SITUATION OF EUROPEAN AIR TRANSPORT - COUNCIL CONCLUSIONS "THE COUNCIL OF THE
EUROPEAN UNION, In view of the present serious economic and financial situation of a significant part of the air transport industry in
Europe, due in particular to the high level of costs in many airlines without a corresponding level in productivity and aggravated, in some cases, by a significant change in market conditions, specifically in respect of demand, lower average yield and overcapacity, RECOGNIZES THAT: A healthy, financially sound and safe civil aviation sector in
Europe is an important element for achieving
...[+++] economic and social policy objectives. To maintain, in the existing market situation, a high level of safety, which constitutes a prime concern of air transport policy as a whole, it would be helpful to strengthen, in close co-operation with international organizations, rules with regard to harmonization and, in particular, full implementation of existing air safety rules in the technical and social environment of undertakings. The high costs of air transport undertakings is a problem which lies both within and beyond the direct control of airline management. SITUATION DANS LES TRANSPORTS AERIENS EN
EUROPE - CONCLUSIONS DU CONSEIL "LE CONSEIL DE L'UNION EUROPEENNE, vu la situation économique et financière difficile dans laquelle se trouve une grande partie du secteur des transports aériens en Europe, en raison notamment du niveau élevé des coûts de nombreuses compagnies aériennes qui ne s'accompagne pas d'un niveau de productivité correspondant, et qui est aggravée dans certains cas par une modification notable des conditions du marché, en particulier en termes de demande, de baisse des recettes unitaires moyennes et de surcapacité, RECONNAIT QUE : une aviation civile eur
...[+++]opéenne saine, en équilibre financier et sûre est un facteur important dans la réalisation des grands objectifs économiques et sociaux ; pour maintenir, dans les conditions actuelles du marché, un haut niveau de sécurité, principale préoccupation de la politique des transports aériens dans son ensemble, il serait utile de renforcer, en étroite coopération avec les organisations internationales, les règles relatives à l'harmonisation et, en particulier, d'assurer la mise en oeuvre intégrale des règles de sécurité aérienne existantes dans l'environnement technique et social des compagnies ; le problème des coûts élevés des compagnies aériennes est imputable tant au contrôle direct de la gestion des transports aériens qu'à d'autres facteurs.