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Barge carrier
Barge-carrying ship
Barge-carrying vessel
Buoy-ship
Con-ro ship
Con-ro vessel
Container ro-ro ship
Container roll-on roll-off ship
Container roll-on roll-off vessel
Contract ships
Deep-sea ship
Deep-sea vessel
Ensure security on sea vessels
Ensure security on ship
Ensure security on ships
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Foreign-going ship
Guarantee security on sea vessels
LASH carrier
LASH ship
LASH vessel
Lighter aboard ship
Lighter carrier
Market ships
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Ocean going ship
Ocean-going ship
Ocean-going vessel
Offshore vessel
Ro-ro container ship
Saltie
Sea-going ship
Sea-going vessel
Seagoing ship
Ship
Trade shipping vessels
Trade ships
Vessel
Vessel for the mooring of buoys

Vertaling van "shipping vessels have " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
contract ships | trade shipping vessels | market ships | trade ships

négocier l’achat et la vente de navires




buoy-ship | vessel for the mooring of buoys

bateau pour le mouillage de bouées






link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


ocean-going ship [ sea-going vessel | deep-sea vessel | ocean-going vessel | deep-sea ship | sea-going ship | seagoing ship | offshore vessel | ocean going ship | saltie | foreign-going ship ]

navire océanique [ navire de haute mer | navire long courrier | navire hauturier | bâtiment de mer | salé | long-courrier | navire au long cours ]


barge carrier | barge-carrying ship | barge-carrying vessel | LASH carrier | LASH ship | LASH vessel | lighter aboard ship | lighter carrier

navire LASH | navire porte-barges | navire porte-chalands | navire-kangourou | porte-barges


container ro-ro ship [ ro-ro container ship | ro-ro/container ship | ro-ro/container vessel | roll on/roll off container ship | roll-on/roll-off container ship | container roll-on roll-off ship | container roll-on roll-off vessel | con-ro ship | con-ro vessel ]

porte-conteneurs roulier [ porte-conteneurs à manutention par roulage | roulier porte-conteneurs | cargo porte-conteneurs-roulier | porte-conteneurs roll-on/roll-off ]


ensure security on sea vessels | ensure security on ship | ensure security on ships | guarantee security on sea vessels

assurer la sécurité à bord de navires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. In this Act " ship" includes vessel and boat, with the tackle, furniture and apparel of the ship, vessel or boat, and other words and expressions have the same meaning as in the Admiralty Act.

2. Dans la présente loi, l’expression « navire » comprend un vaisseau et un bateau avec les agrès, l’ameublement et les apparaux du navire, vaisseau ou bateau, et les autres mots et expressions ont le même sens que dans la Loi sur l’amirauté.


We have seen, for example, that in the fall of 2012 two major shipping vessels ran aground on the west coast with current levels of traffic.

Par exemple, en raison la densité actuelle du trafic, nous avons vu deux grands navires s'échouer le long de la côte Ouest à l'automne 2012.


The core of the treaty is actually something that Canada, to give you an example, can already do, which is to have a system in place to identify shipping vessels, and vessels that might be involved in transshipment, to ensure that they can either be refused entry into a port or be inspected when they reach a port.

Le Canada peut en fait déjà mettre en œuvre les idées principales du traité. Par exemple, on pourrait créer un système qui permettrait d'identifier les bateaux de pêche et notamment les bateaux qui feraient notamment du transbordement, afin de s'assurer qu'on puisse leur refuser l'entrée dans un port ou qu'ils soient inspectés lorsqu'ils arrivent au port.


We have also communicated with all of the Canadian provinces and major stakeholders in Canada, our purpose being to ensure that Canadian legislation is reflective of global initiatives - meaning legislation the same as or similar to that operating in other countries and no more - without jeopardizing our carrier or stakeholder investments in container ships, vessels, container equipment and infrastructure, and to foster optimum rather than a reducing level of liner shipping service t ...[+++]

Nous avons également communiqué avec des représentants des provinces canadiennes et quelques-uns des principaux groupes intéressés, notre but étant de faire en sorte que la loi canadienne reflète les initiatives de par le monde - c'est-à-dire des lois semblables à celles existant dans d'autres pays, ni plus, ni moins -, sans pour autant compromettre les investissements de nos transporteurs dans les navires à conteneurs, l'équipement et l'infrastructure, tout en favorisant l'optimisation plutôt que la réduction du niveau de service au expéditeurs et aux ports canadiens.


