Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Attendance at school
Breaking the Silence
Class attendance
Compensatory education
Conduct and interpret EMGs
Demonstration school
ETIB
Education for highly gifted children
Educational institution
Experimental school
Higher School for Interpreters and Translators
Interpret EMG
Interpret electromyograms
Interpret nerve conduction tests
Laboratory school
Observation school
Practice school
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
School of Translators and Interpreters of Beirut
School of interpretation
School of interpreters
School of translators
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy

Vertaling van "school interpreters " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
school of interpreters | school of translators

école de traducteurs | école d'interprêtes


School of Translators and Interpreters of Beirut | ETIB [Abbr.]

ETIB [Abbr.]


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


Higher School for Interpreters and Translators

École supérieure d'interprètes et de traducteurs




Breaking the Silence: an Interpretive Study of Residential School Impact and Healing as Illustrated by the Stories of First Nation Individuals [ Breaking the Silence ]

Breaking the silence : an Interpretive Study of Residential School Impact and Healing as Illustrated by the Stories of First Nation Individuals [ Breaking the Silence ]


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


conduct and interpret EMGs | interpret nerve conduction tests | interpret electromyograms | interpret EMG

interpréter des électromyogrammes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission will: ensure, through an internal network, that all departments apply its multilingualism policy in a coherent way; continue to foster multilingualism on its Internet portal (Europa) and in its publications; launch a Languages portal on Europa providing information about multilingualism in the European Union and accommodating new portals dedicated to language learners and language teachers; give a greater role to its translation field offices in the Member States in promoting multilingualism, particularly through the customisation of the Commission’s messages for local target audiences; organise high-level seminars on multilingualism in the Member States, targeted at journalists and other opinion multipliers; continue to ...[+++]

La Commission : fera en sorte, grâce à un réseau interne, que tous les services appliquent sa politique du multilinguisme de manière cohérente ; continuera de promouvoir le multilinguisme sur son portail Internet (Europa) et dans ses publications ; lancera sur Europa un portail Langues qui donnera des informations sur le multilinguisme dans l’Union européenne et hébergera les nouveaux portails destinés aux apprenants en langues et aux professeurs de langues ; confiera un rôle plus important dans la promotion du multilinguisme à ses antennes de traduction dans les États membres, notamment par l’adaptation des messages de la Commission ...[+++]


Both quantitative and qualitative data are necessary for this balanced view.Schools and local stakeholders need to invest in capacity building to identify the most appropriate tools and indicators in order to monitor both learner progression and school development and to develop a shared understanding on how to interpret data.

Des données quantitatives et qualitatives sont nécessaires pour obtenir cette vision équilibrée Les écoles et les parties prenantes locales doivent investir dans le renforcement des capacités afin d’être en mesure d’inventorier les outils et indicateurs les plus appropriés pour suivre la progression des apprenants et le développement des écoles, tout en dégageant une compréhension commune de la manière dont les données doivent être interprétées.


Specifically, there is evidence in other jurisdictions namely, in the U.S. that while the actual court decisions do not ban religion from schools, the interpretation and enactment of these decisions by school boards has resulted in the elimination of religious education from the schools.

Plus précisément, on a la preuve ailleurs entre autres aux États-Unis que même si les décisions des tribunaux n'interdisent pas la religion dans les écoles, l'interprétation et l'application de ces décisions par les conseils scolaires se sont traduites par l'élimination de l'enseignement religieux des écoles.


The interpretation of that by the courts would have to do with school size and viability, and school size and viability only.

Les tribunaux devraient interpréter cela en tenant compte de la taille et de la viabilité de l'école et seulement de ces facteurs-là.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
— multilingualism support measures and tools such as seminars and conferences, meetings with providers of training for interpreters or translators, measures and actions to raise awareness of multilingualism and the profession of interpreter or translator, including a programme of grants for universities, schools and other organisations offering interpreting or translation courses, virtual communication solutions, as well as participation in similar actions and measures organised jointly with other services in the context of interinsti ...[+++]

– des mesures et des outils de soutien du multilinguisme, comme des séminaires et conférences, des réunions avec les responsables de formation d'interprètes ou de traducteurs, des mesures et des actions de sensibilisation au multilinguisme et de promotion de la profession d'interprète ou de traducteur y compris un programme de subventions pour universités, écoles et autres organismes s'occupant d'études d'interprétariat ou de traduction, des solutions favorisant la communication virtuelle, ainsi que la participation à des actions et à des mesures analogues organisées conjointement avec d'autres services dans le cadre de la coopération in ...[+++]


10. the organising of training schemes for conference interpreters and translators, inter alia in cooperation with schools of interpreting and universities providing training in translation, as well as grants for the training and further training of interpreters and translators, purchase of teaching materials, and associated costs,

10. l'organisation d'actions de formation d'interprètes de conférence et de traducteurs, notamment en collaboration avec les écoles d'interprètes et des universités fournissant une formation en traduction, ainsi que l'octroi de bourses pour la formation et le perfectionnement professionnels d'interprètes et de traducteurs, l'achat de matériel didactique et les frais annexes,


By building a climate of mutual understanding, trust and cooperation, partnerships of this kind can contribute in a variety of ways, such as providing assistance with interpretation, serving as an interface — in some cases mediating — between schools and the community concerned, and developing positive links with the heritage culture and language.

En créant un climat de compréhension mutuelle, de confiance et de coopération, des partenariats de ce type peuvent contribuer de différentes manières à ce processus, notamment en proposant des services d'interprétation, en servant d'interface — et en assurant même, dans certains cas, une médiation — entre les écoles et la communauté concernée ainsi qu'en favorisant le développement de liens positifs avec la culture et la langue d'origine.


The only interpretation that I believe can be given to this statement - which I assume is government policy - is that the Liberal government is ready to substitute linguistic schools for confessional schools without a constitutional amendment which would provide the same guarantees to the proposed system that are afforded to the current one.

La seule interprétation que l'on puisse faire de cette déclaration, qui reflète sans doute la politique officielle du gouvernement, c'est que le gouvernement libéral est prêt à remplacer les commissions scolaires confessionnelles par des commissions scolaires linguistiques jouissant des mêmes garanties que celles dont jouissent maintenant les commissions scolaires confessionnelles, et ce, sans modifier la Constitution.


Other tourism fields assisted cover a wide range: Activity holidays, from walking trails and horse-riding schools to golf and fishing (both sea and river), culture and heritage, excluding national parks and historic houses, the gardens of stately homes and small and large interpretative centres; conference centres and language schools; geneology search, leisure centres, marinas and revitalisation of selected seaside resorts.

Les autres secteurs touristiques bénéficiant d'une aide couvrent un large éventail : randonnées, écoles d'équitation, golf et pêche (tant en mer qu'en rivière), culture et patrimoine, à l'exclusion des parcs nationaux - 3 - et des demeures historiques, jardins de grandes demeures et centres musicaux et théâtraux de grande et de petite dimension; centres de conférences et écoles de langues; recherche généalogique, centres de loisirs, marinas et réhabilitation de stations balnéaires sélectionnées.


The Supreme Court of Canada in a case called R. v. M (M.R.), which involved searching a student for marijuana at a school, said that we must interpret the charter in terms of common sense and that because school is a regulated environment, they would interpret it in a different fashion.

Dans l'affaire R. c. M (M.R.), dans laquelle un étudiant soupçonné de posséder de la marijuana avait été fouillé dans une école, la Cour suprême du Canada a déclaré que nous devions interpréter la Charte de façon raisonnable et que l'école étant un milieu réglementé, l'interprétation de la Charte devait en tenir compte.


w