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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Convention defining the Statute of the European Schools
DC scheme
Define an approach to your fight dicipline
Define costume material
Define costume materials
Define your approach for the fight discipline
Define your fight discipline approach
Defined contribution pension scheme
Defined contribution retirement scheme
Defined contribution scheme
Defining costume materials
Delirium tremens
Demonstration school
Disorder of personality and behaviour
Experimental school
Help achieve an artistic vision
Help define an artistic vision for the programmer
Help the programmer define an artistic vision
Help the programmer define the vision of an artist
Jealousy
Laboratory school
Observation school
Paranoia
Practice school
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Specify costume materials
Well defined center
Well defined centre
Well-defined center
Well-defined centre

Traduction de «schools to define » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: An ill-defined residual category of disorders in which both arithmetical and reading or spelling skills are significantly impaired, but in which the disorder is not solely explicable in terms of general mental retardation or of inadequate schooling. It should be used for disorders meeting the criteria for both F81.2 and either F81.0 or F81.1.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


Convention defining the Statute of the European Schools

convention portant statut des écoles européennes


define your approach for the fight discipline | define your fight discipline approach | define an approach to your fight dicipline | define an approach to your fight discipline in the performing arts

définir une approche de sa discipline de combat


define costume material | defining costume materials | define costume materials | specify costume materials

définir les matières de costumes


help define an artistic vision for the programmer | help the programmer define the vision of an artist | help achieve an artistic vision | help the programmer define an artistic vision

aider le responsable de la programmation à définir une vision artistique


defined contribution pension scheme | defined contribution retirement scheme | defined contribution scheme | DC scheme [Abbr.]

régime à cotisations définies


well-defined centre [ well-defined center | well defined centre | well defined center ]

centre bien défini


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


Definition: A heterogeneous group of disorders characterized by the acute onset of psychotic symptoms such as delusions, hallucinations, and perceptual disturbances, and by the severe disruption of ordinary behaviour. Acute onset is defined as a crescendo development of a clearly abnormal clinical picture in about two weeks or less. For these disorders there is no evidence of organic causation. Perplexity and puzzlement are often present but disorientation for time, place and person is not persistent or severe enough to justify a diagnosis of organically caused delirium (F05.-). Complete recovery usually occurs within a few months, often ...[+++]

Définition: Groupe hétérogène de troubles caractérisés par la survenue aiguë de symptômes psychotiques tels que des idées délirantes, des hallucinations, des perturbations des perceptions et par une désorganisation massive du comportement normal. Une survenue aiguë est définie comme étant l'apparition, allant crescendo, d'un tableau clinique manifestement pathologique, en deux semaines au plus. Ces troubles ne comportent aucun élément en faveur d'une étiologie organique. Ils s'accompagnent souvent d'une perplexité ou d'une hébétude, mais les perturbations de l'orientation dans le temps, dans l'espace, et quant à la personne, ne sont pas ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
These include defining clear responsibilities for funding and adapting the school network to demographic changes. EU Member States allocate a significant amount of resources - more than 3 % of GDP on average - to school education. The good use of these resources is key for the efficiency of the whole public expenditure of a country.

Il en va ainsi de la définition de responsabilités claires en matière de financement et d’adaptation du réseau scolaire aux évolutions démographiques Les États membres de l’UE allouent des ressources significatives (plus de 3 % de leur PIB en moyenne) à l’enseignement scolaire Le bon usage de ces ressources est essentiel pour garantir l’efficacité de l’ensemble des dépenses publiques d’un pays.


The Europe 2020 strategy for smart, sustainable and inclusive growth defines the Union's growth strategy for the coming decade to support such growth, setting five ambitious objectives to be reached by 2020, particularly in the field of education, where the aim is to reduce early school-leaving rates to a level below 10 % and to enable at least 40 % of 30-34 year-olds to have completed tertiary or equivalent education.

La stratégie européenne pour une croissance intelligente, durable et inclusive (Europe 2020) définit la stratégie de l'Union pour la décennie à venir en vue de soutenir cette croissance, et comprend cinq objectifs ambitieux à atteindre d'ici 2020, en particulier dans le domaine de l'éducation où il s'agit de ramener les taux d'abandon scolaire à moins de 10 % et de permettre à au moins 40 % des personnes âgées de 30 à 34 ans d'obtenir un diplôme de l'enseignement supérieur ou d'atteindre un niveau équivalent.


Formal arrangements are defined as the following services: pre-school or equivalent, compulsory education, centre-based services outside school hours, a collective crèche or another day-care centre, including family day-care and professional certified childminders.

Par «cadre institutionnel», on entend les services suivants: établissements préscolaires et assimilés, école obligatoire, services en centre d’accueil en dehors des heures de classe, crèches collectives et autres services de garderie, y compris les gardes de jour en milieu familial et les nourrices professionnelles agréées.


