Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural day release school
Agricultural school
Agricultural technical school
Approximate algorithm
Approximation algorithm
Approximation method
Assistant superintendent of schools
Associate superintendent of schools
Country farm institute
Demonstration school
Deputy superintendent of schools
Experimental school
Farm school
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Iteration method
Laboratory school
Method of successive approximation
Method of successive approximations
Moderate mental subnormality
Observation school
Practice school
Schools associate superintendent
Schools deputy superintendent
Successive approximation converter
Trial-and-error method
Trial-and-error search

Traduction de «schools approximately » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


successive approximation a/d converter | successive approximation analog/digital converter | successive approximation analogue/digital converter | successive approximation converter

convertisseur analogique numérique par approximations successives


successive approximation A/D converter [ successive approximation analogue/digital converter | successive approximation analog/digital converter ]

convertisseur analogique numérique par approximations successives


trial-and-error method | method of successive approximation | method of successive approximations | approximation method | iteration method | trial-and-error search

méthode des approximations successives | méthode des approximations | méthode des itérations | méthode itérative | méthode par tâtonnements | méthode d'approximations successives | méthode par approximations successives | méthode approximative | procédé par tâtonnements


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


agricultural day release school | agricultural school | agricultural technical school | country farm institute | farm school

école professionnelle d'agriculture


approximation algorithm [ approximate algorithm ]

algorithme d'approximation [ algorithme approximatif ]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


assistant superintendent of schools [ schools associate superintendent | associate superintendent of schools | schools deputy superintendent | deputy superintendent of schools ]

surintendant adjoint d'écoles [ surintendante adjointe d'écoles ]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The number of these schools, approximately one third of which in the primary area, rose from 1 500 1995 to 9 000 in 1999.

Le nombre de ces écoles, dont un tiers environ concerne l'enseignement primaire, est passé de 1500 en 1995 à 9000 en 1999.


37. The overall EU average rates of early school-leaving are falling and would, if trends were to continue until 2010, lead to approximately 15% of 18-24 years olds "having left school early", but this reduction would not be sufficient to meet the objective set in the Lisbon Conclusions of halving the number of early school leavers.

37. La moyenne générale des taux d'abandon scolaire de l'UE est en diminution et, si les tendances se poursuivent d'ici 2010, devrait avoisiner les 15 % de personnes âgées de 18 à 24 ans «ayant quitté l'école prématurément», mais cette réduction ne serait pas suffisante pour atteindre l'objectif de Lisbonne consistant à réduire de moitié le nombre de jeunes quittant prématurément l'école.


Furthermore, migration flows tend to result in concentrations of migrant pupils in urban areas and in particular cities; for example, in Rotterdam, Birmingham or Brussels, approximately half of the school population has an immigrant background.[4] In Madrid, the share of migrant pupils has multiplied by ten since 1991.

De plus, les flux migratoires tendent à déboucher sur une concentration des élèves immigrants dans les zones urbaines et dans certaines villes; à Rotterdam, Birmingham ou Bruxelles, par exemple, la moitié environ de la population scolaire est issue de l'immigration[4]. À Madrid, la proportion d'élèves immigrants a été multipliée par dix depuis 1991.


If you consider all of the Aboriginal population — the Metis, those who identify as First Nation but live off reserve, and those who are on reserve but who are attending a provincial school — approximately four out of five Aboriginal kids are attending a provincial school.

En ce qui concerne l'ensemble de la population autochtone — les Métis, les personnes qui s'identifient comme membres d'une Première nation mais vivent hors réserve et celles qui vivent dans les réserves mais fréquentent une école provinciale —, environ quatre enfants autochtones sur cinq fréquentent une école provinciale.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It targets approximately 3200 students from elementary schools in the suburbs of Dakar, 54 teachers of 4 schools and 12 producers.

Il s’adresse à environ 3 200 élèves des écoles primaires de la banlieue de Dakar, à 54 enseignants de quatre écoles et à 12 producteurs.


Approximately 85 per cent of Roman Catholic parents also stated that schools have a major responsibility for the education of children in the Catholic faith, and approximately 88 per cent indicated that it is not possible to have truly Catholic schools without the active participation of home, parish and school.

Environ 85 p. 100 des parents catholiques ont également dit que les écoles avaient une responsabilité de première importance dans l'éducation catholique des enfants. Selon environ 88 p. 100 d'entre eux, il n'est pas possible d'avoir des écoles vraiment catholiques sans la participation active des familles, de la paroisse et de l'école.


We have four secondary schools, eight elementary schools and six schools that offer instruction from kindergarten to Secondary V. Our largest elementary school serves more than 450 students and the smallest serves approximately 50 students.

La Commission gère quatre écoles secondaires, huit écoles primaires et six écoles qui couvrent les niveaux de la maternelle au secondaire V. La plus grande de nos écoles primaires accueille plus de 450 écoliers, et la plus petite, une cinquantaine.


Departmental estimates indicate that of the 120,000 eligible on-reserve First Nations students, approximately 60% attend school on reserve, 37% attend provincial schools (usually at the secondary level), and 3% attend the seven schools operated by the federal government.3

Selon des estimations du Ministère, des 120 000 élèves des Premières Nations habitant dans les réserves et admissibles, environ 60 % fréquentent des écoles dans les réserves, 37 %, des écoles provinciales (généralement au niveau secondaire), et 3 %, l’une des sept écoles fédérales3.


Granting school boards the same consideration as municipalities would have the effect of returning back to the schools approximately $160 million of GST payments currently remitted to the federal government.

Si les commissions scolaires bénéficiaient des mêmes exonérations que les municipalités, elles récupéreraient environ 160 millions de dollars de TPS versés au gouvernement fédéral.


The number of these schools, approximately one third of which in the primary area, rose from 1 500 1995 to 9 000 in 1999.

Le nombre de ces écoles, dont un tiers environ concerne l'enseignement primaire, est passé de 1500 en 1995 à 9000 en 1999.


w