When we break it into even smaller groups of retailers, we find that for motor vehicle and parts, on average, it is about 2.5 per cent of revenues; home furnishings, about 3 per cent; electronics, about 3 per cent; and building materials, about 4 per cent. When you get into food and beverages and gasoline stations, we are below 2 per cent profit margins, and for general merchandise stores, it is even less than 1 per cent. These are considerably small margins where there is not a whole lot of opportunity and certainly does not show that small retailers are cranking in the revenues and adding it into their profit levels.
Si l'on ventile par catégories encore plus petites de détaillants, on constate que pour les véhicules et pièces automobi
les, en moyenne, la marge est de 2,5 p. 100 du chiffre d'affaires; pour l'ameublement, d'environ 3 p. 100; pour l'électronique, d'environ 3 p. 100; et pour les matériaux de construction, d'environ 4 p. 100. Les commerces d'alimentation et de boissons et les stations d'essence réalisent des marges bénéficiaires inférieures à 2 p. 100 et chez les magasins de marchandises diverses, elles ne dépassent même pas 1 p. 100. Ce sont là des marges extrêmement minces qui ne laissent guère de possibilités aux petits détaillants
...[+++]de majorer leurs prix et de gonfler leurs profits.