Q. whereas, in accordance with Article 25 of the Convention defining the Statute of the European Schools, the Schools are funded essentially by contributions from the Member States in the form of the secondment of teachers, which in 2010 made up 21% of the European Schools' budget, and a balancing contribution from the EU, to cover the difference between the Schools' overall expenditure and their total income from other sources, which in 2010 made up 58% of the budget; whereas the European Schools are also dependent, via their Board of Governors, on an intergovernmental exe ...[+++]

Q. rappelant que, conformément à l'article 25 de la convention portant statut des EE, celles-ci sont financées essentiellement par les contributions des États membres à travers les professeurs détachés, qui représentaient 21 % du budget des écoles européennes en 2010, et par la contribution d'équilibre de l'UE qui vise à couvrir la différence entre le montant global des dépenses des écoles et le total des autres recettes, laquelle équivalait à quelque 58 % du budget des écoles européennes en 2010, rappelant également que les EE dépendent, via le conseil supérieur, d'un exécutif intergouvernemental,


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Q. whereas, in accordance with Article 25 of the Convention defining the Statute of the European Schools, the Schools are funded essentially by contributions from the Member States in the form of the secondment of teachers, which in 2010 made up 21% of the European Schools’ budget, and a balancing contribution from the EU, to cover the difference between the Schools’ overall expenditure and their total income from other sources, which in 2010 made up 58% of the budget; whereas the European Schools are also dependent, via their Board of Governors, on an intergovernmental exec ...[+++]

Q. rappelant que, conformément à l'article 25 de la convention portant statut des EE, celles-ci sont financées essentiellement par les contributions des États membres à travers les professeurs détachés, qui représentaient 21 % du budget des écoles européennes en 2010, et par la contribution d'équilibre de l'UE qui vise à couvrir la différence entre le montant global des dépenses des écoles et le total des autres recettes, laquelle équivalait à quelque 58 % du budget des écoles européennes en 2010, rappelant également que les EE dépendent, via le conseil supérieur, d'un exécutif intergouvernemental,


The Council conclusions of 5-6 May 2003 on reference levels of European average performance in education and training (benchmarks) stated that the share of early school leavers should be below 10 % by 2010, defining early school leavers as persons between 18 and 24 years old with only lower secondary education or less and no longer in education or training.

Dans ses conclusions des 5 et 6 mai 2003 sur les niveaux de référence des performances moyennes européennes en matière d'enseignement et de formation (critères de référence), le Conseil a indiqué qu'il fallait parvenir, d'ici à 2010, à une proportion de jeunes quittant prématurément l'école inférieure à 10 %, en définissant la catégorie des jeunes quittant prématurément l'école comme les personnes de 18 à 24 ans ayant achevé l'enseignement secondaire du premier cycle ou moins et ne poursuivant ni études, ni formation.


8. Underlines, however, that the nature of the Communities' contribution to the schools' budgets is set out clearly in Article 25.2 of the Convention defining the Statute of the European Schools; rejects, therefore, the imposition by the Commission of a ceiling on the Communities' contribution to the European Schools budget before the Board of Governors has presented its estimate of the revenue and expenditure of the Schools for the following financial year;

8. souligne toutefois que la nature de la contribution communautaire au budget des écoles est clairement énoncée à l'article 25.2 de la convention portant statut des écoles européennes; rejette par conséquent l'imposition par la Commission d'un plafond de la contribution communautaire au budget des écoles européennes avant la présentation, par le conseil supérieur, de son estimation des recettes et des dépenses des écoles pour l'exercice suivant;


2. Recalls that the Convention defining the Statute of the European Schools stipulates that the role of the European Schools is to provide for the joint education of the children of the staff of the European Communities as a way of ensuring the proper operation of the Community institutions, and also stipulates that other children may attend the Schools within the limits set by the Board of Governors;

2. rappelle que la convention portant statut des écoles européennes établit que l'objectif des écoles européennes est l'éducation en commun d'enfants du personnel des Communautés européennes en vue du bon fonctionnement des institutions européennes et prévoit également que d'autres enfants peuvent bénéficier de l'enseignement des écoles dans les limites fixées par le conseil supérieur;


8. Underlines, however, that the nature of the Communities' contribution to the schools' budgets is set out clearly in Article 25.2 of the Convention defining the Statute of the European Schools; rejects, therefore, the imposition by the Commission of a ceiling on the Communities' contribution to the European Schools budget before the Board of Governors has presented its estimate of the revenue and expenditure of the Schools for the following financial year;

8. souligne toutefois que la nature de la contribution communautaire au budget des écoles est clairement énoncée à l'article 25.2 de la convention portant statut des écoles européennes; rejette par conséquent l'imposition par la Commission d'un plafond de la contribution communautaire au budget des écoles européennes avant la présentation par le conseil supérieur de son estimation des recettes et des dépenses des écoles pour l'exercice suivant;


7". pupil" means persons enrolled in that capacity at a "school" as defined in this Annex.

7) "élève": toute personne inscrite à ce titre dans un "établissement scolaire" tel que défïni dans la présente annexe.


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