Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bought deal
Bought deal commitment
Brokerage firm director
Brokerage firm executive manager
Brokerage firm managing director
Brokerage managing director
Business allowance
Business enterprises
Business loans
Civil law partnership
Commercial firm
Company constituted under civil law
Company governed by civil law
Corporations
Direct underwriting
Direct underwriting commitment
Enterprise loans
Fasten reinforcing strips to wooden vessel components
Fasten wood reinforcing strips to vessel components
Firm
Firm commitment
Firm constituted under civil law
Firm governed by civil law
Firm governed by commercial law
Firm loans
Firm underwriting
Firm underwriting commitment
ICTY
Legal form of organization
Noncommercial partnership
Nonstock corporation
Nontrading partnership
Reinforce vessel components through using wood strips
Type of business

Vertaling van "since any firm " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
brokerage firm managing director | brokerage managing director | brokerage firm director | brokerage firm executive manager

directeur de maison de courtage | directrice de cabinet de courtage | directeur de maison de courtage/directrice de maison de courtage | directrice de maison de courtage


bought deal | bought deal commitment | direct underwriting | direct underwriting commitment | firm commitment | firm underwriting | firm underwriting commitment

prise ferme | souscription à forfait | souscription intégrale


International Criminal Tribunal for the Former Yugoslavia | International Tribunal for the Prosecution of Persons Responsible for Serious Violations of International Humanitarian Law Committed in the Territory of the Former Yugoslavia since 1991 | ICTY [Abbr.]

Tribunal international chargé de poursuivre les personnes présumées responsables de violations graves du droit international humanitaire commises sur le territoire de l'ex-Yougoslavie depuis 1991 | Tribunal pénal international pour l'ex-Yougoslavie | TPIY [Abbr.]


Statute of the International Tribunal for the Prosecution of Persons Responsible for Serious Violations of International Humanitarian Law Committed in the Territory of the Former Yugoslavia since 1991

Statut du Tribunal international chargé de poursuivre les personnes présumées responsables de violations graves du droit international humanitaire commises sur le territoire de l'ex-Yougoslavie depuis 1991 | Statut du Tribunal pénal international pour l'ex-Yougoslavie


company constituted under civil law [ civil law partnership | company governed by civil law | firm constituted under civil law | firm governed by civil law | noncommercial partnership | nonstock corporation | nontrading partnership ]

société de droit civil [ société civile (forme juridique) | société civile immobilière ]


firm governed by commercial law [ commercial firm ]

société commerciale


attach firmly wood reinforcing strips to vessel components | fasten reinforcing strips to wooden vessel components | fasten wood reinforcing strips to vessel components | reinforce vessel components through using wood strips

fixer des bandes de renfort en bois aux éléments d’un navire


enterprise loans | firm loans | business allowance | business loans

prêts aux entreprises | prêts commerciaux


type of business [ firm | Legal form of organization(STW) | business enterprises(UNBIS) | corporations(UNBIS) ]

entreprise [ firme ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Since companies, firms, business associations, non-governmental organisations and other private parties hold expertise and data of direct relevance to the prevention and combating of serious crime and terrorism, Europol should also be able to exchange such data with private parties.

Puisque des entreprises, des sociétés, des associations commerciales, des organisations non gouvernementales et d'autres parties privées possèdent une expérience et des données directement pertinentes pour prévenir et réprimer les formes graves de criminalité et le terrorisme, il convient qu'Europol puisse également échanger de telles données avec des parties privées.


Since companies, firms, business associations, non-governmental organisations and other private parties hold expertise and information of direct relevance to the prevention and combating of serious crime and terrorism, Europol should also be able to exchange such information with private parties.

Puisque des entreprises, des sociétés, des associations commerciales, des organisations non gouvernementales et d'autres parties privées possèdent une expérience et des informations directement pertinentes pour prévenir et lutter contre les formes graves de criminalité et le terrorisme, il convient qu'Europol puisse également échanger de telles informations avec des parties privées.


(Return tabled) Question No. 1111 Hon. Judy Sgro: With regard to government expenditures, since January 1, 2006: has any department or agency contracted the services of any firm to provide automated telephone voice messages, also known as robocalls, and, if so, (i) which departments or agencies, (ii) when were these services purchased, (iii) what was the purpose of the automated telephone voice messages, (iv) what were the costs, (v) which firms were contracted to provide ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1111 L'hon. Judy Sgro: En ce qui concerne les dépenses du gouvernement, depuis le 1 janvier 2006: un ministère ou un organisme a-t-il retenu les services d’une entreprise chargée de fournir des messages vocaux automatisés par téléphone, aussi appelés appels automatisés et, le cas échéant (i) quels ministères ou organismes, (ii) quand les services ont-ils été achetés, (iii) quel était l’objectif des messages vocaux automatisés par téléphone, (iv) quels ont été les coûts, (v) quelles entreprises ont été retenues pour la prestation des services, (vi) quelles ont été la nature, l’ampleur et la durée des tr ...[+++]


