dans son avis, la Commission conclut que la mise en oeuvre du projet de législation compromettrait sérieusement la réalisation des objectifs communautaires dans le domaine de la politique commune des transports routiers, dans la mesure où - des actions unilatérales seront provoquées de la part des autres Etats membres, qui verront discriminés leur propres véhicules, - des délais supplémentaires pour l'adoption des propositions de la Commission en résulteront, - de nouveaux contrôles aux frontières seront instaurés dans le cas où le droit pour l'usage des routes devrait être payé aux frontières, - 2 - - les négociations relatives aux prob ...[+++]


The Commission proposes: - relating the existing requirement that a new entrant should be of `good repute', more specifically to transport, by requiring that the person should not have been convicted for the previous three years of any offence which would make him or her unsuitable for the transport business, such as offences against the drivers' hours, road safety or management regulations. - the `appropriate financial standing' r ...[+++]

La Commission propose : - que les règles existantes exigeant la "bonne réputation" soient appliqués plus spécifiquement au transport, en exigeant que le nouvel adhérent n'ait pas été condamné, au cours des trois années précédentes, d'infractions le rendant inapte à l'exercice de la profession, telles que des infractions contre les règlements sur les termes de conduite, la sécurité routières et des obligations liées à la gestion de l'entreprise; - qu'en ce qui concerne la capacité financière du transporteur demandée dans la directive originale, elle soit assortie d'une garantie financière équivalente à 10 % de la valeur à neuf de chaque ...[+++]


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