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I support the intent of Motion No. 2. I believe very strongly there is no legitimate reason, and there were no compelling reasons presented in committee, why commercial shipping vessels are not required to have compulsory insurance to protect passengers who are travelling by boat.

J'appuie l'objet de la motion no 2. Je suis fermement convaincu qu'il n'existe aucune raison légitime, et aucune raison convaincante n'a été présentée au comité, qui puisse expliquer pourquoi les cargos ne sont pas obligés d'avoir une assurance qui protégerait les passagers qui voyagent en bateau.


Bowing to pressure from shipowners, the Commission is pushing ahead with full implementation of Regulation (EEC) No. 3577/92 on maritime cabotage, while 36 coastal shipping vessels have been arbitrarily laid up and over 2000 seafarers laid off without pay, workers' rights have been trampled under foot, coastal shipping services are being dismantled, and the country is left 'maimed'.

Se pliant aux injonctions des armateurs, le gouvernement grec s’emploie à promouvoir la mise en œuvre intégrale du règlement CEE n° 3577/92 de l’UE sur les transports maritimes à l’intérieur des États membres. Dans le même temps, 36 navires pratiquant le cabotage ont été immobilisés de façon arbitraire, plus de deux mille travailleurs de la mer ont été licenciés sans être payés, les droits du travail sont bafoués, les communications par cabotage se trouvent en pleine déstructuration et le pays est en voie d’»amputation».


Bowing to pressure from shipowners, the Commission is pushing ahead with full implementation of Regulation (EEC) No. 3577/92 on maritime cabotage, while 36 coastal shipping vessels have been arbitrarily laid up and over 2000 seafarers laid off without pay, workers' rights have been trampled under foot, coastal shipping services are being dismantled, and the country is left 'maimed'.

Se pliant aux injonctions des armateurs, le gouvernement grec s’emploie à promouvoir la mise en œuvre intégrale du règlement CEE n° 3577/92 de l’UE sur les transports maritimes à l’intérieur des États membres. Dans le même temps, 36 navires pratiquant le cabotage ont été immobilisés de façon arbitraire, plus de deux mille travailleurs de la mer ont été licenciés sans être payés, les droits du travail sont bafoués, les communications par cabotage se trouvent en pleine déstructuration et le pays est en voie d’»amputation».


In the event of a shipping disaster, it is, of course, inconceivable that the skipper of the rescue craft would ask the captain whether he was insured, and, on being told that the shipowner had not insured the vessel properly, would then refuse to help and return to base. It goes without saying that the rescue crew would have to render assistance.

En cas de catastrophe maritime, il est naturellement inconcevable que le bateau de sauvetage envoyé demander au capitaine s’il possède une assurance et s’en retourne sans prêter assistance au navire en détresse dans le cas où celui-ci ne serait pas correctement assuré.


However, as far as the specific issue of the health and safety of workers on tankers is concerned, I have to say, first, that European legislation which applies to building sites also applies here and, secondly, that there is a specific directive on fishing vessels, which are a separate class of ship, and a directive on the provision of medical care on board ships.

Mais s'agissant plus concrètement de la question de la santé et de la sécurité des travailleurs sur les navires-citernes, je dois dire, premièrement, que c'est la législation européenne en vigueur pour les chantiers qui s'applique, deuxièmement qu'il existe une directive spécifique qui concerne une catégorie bien définie de bateaux - les bateaux de pêche - et qu'il existe une directive qui concerne l'assistance médicale à bord des bateaux.


Accidents are not just caused by the age and type of the vessel; they also occur because of the unscrupulousness of ship owners and operators who make use of every possible method to cut costs. Some of these have been repeatedly mentioned here, from flags of convenience to the permissiveness of port authorities and the complicity of classification societies.

Les accidents s'expliquent non seulement par l'âge et le type de navire, mais aussi par le manque de qualité des armateurs et des opérateurs, qui recourent à tous les moyens disponibles pour réduire les coûts, moyens qui ont été mentionnés ici et qui vont des pavillons de complaisance à la permissivité des autorités portuaires et à la complicité des sociétés de classification.


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