Since the objectives of this Regulation, namely clarifying and better defining the role of statutory audit regarding public-interest entities, improving the information that the statutory auditor or the audit firm provides to the audited entity, investors and other stakeholders, improving the communication channels between auditors and supervisors of public-interest entities, preventing any conflict of interest arising from the provision of non-audit services to public-interest entities, mitigating the risk of any potential conflict of interest due to the existing system wher ...[+++]

Étant donné que les objectifs du présent règlement, à savoir clarifier et mieux définir le rôle du contrôle légal des comptes pour les entités d'intérêt public, améliorer les informations que doit fournir le contrôleur légal des comptes ou le cabinet d'audit à l'entité contrôlée, aux investisseurs et aux autres parties intéressées, améliorer les canaux de communication entre les contrôleurs légaux des comptes et les autorités de surveillance des entités d'intérêt public, empêcher tout conflit d'intérêts résultant de la fourniture de services autres que d'audit aux entités d'intérêt public, atténuer le risque de conflit d'intérêts potentiel lié au système actuel dans lequel l' ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(c)a person shall not be allowed to act as an inspector in an inspection of a statutory auditor or an audit firm until at least three years have elapsed since that person ceased to be a partner or employee of that statutory auditor or of that audit firm or to be otherwise associated with that statutory auditor or audit firm.

c)aucune personne qui a été l'associé ou l'employé d'un contrôleur légal des comptes ou d'un cabinet d'audit, ou qui lui a été autrement associée, n'est autorisée à exercer une activité d'inspecteur dans le cadre d'une inspection de ce contrôleur légal des comptes ou de ce cabinet d'audit moins de trois ans après la fin de cette relation.


Since investment firms face in respect of their trading book business the same risks as credit institutions, it is appropriate for the pertinent provisions of Directive 2006/48/EC of the European Parliament and of the Council of 14 June 2006 relating to the taking up and pursuit of the business of credit institutions to apply equally to investment firms.

Étant donné que les entreprises d'investissement encourent, s'agissant de leur portefeuille de négociation, les mêmes risques que les établissements de crédit, il convient que les dispositions pertinentes de la directive 2006/48/CE du Parlement européen et du Conseil du 14 juin 2006 concernant l'accès à l'activité des établissements de crédit et son exercice s'appliquent également aux dites entreprises.


Pursuant to the Notice on the non-imposition or reduction of fines in cartel cases, the fines on Vallourec and Dalmine were reduced, since the firms had cooperated with the Commission in the establishment of the facts.

En application de sa communication concernant la non-imposition d'amendes ou la réduction de leur montant dans les affaires portant sur les ententes , les amendes à Vallourec et Dalmine ont été réduites en vue de leur coopération dans l'établissement des faits par la Commission.


One example is the rules on aid for company restructuring (IP(94) 731), which are particularly important in the present economic climate since many firms facing structural difficulties are asking their national authorities for such aid (e.g. the recent case of the firm Bull).

Ce fut en particulier le cas pour le régime d'aide à la restructuration d'entreprises (IP94/731). Ce dernier régime est d'une importance particulière dans les circonstances économiques actuelles puisque de nombreuses entreprises en difficultés structurelles y font appel (voir le cas récent de BULL).


The Commission considered that the sectoral implications of the planned aid, which were initially negative, may now be considered acceptable since the firm, by reducing its production capacity by 10%, will participate in the necessary restructuring of the entire synthetic fibres industry.

La Commission a considéré que les conséquences sectorielles de l'aide projetée, a priori négatives, peuvent dorénavant être considérées comme acceptables puisque l'entreprise, en réduisant ses capacités productives de 10% participera à la nécessaire restructuration de l'ensemble du secteur des fibres synthétiques.


The Commission considers that this does not create or strengthen a dominant position since the firm in question will have to face competition in this sector from powerful enterprises which also have large market shares: Cap Sesa (joint venture between Matra and Cap Gemini Gogeti which has 20% of the market), Thomson (20%), Sema (14%) and Alcatel (14%).

La Commission estime que cela ne constitue ni ne conforte une position dominante, étant donné que l'entreprise en question devra affronter la concurrence dans ce secteur d'entreprises puissantes qui occupent elles aussi des parts de marché importantes : CAP SESA ( entreprise commune de Matra et Cap Gemini Sogeti) qui détient 20 % du marché, THOMSON (20 %), SEMA (14 %) et ALCATEL (14%).


w